دانلود درسنامه سمینار و روش تحقیق

درسنامه سمینار و روش تحقیق رشته مهندسی عمران منطبق بر برنامه آموزشی وزارت علوم و تحقیقات فناوری که توسط دکتر محمود رضا کی منش و دکتر حمید رضا شیبانی تهیه شده، که در ادامه میتوانید آن را دانلود کنید.

 

جزوه سمینار و روش تحقیق رشته عمران

متاسفانه اغلب دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی آنطور که باید از روحیه کنجکاوی برخوردار نبوده و به دنبال کشف روابط علت و معلولی نیستند و از همه مهمتر با اصول و مبانی آن نیز آشنایی چندانی ندارند.

این جزوه مناسب چه مقاطع تحصیلی است؟

جزوه و درسنامه پیش رو تحت عنوان سمینار و روش تحقیق سعی دارد تا دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی را با اصول و مبانی تحقیق و شیوه‌های پژوهش با محوریت رشته مهندسی عمران آگاه سازد.

به طور خلاصه هدف این درسنامه آگاه‌سازی دانشجویان نسبت به این موضوع است که تحقیق را باید از کجا و چگونه شروع کرد، در چه مسیری پیش برد و در نهایت به چه مقصدی رساند.

تحقیق در لغت به معنای به حقیقت امری رسیدگی کردن و راستی و درستی فرضیه ای را آزمودن، و در تعریف علمی دستیابی به روابط علت و معلولی با کمک روش ها و ابزارهای خاص است که به منظور حل مسائل عینی به کار میرود.

تحقیق سعی در حل مسائلی می نماید که هنوز مبهم و حل نشده باقی مانده اند. تحقیق زمانی میتوانید محقق را به سر منزل مقصود رساند که از نظام و اصول خاصی پیروی نماید؛ لذا ضروریست محقق با خصوصیات، اهداف، انواع و مراحل تحقیق به عنوان ساختار پژوهش آشنا گردد. آنچه در این درسنامه ذکر خواهد شد بیان کاربردی درس سمینار و روش تحقیق است.

سر فصل های درسنامه سمینار و روش تحقیق

  1. اصول و مبانی تحقیق
  2. تحقیق در محیط های دانشگاهی و نحوه ارائه آن
  3. یافتن اطلاعات تحقیقاتی
  4. روش های عمومی پژوهش در مهندسی عمران
 کلیدواژه آزمون  نظام مهندسی
لینک های دانلود
مطالب مرتبط
برچسب ها
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها