کلیدواژه آی سیویل

راهنمای تصویری مبحث ۱۵ (پله‌برقی)

مطالب کتاب راهنمای تصویری پله‌برقی برای تفهیم و تصور آسان از کتاب مبحث ۱۵ مقررات ملی (ویرایش ۹۲) نوشته شده است. راهنمای تصویری مبحث ۱۵ توسط اکبر حسینی و نوید حسینی تهیه و نوشته شده است.

راهنمای تصویری مبحث 15 (پله‌برقی)۲-۱-۳-۱۵ در ابتدا و انتهای پلکان برقی فضای غیر محصور مناسبی در نظر گرفته شود، به نحوی که مسافران به راحتی به مسیر حرکت خود ادامه داده از ازدحام در قسمت ورودی و خروجی جلوگیری شود.

حداقل عرض این فضا باید به اندازه باید به اندازه فاصله لبه فاصله لبه بیرونی دستگیره حداقل ۲.۵ متر باشد (شکل ۱۵-۳-۱-۲) در صورتی که عمق ۲ متر باشد حداقل عرض باید دو برابر فاصله بین مرکز دو دستگیره باشد.

ابتدا و انتهای پلکان برقی

آرایش پله‌برقی

مهندسان طراح با توجه به شرایط و موقعیت ساختمان میتوانند آرایش پلکان‌برقی را با رعایت بندهای این مقررات و مشورت شرکت های معتبر سازند به کار گیرند.

آرایش پلکان‌برقیپله های برقی چند تایی به صورت سری و موازی چیده میشوند. این چیدمان به دو صورت پیوسته و غیر پیوسته هم اجرا میشوند.

۴-۱-۳-۱۵ در مکان های پر تردد نظیر مترو و پایانه های مسافری باید از پله های عریض استفاده نمود. پلکان‌برقی این اماکن باید از نوع پرکار یا خیلی پرکار انتخاب شوند.

Heavy dusty escalator

تمام شبانه روز ترافیک سنگین-هجوم جمعیت در ساعت خاص بیش از ۲۰۰۰۰ نفر روزانه در ایستگاه مترو-فرودگاه-پایانه بزرگ

پله‌برقی

Medium dusty escalator

ترافیک در بیشتر اوقات شبانه روز در ایستگاه غیر اصلی مترو مراجعین زیر ۱۰۰۰۰ نفر

Light dusy escalator

تجاری-فروشگاه-هتل-کتابخانه-اداره-ارتفاع زیر ۶ متر ساعت کاری کمتر از ۱۲ ساعت ترافیک جمعیت یکنواخت زیر ۳۰۰۰ نفر

۵-۱-۳-۱۵ در صورتی که پلکان‌برقی در محیط روباز استفاده میشود باید از نوعی انتخاب شود که سازگاری کافی با شرایط محیطی را دارا باشد.

لینک های دانلود
پکیج آمادگی آزمون نظارت و اجرا ویژه آزمون 1403
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها