بودجه بندی سوالات آزمون نظام مهندسی

در این صفحه به بررسی آماری تعداد سوالات در آزمون نظام مهندسی عمران و معماری برای ۱۰ دوره اخیر پرداخته ایم . بی شک مهمترین جزء هر برنامه ریزی دانستن آمار های مرتبط با آن موضوع است ، پس بررسی آماری آزمون دوره های قبل در برنامه ریزی مطالعاتی شما برای قبولی در آزمون نظام مهندسی بسیار مهم است و ما اینجا هستیم تا آنچه باید بدانید را به شما بگوییم ….

آپدیت شده در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
بودجه بندی سوالات آزمون نظام مهندسی

فهرست مطالب

فیلم بررسی بودجه بندی آخرین دوره آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۲

مطمئنا آمار تعداد سوالات آزمون نظام مهندسی آخرین دوره برگزار شده حاوی نکاتی است که باید داوطلبین این آزمون به آن توجه ویژه ای داشته باشند ، در این بخش بودجه بندی آخرین آزمون نظارت و اجرا عمران و معماری را بصورت ویدئویی مورد بحث و بررسی قرار دادیم تا با تفکرات طراحان سوال در جدید ترین آزمون برگزار شده آشنا شوید . 

مطمئنا آمار تعداد سوالات آزمون نظام مهندسی آخرین دوره برگزار شده حاوی نکاتی است که باید داوطلبین این آزمون به آن توجه ویژه ای داشته باشند ، در این بخش بودجه بندی آخرین آزمون نظارت و اجرا عمران و معماری را بصورت ویدئویی مورد بحث و بررسی قرار دادیم تا با تفکرات طراحان سوال در جدید ترین آزمون برگزار شده آشنا شوید . 

بودجه بندی ۱۰ دوره اخیر آزمون نظام مهندسی

در این بخش با انتخاب رشته خود میتوانید به بررسی آماری  بودجه بندی آزمون نظام مهندسی عمران و معماری برای ۱۰ دوره آخر برگزار شده در سایت آی سیویل دسترسی پیدا کنید. در این مقالات برای هر رشته و آزمون جداول تعداد سوالات در آزمون نظام مهندسی همچنین اهمیت هر مبحث در این آزمون و پر سوال ترین مباحث مقررات ملی مشخص شده است ، همچنین راهنمایی هایی برای مطالعه مباحث مهم گفته شده است و ابزار های مفید برای قبولی در آزمون نظام مهندسی معرفی شده اند و هر آنچه باید برای برنامه ریزی آمادگی آزمون بدانید آورده شده است. بررسی تعداد سوالات برای رشته عمران ( نظارت – اجرا و محاسبات ) برای رشته معماری ( نظارت و اجرا ) به تفکیک ارائه شده.

بودجه بندی عمران نظارت (۱۰دوره)

در این پست  به آنالیز بودجه بندی آزمون نظارت عمران برای ۱۰ دوره اخیر پرداختیم و با ارائه جداول و نمودارهای مختلف تعداد سوالات عمران نظارت تحلیل شده و راهنمای خوبی برای مطالعه در این آزمون  است.

بودجه بندی اجرا عمران (۱۰دوره)

در این قسمت بودجه بندی آزمون عمران اجرا با ارائه جداول تعداد سوالات و مباحث پر سوال آزمون اجرا عمران نظام مهندسی و نمودارها به تحلیل کامل این آزمون پرداخته شده و نکات مهمی ارائه شده است.

بودجه بندی عمران محاسبات (۱۰دوره)

اگر میخواهید بدانید تعداد سوالات هر مبحث در ۱۰ دوره اخیر برای آزمون محاسبات عمران چگونه بوده است حتما این پست را ببینید . در این مقاله جداول و نمودارهای مختلف  آزمون محاسبات موجود است.

بودجه بندی آزمون نظارت معماری (۱۰دوره)

در این قسمت به تحلیل آماری بودجه بندی معماری نظارت برای ۱۰ دوره اخر پرداخته ایم. در این مطلب جداول و نمودارهایی از تعداد سوالات آزمون معماری نظارت و همچنین مباحث مهم و نکات مطالعه برای آزمون نظارت معماری را خواهید دید.

بودجه بندی آزمون معماری اجرا ( ۱۰ دوره)

این بخش تعداد سوالات آزمون اجرا معماری در هر مبحث را در قالب نمودار و جداول مختلف برای ۱۰ دوره آخر ارائه میکند و راهنمای کاملی برای شرکت در این آزمون و مشاهده مباحث پر سوال آزمون نظام مهندسی معماری اجرا است.

سوالات متداول بودجه بندی نظام مهندسی

لیست آخرین مواد آزمون نظام مهندسی بعد از شروع ثبت نام آزمون در سایت مقررات ملی قرار میگیرد برای مشاهده این صفحه اینجا کلیک کنید ( قبل از کلیک قند شکن خود را خاموش کنید 🙂 )

مباحث نهم و دهم مهمترین و پر سوال ترین منابع آزمون نظام مهندسی عمران است

بر اساس آمارهای ۱۰ دوره گذشته رشته معماری ، مبحث چهارم بیشترین تعداد سوالات را در آزمون نظارت و اجرا معماری دارند . بعد از آن سهم مبحث سوم به نسبت بقیه مباحث در آزمون های معماری قابل توجه است

خیر بصورت رسمی تعداد سوالات از هر مبحث در آزمون اعلام نمیشود و دلیل اهمیت بررسی تعداد سوالات آزمون نظام مهندسی در ادوار گذشته همین است که بدانیم حدودا از هر مبحث چه تعداد سوال در آزمون های هر رشته می آید.

مثلا مباحث نهم و دهم پر سوال ترین مباحث عمران و مباحث چهارم و سوم پر سوال ترین های معماری هستند.

بله. آنالیز تعداد سوالات این آزمون نشان میدهد که گاهی تعداد سوالات برخی از مباحث در یک آزمون بیشتر از متوسط آمار بودجه بندی آزمون در ادوار گذشته است و گاهی تعداد سوالات آن مبحث در یک ازمون بسیار کمتر میشود و حتی سوالی از آن مطرح نمیشود.

اگر بخواهید مطالعه موثر و مفید برای آمادگی آزمون نظام مهندسی داشته باشید و انرژی که صرف مطالعه میشود را بین مباحث بصورت صحیح تقسیم کنید بنابراین نیاز به این دارید که بدانید کدام مباحث را باید در اولویت قرار بدهید و انرژی بیشتری صرف یادگیری آن کنید و بر این اساس میتوانید برنامه مطالعه خود را بصورتی تنظیم کنید که بیشترین بهره برداری را از وقتی که برای مطالعه آزمون نظام مهندسی صرف میکنید داشته باشید.

در پکیج های آموزشی آمادگی آزمون نظام مهندسی آی سیویل ( عمران و معماری ) تمامی این موارد در بخش مشاوره ای توضیح داده شده است.

سوالات و نظرات خود را همینجا مطرح کنید

اگر سوال ، ابهام یا نظری در مورد بودجه بندی و تعداد سوالات آزمون نظام مهندسی دارید همینجا در قست نظرات با ما مطرح کنید تا کارشناسان آی سیویل در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند. 

guest
۱۰ نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها