ساخت و ساز با ویروس COVID-19

از جمله صنایع تحت تاثیر ویروس کرونا در دنیا، صنعت ساخت و ساز بوده که رصد واکنش های جهانی به آن برای صنعت ساخت و ساز و پیشبرد پروژه های عمرانی ما در این دوره زمانی می تواند اهمیت داشته باشد. از این رو  به بررسی واکنش کشور های مختلف در صنعت ساخت و ساز با COVID-19 میپردازیم.

ترجمه، تهیه و تدوین این مطلب توسط مهندس محمد جواد موسوی زاده بوده که میتوانید در ادامه به صورت رایگان دانلود بفرمایید.

ساخت و ساز با COVID-19

نگاهی  به دستورالعمل های کشور های صنعتی در صنعت ساخت در دوره همه گیری ویروس COVID-19

با توجه به همه گیری ویروس کرونا در دنیا و تاثیر گذاری آن پر کشورهای مختلف، واکنش های صنایع مختلف در کشورها می تواند الگویی برای سایر کشورها باشد و در این زمینه رصد تجربیات سایر کشور ها مفید واقع می گردد.

از جمله صنایع تحت تاثیر ویروس کرونا در دنیا، صنعت ساخت و ساز بوده که رصد واکنش های جهانی به آن برای صنعت ساخت و ساز و پیشبرد پروژه های عمرانی ما در این دوره زمانی می تواند اهمیت داشته باشد.

مواردی همچون امکان ایجاد الگوی مقابله مشترک با توجه به یک شکل بودن ویروس در سطح دنیا، استفاده از دیدگاه های سایر کشورها در پروژه های عمرانی جهت کاهش ابتلا نیروهای کارگری کشور و ارزیابی اقدامات انجام شده در کشور در قیاس با سطح جهانی، لزوم مطالعه در این حوزه را بیش از پیش نمایان می سازد.

از طرفی با توجه به اینکه اثرات این ویروس بر صنعت کوتاه مدت نخواهد بود، نباید از مطالعات تحقیقی و ایجاد برنامه های بلند مدت برای مقابله با آن غافل شد به طوریکه بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که تا چند ماه آینده بحران کرونا بر ساخت و ساز دنیا اثر خواهد گذاشت.

در این زمینه وبسایت PBCTODAY انگلستان این بازگشت را حداقل تا پایان نیمه سال ۲۰۲۰ دانسته و آورده است که شرایط برای بازگشت به حالت عادی در پی کرونا، از نظر فعالیت اقتصادی و آزادی فعالیت ها در نیمه دوم سال امکان پذیر است.

بعد دیگر این مسئله لیست کردن مشکلاتی است که کرونا برای صنعت ساخت و ساز در دنیا ایجاد نموده، مشکلاتی که باید دقیقا مورد بررسی قرار گیرند و نوع واکنش ما باید با دید دقیق نسبت به این مشکلات شکل بگیرد در غیر این صورت اقدامات ما ابتر خواهد ماند.

در یک تحقیق و نظرسنجی که توسط بی دی سی (Building Design Construction) صورت گرفته از پیمانکاران در خصوص مشکلات پروژه ها برای اختلال ایجاد شده پرسیده شده که موارد زیر با درصد های بالاتری اعلام شده است.

۳۵ درصد: کمبود مواد اولیه و لازم برای تجهیزات و لوازم یدکی آنها و کمبود لوازم محافظتی برای کارگران در مقابل ویروس مانند دستگاه تنفس

۲۸ درصد: کمبود کارگر ماهر در این شرایط

۱۶ درصد: پروژه های دچار تأخیر شده با کمبود کارگران رسمی، احتیاج به مجوزها، بازرسی ها و اقداماتی دارند.

اما در کنار مشکلات بالا بسیاری از کارگران در دنیا شغل خود را از دست دادند یا فعلا در شرایط نامشخصی به سر می برند.

متن بالا قسمتی از مقدمه بود، برای خواندن ادامه این مطلب بر روی لینک دانلود کلیک کنید.

فهرست مطالب

  1. مقدمه
  2. دستورالعمل های ایمنی در زمینه ساخت و ساز (COVID-19) – شهرستان سانتا کلارا آمریکا
  3. رویه های عملیاتی کارگاه ساختمانی (پروژه های ساخت و ساز) محافظت از نیروی کار شما – ابلاغ شده از سوی دولت انگلستان
  4. ایمنی و سلامت سایت ساخت و ساز در دوره ویروس کرونا – استان انتاریو کانادا
  5. پروتکل صنعت ساخت و ساز نیویورک در دوره شیوع ویروس کرونا
  6. کرونا ویروس: راهنمای بخش صنعت ساخت و ساز – ابلاغ شده دولت اسکاتلند
آموزش etabs
لینک های دانلود
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها