کلیدواژه آی سیویل

اعتراض به پاسخنامه آزمون نظام مهندسی | اعتراض بعد از اعلام نتایج آزمون مهر ۱۴۰۲

با توجه به تاریخچه اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی در هر دوره اعتراض به آزمون شامل ۲ مرحله میباشد. مرحله اول اعتراض به سوالات آزمون نظام مهندسی و مرحله دوم اعتراض به کارنامه یا همان نحوه محاسبه پاسخنامه میباشد.

 اعتراض مرحله اول(اعتراض به سوالات آزمون نظام مهندسی) در پست مربوط به خود برسی شد. برای دیدن این پست رو این لینک کلیک کنید.(اعتراض به سوالات آزمون نظام مهندسی)

در این ادامه این مطلب به بررسی و راهنمای دقیق تر نحوه اعتراض به پاسخنامه آزمون نظام مهندسی میپردازیم.

اعتراض به پاسخنامه آزمون نظام مهندسی

اعتراض به آزمون نظام مهندسی بعد از از اعلام نتایج

طبق تاریخچه برگزاری آزمون های نظام مهندسی، معمولا بعد از اعلام نتایج، دفتر مقررات ملی ساختمان یک فرصت در اختیار داوطلیبن آزمون نظام مهندسی قرار می‌دهد تا داوطلبین بتوانند نسبت به محاسبه پاسخنامه یا همان کارنامه آزمون نظام مهندسی خود اعتراض کنند. 

اعتراض به آزمون نظام مهندسی مهر ۱۴۰۲

همزمان با اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی مهر ۱۴۰۲ که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۹ توسط دفتر مقررات ملی ، یک فایل با عنوان دستورالعمل نحوه اعلام نتایج
مجموعه آزمون های نظام مهندسی ساختمان مهر ۱۴۰۲ منتظر شد.

این دستورالعمل شامل یک بند راهنما برای داوطلبینی که در آزمون نظام مهندسی مهر ۱۴۰۲ قبول نشده اند است که به شرح زیر میباشد.

“شرکت کنندگانی که حدنصاب قبولی در آزمون ها را کسب نکرده باشند به موارد زیر توجه نمایند:
الف) پس از بازنگری سوالات مورد اعتراض، امتیاز سؤال هایی که به تایید کمیته های تخصصی دارای اشکال بوده حذف شده و امتیاز آن در کارنامه همه داوطلبان با تأثیر مثبت لحاظ شده است.
ب) با توجه به بررسی های دقیق و کنترل های مکرری که در کلیه مراحل تصحیح پاسخنامه ها انجام گرفته است،
نتایج اعلامی فاقد مشکل میباشد لیکن چنانچه داوطلبی نسبت به نتیجه آزمون خود صرفاً در نحوه محاسبه پاسخنامه معترض باشد میتواند درخواست خود را مبنی بر بررسی مجدد پاسخنامه با با ذکر مشخصات فردی از  تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۲ تا حداکثر تا ۱۴۰۲/۱۰/۰۵ از طریق همین سامانه برای شرکت خدمات ارسال نماید. 

به لحاظ برنامه ریزی های انجام شده به درخواستهایی که بعد از تاریخهای مقرر ارسال گردد ترتیب اثر داده نخواهد شد.”

نکات مهم در مورد ثبت اعتراض به پاسخنامه آزمون نظام مهندسی

۱- اعتراض به پاسخنامه برای قبولین و قبولین مشروط اصلا توصیه نمیشود

طبق تجربه داوطلبین دوره های قبل، نمره آزمون بعد از ثبت اعتراض به کارنامه ممکن است افزایش یابد یا دستخوش تغییری نشود. اما نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که در بعضی موارد ، نمره آزمون داوطلب کاهش یافته است.

 از این رو این آزمون نیز از سایر آزمون ها مستثنی نیست. در نتیجه به تمام داوطلبینی که نمره قبولی و یا قبولی مشروط را دریافت کردند اعتراض به پاسخنامه اصلا توصیه نمی‌شود. داوطلبینی که توانسته اند نمره قبولی آزمون نظام مهندسی را دریافت کنند حتما وارد صفحه شده و مطلب را مطالعه نمایند. 

 

۲- مهلت اعتراضات عمومی تمام شد 

همانطور که میدانید ،مهلت اعتراض به سوالات آزمون نظام مهندسی تمام شده و طبق راهنمای دستوالعمل این اعتراضات  در حد فاصل بین برگزاری آزمون و اعلام نتایج برسی شده اند و مشکلات سوالات آزمون نظام مهندسی شناسایی شدهو نمره این سوالات برای همه داوطلبین لحاظ میگردد. این مرحله از اعتراضات آزمون نظام مهندسی صرفا برای پاسخنامه شخصی بوده و جنبه عمومی ندارد.

برای پیگیری سوالات قبل اعتراض آزمون نظام مهندسی مطلب زیر را مطالعه کنید.

لینک های دانلود
پکیج آمادگی آزمون نظارت و اجرا ویژه آزمون 1403
مطالب مرتبط
برچسب ها
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها