پکیج آمادگی آزمون نظارت و اجرا ویژه آزمون 1403

بودجه بندی آزمون نظارت معماری ۱۰ دوره آخر (از اردیبهشت۹۶ تا اسفند۱۴۰۲)

آپدیت شده در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

بودجه بندی آزمون نظارت معماری در این پست بصورت کامل بررسی خواهد شد. ابتدا جدول بودجه بندی را برای ۱۰ دوره اخیر خواهیم دید و بعد از آن موشکافانه تر به بررسی آماری آن خواهیم پرداخت.

بودجه بندی ۱۰ دوره آزمون دوره های گذشته اجرا معماری (از اردیبهشت ۹۶تا اسفند ۱۴۰۲)

نتایج بدست آمده از آمار بودجه بندی آزمون معماری نظارت نظام مهندسی به ما کمک خواهد کرد که به یک نقشه راه مناسب برای موفقیت در آزمون نظام مهندسی برسیم و برنامه مطالعاتی خودمان را بر اساس این آمار بنا کنیم.

در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه لازم است در مورد تعداد سوالات آزمون نظارت معماری بدانید را با کالبد شکافی بودجه بندی این آزمون به شما بگوییم.

ابتدا به برسی جدول تعداد سوالات آزمون نظارت معماری میپردازیم سپس ریز تر میشویم و ترتیب اهمیت سوالات برای این آزمون را به شما خواهیم گفت و در نهایت سعی خواهیم کرد برای برنامه ریزی مطالعاتی و ابزارهای مورد نیاز برای موفقیت در این آزمون شما را راهنمایی کنیم.

بودجه بتدی آزمون نظام مهندسی عمران و معماریفهرست عناوینی که در این پست بررسی خواهد شد بصورت زیر است :

بخش اول: جدول بودجه بندی آزمون معماری نظارت نظام مهندسی

در تصویر زیر تعداد سوالاتی که طی ۱۰ دوره اخیر ( تا اسفند ۱۴۰۲ ) برای این آزمون در هر مبحث طرح شده است را مشاهده میکنید

بودجه بندی معماری نظارت

 

خوب همانطور که مشاهده میکنید بودجه بندی آزمون نطارت معماری از نظر پراکندگی مواد آزمون بسیار پر ترافیک هست و مباحث زیادی را شامل میشود بطوریکه از تمامی مباحث ۲۲گانه مقررات ملی ساختمان ، به جز مبحث ششم در این آزمون سوال طرح میشود !!.

مواد این آزمون و سال ویرایش هر کتاب را همواره میتوانید در (مشاهده منابع آزمون در سایت inbr ) مشاهده کنید .توجه کنید که سال ویرایش کتابها بسیار مهم هستند و مواد آزمون نظارت معماری معمولا بعد از شروع ثبت نام در سایت آزمون بروز میشود.

عدم توجه به نکته ساده زیر هر دوره باعث ضرر کردن بسیاری از داوطلبین شده است

حتما به ویرایش کتابهای مقررات ملی که در سایت آزمون معرفی شده است دقت کنید . منابع شما باید مطابق با آنچه در سایت آزمون معرفی شده است از بازار تهیه شود.

با توجه زیاد بودن منابع این آزمون اهمیت بررسی دقیق تر بودجه بندی آزمون معماری نظارت بیشتر مشخص میشود که در ادامه موشکافانه تر آن را بررسی خواهیم کرد.

بخش دوم:بودجه بندی آزمون نظارت معماری به ترتیب اهمیت مباحث

در این بخش میخواهیم تعداد سوالات آزمون معماری نظارت از هر مبحث را به ترتیب بیشترین به کمترین مرتب کنیم تا ببینیم چه موادی از آزمون پر سوال تر است و باید به همان میزان اهمیت بیشتری به آن داده شود.

در تصویر زیر جدول بودجه بندی بر اساس پر تعداد ترین سوال طرح شده از هر مبحث آمده است و مطابق آمار پیش بینی شده است که در آزمون معماری نظارت آینده انتظار داریم از هر مبحث چه تعداد سوال طرح شود.

تعداد سوالات معماری نظارت

نکته : عناصر و جزییات هم یکی از پر سوال ترین منابع آزمون در بودجه بندی آزمون نظارت معماری است که در واقع برای آن کتاب مشخصی معرفی نشده است اگر بخواهیم منابع موثق برای آن معرفی کنیم نشریه ۹۲ و ۵۵ و کتاب جزییات آقای ساعد سمیعی هستند ولی اصلا کافی نیستند. در سالهای اخیر از این منبع سوالات خیلی کمتری طرح شده است و افت شدیدی در این قسمت از بودجه بندی داشته ایم

ابزار های لازم برای آمادگی آزمون نظارت معماری

در این بخش ابزارهایی که میتواند به مطالعه موثر شما کمک شایانی کند را معرفی خواهیم کرد

۱) کلیدواژه آی سیویل : زمان مهمترین فاکتور در آزمون نظام مهندسی است ، کلیدواژه آی سیویل به شما کمک میکند که بدون اتلاف وقت بتوانید به بند مورد نظر از مباحث مقررات ملی که از آن سوال طرح شده است برسید و برای پاسخگویی آماده شوید .

برخی از سوالات که کم هم نیستند از متن آیین نامه طرح شده است که براحتی با کلیدواژه پاسخ داده میشود و برخی از سوالات هم مفهومی هستند و پس از رسیدن به بند آیین نامه شما باید آن را با توجه به مفهوم حل کنید که در این صورت هم کلیدواژه شما را تا بند مورد نظر سوال هدایت میکند. (مشاهده کلیدواژه آی سیویل)

۲) کلاس یا مجموعه آموزشی برای درک مفاهیم :  در واقع برخی از بند های آیین نامه نیاز به تفسیر و توضیح دارند برای درک مفاهیم شما نیاز دارید که از کلاس های حضوری یا مجموعه های آموزشی برای یادگیری مفاهیم مباحث مقررات ملی کمک بگیرید.

ما در مجموعه آی سیویل مجموعه ویدئویی را برای آمادگی آزمون نظارت و اجرا معماری آماده کرده ایم  که نیازی به کلاس حضوری و پرداخت هزینه های زیاد و …. را نداشته باشید و میتوانید براحتی برنامه ریزی مطالعاتی خودتان را با این پکیج پیش ببرید و زمانبندی آن هم دست خودتان هست و هر زمان بخواهید میتوانید  یادگیری را شروع کنید .  (مشاهده سرفصل ها و توضیحات کامل پکیج آموزشی آمادگی آزمون نظارت و اجرا عمران)

۳) تست زنی و تمرین بیشتر: برای این کار دو گزینه مطرح است اول اینکه تست های سالهای قبل را با کلیدواژه بزنید که برای این منظور میتوانید اسلاید های حل تشریحی گروه کلیدواژه را رایگان دانلود کنید و به تمرین با روش کلیدواژه بپردازید یا از کتابهای پاسخ تشریحی موجود در بازار برای این کار استفاده کنید .

گزینه دوم هم که بسیار موثر است تست های تالیفی آزمون نظام مهندسی است که برای این منظور میتوانید از تست های تالیفی گروه آی سیویل در مجموعه تست و تمرین استفاده کنید (توضیحات کامل پکیج تست و تمرین آزمون نظام مهندسی)

در پایان این پست که به برسی بودجه بندی آزمون نظارت معماری پرداخته شد برای شما دراین آزمون آرزوی موفقیت داریم ، شما میتوانید سوالات خودتان را در قسمت نظرات همین صفحه بپرسید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به آن پاسخ بدهند

 پکیج آزمون معماری نظارت
لینک های دانلود
پکیج آمادگی آزمون نظارت و اجرا ویژه آزمون 1403
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها