پکیج آمادگی آزمون نظارت و اجرا ویژه آزمون 1403

سوالات قابل حذف آزمون نظام مهندسی | اعتراض به آزمون اسفند ۱۴۰۲

بعد از برگزاری آزمون نظام مهندسی و مشخص شدن کلید اولیه ، به طور معمول چند سوال از سوالات این آزمون به دلایل مختلف قابل حذف میباشد و امتیاز این سوالات در صورتی که از آزمون حذف شوند به تمام داوطلبین آن آزمون داده میشود در ادامه به برخی از دلایل حذف یا تغییر گزینه سوالات آزمون نظام مهندسی اشاره میشود.

همچنین با بررسی آزمون اسفند ۱۴۰۲ سوالات دارای اشکال در این ازمون را استخراج کرده ایم که فایل آماده آن برای ثبت اعتراض در باکس دانلود پایین صفحه موجود است و علاوه بر آن در دو فیلم مجزا به توضیح و تفسیر این سوالات قابل حذف در آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۲ برای رشته های عمران و معماری پرداخته ایم.

مهلت اعتراض به کلید سوالات اسفند ۱۴۰۲ از ششم  تا یازدهم  فروردین ۱۴۰۳ می باشد

اعتراض به سوالات آزمون اسفند 1402

بررسی ویدئویی سوالات قابل اعتراض اسفند ۱۴۰۲

نمایش ویدیو درباره فیلم سوالات قابل اعتراض رشته عمران
نمایش ویدیو درباره سوالات قابل اعتراض آزمون معماری اسفند ۱۴۰۲

۱- رشته عمران

آزمون نظارت عمران اسفند ۱۴۰۲ : در این آزمون همانطور که در فیلم بالا بررسی شد  سه سوال برای اعتراض وجود دارد

 

  • سوال شماره ۲۱  : مطابق حل تشریحی در فایل اعتراض  گزینه صحیح ۲ می باشد که در کلید سوالات ۳ درج شده
  • سوال شماره ۲۷ عمران نظارت :  گزینه صحیح ۴ می باشد که در کلید سوالات ۲ درج شده
  • سوال شماره ۵۷ عمران نظارت دفترچه A : مطابق حل تشریحی گزینه صحیح گزینه های۱ و ۴ می باشد و سوال باید حذف شود
 

 آزمون عمران اجرا اسفند ۱۴۰۲:  در این آزمون ۲ سوال برای اعتراض وجود دارد که کلید آن اشتباه درج شده است

۱- سوال ۱ از آزمون عمران اجرا مربوط به استاندارد ۲۸۰۰ همانطور که در پاسخ تشریحی سایتآی سیویل آورده شده بود گزینه ۴ صحیح است

۲- سوال ۲ از آزمون اجرای عمران بازهم  از استاندارد ۲۸۰۰ است که گزینه ۲ پاسخ درست این سوال است

 فایل سوالات قابل اعتراض عمران نظارت و اجرا: فایل مربوط به سوالات قابل اعتراض رشته عمران در پایین همین صفحه آورده شده است

۲- رشته معماری

 آزمون معماری نظارت اسفند ۱۴۰۲ : هیچ سوال قابل اعتراضی در این آزمون پیدا نشد

 سوالات قابل اعتراض آزمون معماری اجرا اسفند ۱۴۰۲ : برای آزمون معماری اجرا ۶ سوال برای می‌تواند مورد اعتراض قرار گرفته و  در سامانه آزمون نظام مهندسی ثبت شود.

در بررسی ویدئویی همچنین در فایل آماده اعتراض معماری اجرا این ۶ سوال بصورت کامل شرح داده شده است.

نحوه اعتراض به سوالات آزمون نظام مهندسی

اما پس از مشخص شدن سوالات شبهه‌دار و مشکوک به حذف در آزمون نظام مهندسی باید چه کارهایی انجام داد؟ 

بعد از قرارگیری دفترچه سوالات و کلید رسمی سازمان در سایت آزمون مهلتی برای اعتراض به پاسخ‌های کلیدی آزمون نظام مهندسی مشخص می‌شود ( ۶ تا ۱۱ فروردین مهلت اعتراض به کلید سوالات آزمون اسفند ۱۴۰۲ ) که داوطلبین این آزمون باید در مهلت مقرر از طریق روش‌های اعلام شده در سایت آزمون اعتراض خود را به سوالاتی که قابل با ذکر دلایل خود برای حذف آن سوال ارسال کنند.

پس از بررسی اعتراضات و در صورتی که سوالی حذف شود کلید سازمان تغییر کرده و امتیاز سوالات حذفی در کلید رسمی مشخص شده و امتیاز آن به تمام داوطلبین آن آزمون داده می‌شود.

 

ثبت اعتراض به سوالات آزمون نظام مهندسی

ثبت اعتراض به آزمون نظام مهندسی

در مرحله اول از طریق لینک www.inbr.sanjeshserv.ir وارد سامانه آزمون شوید و شماره موبایل خود را وارد کنید.

ثبت اعتراض به آزمون نظام مهندسی

در مرحله دوم رمز عبور خود را وارد کرده و سپس کد امنیتی را وارد کنید و تایید را بزنید.

ثبت اعتراض به آزمون نظام مهندسی

در مرحله سوم از منو داوطلب روی گزینه درخواست بازنگری به سوال کلیک کنید.

ثبت اعتراض به آزمون نظام مهندسی

در مرحله چهام لیست آزمون هایی که شما در آن شرکت کردید نمایش داده میشود. اگر قصد ثبت اعتراض به هر آزمونی را دارید، روی دکمه ثبت درخواست بازنگری مقابل عنوان آزمون کلیک کنید.

ثبت اعتراض به آزمون نظام مهندسی

در مرحله پنجم میتوانید شماره سوالی از آزمون که به آن اعتراض دارید را در قسمت اول وارد کنید . توجه داشته باشید که شماره سوالی که شما وارد میکنید در دفترچه A برسی خواهد شد.

در قسمت دوم توضیحات و جزئیات اعتراض خود را بنویسید . توجه داشته باشید که علاوه بر آن میتوانید برای توضیحات و مستندات ، عکس سوال و کلید آزمون و موارد لازم را آپلود کنید.

پس از اتمام قسمت های بالا روی دکمه پایین صفحه تحت عنوان (ذخیر و جدید) کلیک کنید.

بازدن این دکمه اعتراض شما ثبت خواهد شد و مورد برسی قرار خواهد گرفت.

ثبت اعتراض به آزمون نظام مهندسی

در مرحله آخر، لیست اعتراضات شما در پایین صفحه نمایش داده میشود . برای اعتراض جدید نیز میتوانید اقدام کنید. نکته مهم و قابل توجه این بخش این است که دیگر نیازی به دکمه ثبت نهایی نیست. اعتراضات شما پس از ثبت، برسی خواهد شد .

دلایل حذف سوالات آزمون نظام مهندسی

برخی از متداول‌ترین ایراداتی که باعث می‌شود این سوالات حذف شوند یا کلید آن تغییر کند  شرح زیر می‌باشد:

۱- موجود بودن چند گزینه صحیح : بعد از بررسی سوالات مشخص شدن پاسخ تشریحی سوالات آزمون نظام مهندسی به مواردی برخورد می‌کنیم که بر اساس ضوابط مقررات ملی برای آن سوال  و حالت‌های مختلفی که ممکن است دربند مربوطه آورده شده باشد ، یک یا چند پاسخ صحیح می‌رسیم در صورتی که طراح سوال به اشتباه بیش از یک گزینه صحیح  در سوال قرار داده باشد در این صورت این سوال قابلیت حذف دارد.

 ۲- ناقص بودن اطلاعات سوال : در حل تشریحی سوالات آزمون نظام مهندسی گاهاً برای حل یک سوال نیاز به پارامترهای مختلفی داریم در صورتی که طراح سوال این پارامترها را در صورت سوال در اختیار ما نگذاشته باشد قاعدتاً این سوال قابل حل نیست 

۳- موجود نبودن گزینه صحیح در بین گزینه ها:  بسیار پیش آمده است که بر اساس اشتباه طراح سوال پس از حل تشریحی تست‌های آزمون نظام مهندسی مشاهده می‌شود که گزینه صحیح در بین گزینه‌های موجود در سوال وجود ندارد این اشتباه گاهاً به خاطر اشتباه در منظور نکردن تبدیل واحدها رخ می‌دهد که در این صورت این سوال باید از آزمون نظام مهندسی حذف شود

۴ – اشتباه در انتخاب گزینه صحیح در کلید رسمی سازمان : چند هفته بعد از برگزاری آزمون نظام مهندسی دفترچه سوالات وکیلد آن در سایت آزمون (inbr.ir) قرار می‌گیرد و دیده می‌شود که پاسخ یک سوال با کلید انتخاب شده توسط سازمان همخوانی ندارد در این صورت می توان به این سوال اعتراض کرد توجه داشته باشید که این مدل سوالات حذف نمیشوند بلکه گزینه صحیح ان تغییر کرده و گزینه جدید ملاک محاسبه نمره نهایی داوطلبین خواهد بود و بر اساس آن کارنامه صادر خواهد شد

۵- طرح سوال از منابع خارج از مواد آزمون نظام مهندسی:  در بعضی از موارد پیش آمده است که سوالاتی در آزمون مطرح شده که منبع سوال جز مواد آزمون در سایت رسمی آزمون نظام مهندسی نبوده در این صورت داوطلب می‌تواند به این سوال اعتراض کند و قاعدتاً باید این سوال حذف شود. (مشاهده مواد آزمون در سایت inbr)

سوالات حذف  قابل اعتراض آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۲

پس از قرارگیری دفترچه سوالات آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۲ و مشخص شدن کلید سوالات برخی از سوالات دارای اشکال میباشد که در ادامه آنهعا را بررسی کرده ایم ( دقت کنید که تمامی موارد ذکر شده بر اساس دفترچه کد A می باشد)

 در فایلی که در ادامه همین صفحه برای آزمون  معماری قرار گرفته است شماره سوال و دلایل موجود برای حذف سوالات آورده شده  که می‌توانید از این فایل آماده برای اعتراض به کلید سوالات استفاده کنید.

 ثبت اعتراض به سوالات آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۲

پیرو برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان مورخ اسفند ماه ۱۴۰۲به اطلاع کلیه شرکت‌کنندگان می‌رساند، سوالات و پاسخنامه‌های مربوط به کلیه رشته‌های آزمون یاد شده در سامانه آزمون‌های ورود به حرفه درج گردیده است.

 

شرکت‌کنندگان محترم می‌توانند از روز دوشنبه مورخ ۰۶-۰۱-۱۴۰۳ تا روز شنبه مورخ ۱۱-۰۱-۱۴۰۳ درخواست بازنگری در سوالات و پاسخنامه آزمون مذکور را از طریق همین سامانه ارسال نمایند و درخواست‌هایی که پس از این تاریخ و یا از طرق دیگر ارسال شده باشند ترتیب اثر داده نخواهد شد و بعد از تاریخ مقرر امکان ارسال درخواست بازنگری مقدور نخواهد بود.

 

 

۴.۷ از ۵ : امتیاز
لینک های دانلود
پکیج آمادگی آزمون نظارت و اجرا ویژه آزمون 1403
مطالب مرتبط
برچسب ها
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
47 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها