معرفی قالب و سقف گرین وافل

قبل از معرفی سقف گرین وافل و روش اجرای آن، دلایلی که باعث شده تمایل مهندسین به اجرای این نوع سقف افزایش پیدا کند را به صورت مختصر مورد بررسی قرار می دهیم.

معرفی سقف گرین وافلامروزه بر خلاف گذشته نه چندان دور، تنوع سیستم های سازه ایی و سقف ها زیاد شده است و جهت انتخاب بهترین گزینه ی سقف ، باید پارامترهای مختلفی از جمله کیفیت، سرعت، نوع اسکلت، قیمت و غیره را مورد بررسی قرار داد و بهترین گزینه را برای اجرای سقف سازه انتخاب کرد.

سیستم سقف در حدود ۷۵ درصد از ساخت و سازهای کشور، از نوع تیرچه بلوک یا تیرچه فوم می باشد. این روش در بدلیل معایب فراونی که دارد در بیشتر کشورهای جهان منسوخ شده است ولی متاسفانه همچنان در ایران رواج دارد.

معایب فنی و اجرایی سقف های تیرچه بلوک

۱- حمل و نقل تیرچه و بلوک مشکل و پرهزینه بوده و در اثر بیاحتیاطی ممکن است بتن پاشنه تیرچه ترک خورده و در موقع نصب نیز ترکها مشاهده نشود و در دراز مدت موجب خسارات جبران ناپذیر گردیده و نهایتاَ باعث خوردگی میلگردها گردد .

ترک بتن پاشنه

۲- به دلیل عدم استقامت بلوک های پلی استایرن و لیکا در حین اجرای سقف، خطرات فراوانی را برای نیروهای اجرایی به وجود می آورد.

۳- استفاده از بلوک های پلی استایرن و برش کاری آن باعث پخش شدن تکه های آن بر روی سقف میگردد که تمیز کردن محل تیرها و تیرچه ها در این گونه موارد دشوار و هزینه بر است .

۴- دفن هر نوع بلوک سقفی در بتن هدر دادن سرمایه ملی و آسیب رساندن به محیط زیست است .

۵- در هنگام جا زدن تیرچه، آرایش و فاصله خاموت ها از بین می رود و جهت مرتب کردن خاموت ها نیاز به صرف هزینه و زمان می باشد.

۶- به دلیل ماهیت بلوک های پلی استایرن و فرو رفتن اسپیسر در آن ، معمولا میلگرد حرارتی به بلوک میچسبد، که این مورد با حذف میلگرد حرارتی تفاوتی ندارد .

اسپیسر

برای مشاهده ادامه مطلب بر روی لینک دانلود راست کلیک کرده و گزینه Save as… را انتخاب کنید.

لینک های دانلود
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها