پکیج آمادگی آزمون نظارت و اجرا ویژه آزمون 1403
آموزش مقررات ملی

قطر آرماتور پیچشی طولی ( مبحث نهم ) | حل سوال مهر ۱۴۰۲

4.7/5

مشخصات فیلم آموزشی

موضوع قطر آرماتور پیچشی طولی یکی از مواردی بود که از مبحث نهم ویرایش 1399 در آزمون نظام مهندسی مهر 1402 مورد توجه قرار گرفت و از آن سوال مطرح شد. در فیلم بالا به بررسی کامل این بند از مبحث نهم مقررات ملی ساختمان پرداخته ایم و سوال مربوط به ان را هم بصورت تشریحی حل کردیم در ادامه نیز خلاصه انچه در فیلم گفته شد را مشاهده خواهید کرد...
4.7/5

موضوع قطر آرماتور پیچشی طولی یکی از مواردی بود که از مبحث نهم ویرایش ۱۳۹۹ در آزمون نظام مهندسی مهر ۱۴۰۲ مورد توجه قرار گرفت و از آن سوال مطرح شد. در فیلم بالا به بررسی کامل این بند از مبحث نهم مقررات ملی ساختمان پرداخته ایم و سوال مربوط به ان را هم بصورت تشریحی حل کردیم در ادامه نیز خلاصه انچه در فیلم گفته شد را مشاهده خواهید کرد

قطر آرماتور پیچشی طولی

 اگر آرماتور پیچشی مورد نیاز ،باشند آرماتورهای طولی پیچشی باید پیرامون مقطع در داخل محیط خاموت بسته و یا دورگیر به طور یکنواخت توزیع شوند فاصله ی این آرماتورها از یک دیگر نباید بیشتر از ۳۰۰ میلیمتر باشد لازم است در هر گوشه ی خاموت بسته ی پیچشی حداقل یک آرماتور پیچشی طولی قرار داده .شود آرماتورهای پیچشی طولی باید قطری معادل ۰/۰۴۲ برابر فاصله ی خاموتها ، ۰.۰۴۲s ولی نه کمتر از ۱۰ میلی متر داشته باشند.

خلاصه انچه در بند بالا در مورد قطر آرماتور پیچشی طولی گفته شد بصورت تصویری در شکل زیر نشان داده شده است

 

قطر آرماتور پیچشی طولیسوال آزمون عمران نظارت مهر ۱۴۰۲:

درصورتی‌که فاصلۀ خاموت‌های پیچشی  ۲۰۰ میلی‌متر باشد، حداقل قطر قابل‌قبول برای آرماتورهای طولی پیچشی کدام‌یک از موارد زیر است؟

  1. ۸ میلی متر
  2. ۱۰ میلی متر
  3. ۶ میلی متر
  4. ۱۲ میلی متر

کلیدواژه این سوال :

آرماتور طولی پیچشی : م۹ص۱۹۹، ۲۰۲، ۲۰۶

حل سوال :

با توجه به آنچه در فیلم آموزشی گفته شد حداقل قطر آرماتور پیچشی طولی در صورتی که در یک مقع بتنی مورد نیاز باشد برابر با بزرگترین دو مقدار ۱۰ میلی متر و ۰/۰۴۲ برابر فاصله ی خاموتها است که در این سوال با محاسبه این دو مقدار بزرگترین عدد برابر با ۱۰ میلی متر خواهد بود بنابراین گزینه دوم گزینه صحیح این سوال می باشد.

ارماتور طولی پیچشی

 

نکته دیگری که باید در مورد این بند از مبحث نهم به آن اشاره شود بحث فاصله بین آرماتور های طولی پیچشی است که ممکن است در آزمون های دوره های بعد مورد سوال قرار گیرد فاصله ی این آرماتورها از یک دیگر نباید بیشتر از ۳۰۰ میلیمتر باشد.

برای مشاهده آموزش های رایگان بیشتر برای آمادگی آزمون نظام مهندسی نظارت و اجرا وارد این لینک شوید

مهندس مهدی رادمرد

مهندس مهدی رادمرد

موسس سایت آی سیویل و مدرس دوره های آزمون نظام مهندسی

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین آموزش های ویژه آزمون نظارت و اجرا

دوره ویدئویی + کلیدواژه + لیبل ( تخفیف ویژه)

ویژه آزمون نظارت و اجرا رشته عمران و معماری

تمامی ابزار های لازم برای قبولی در آزمون نظام مهندسی در این بسته با تخفیف ویژه ارائه شده است