پکیج آمادگی آزمون نظارت و اجرا ویژه آزمون 1403
آموزش مقررات ملی

راه شیب دار و گذرگاه – آموزش مبحث ۱۲ آزمون نظام مهندسی

4.7/5

مشخصات فیلم آموزشی

در این آموزش ویدئویی، تعریف و خصوصیات و ویژگی های راه شیب دار و گذرگاه و استاندارد های آن را تشریح میکنیم و خلاصه ای برای عرض راه شیب دار در مبحث 12 ارائه کرده ایم و سه نمونه سوال هم حل شده است تا بتوانید براحتی سوالات این بخش از مبحث دوازدهم را در آزمون نظارت و اجرا پاسخ بدهید
4.7/5

در این آموزش که بخشی از دوره ویدئویی نظارت و اجرا آی سیویل است ،  خصوصیات و ویژگی های راه شیب دار و گذرگاه و استاندارد های آن را در مبحث دوازدهم ویرایش ۹۲  بصورت کامل تشریح کرده و سه نمونه تست نیز از این بخش پر تکرار در آزمون نظام مهندسی حل شد.

راه شیب دار و گذرگاه

۱۲-۷-۵-۱ راه شیبدار در کارگاه ساختمانی راهی است که زاویه آن با سطح افق حداکثر ۱۱.۵ درجه (شیب ۲۰ درصد) بوده و برای عبور و مرور افراد و حمل و نقل وسایل، تجهیزات و مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد.

۱۲-۷-۵-۲ گذرگاه یا معابر در کارگاه ساختمانی عبارت است از، گذرگاه افقی که بر روی زمین یا کف طبقات یا داربست ها و نظایر آن برای عبور و مرور افراد و حمل و نقل وسایل، تجهیزات و مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد.

استحکام و مقاومت راه شیب دار و گذرگاه

۱۲-۷-۵-۳ راه شیب دار و گذرگاه باید دارای استحکام و مقاومت کافی بوده و دارای ضریب ایمنی بارگذاری حداقل ۲.۵ نسبت به حداکثر بارهای وارده باشد. ضمناً پوشش کف این راه ها و گذرگاه ها باید با استفاده از مصالح مقاوم و مناسب طوری طراحی و ساخته شود که موجب لغزش و سقوط افراد نشود.

در صورت استفاده از تخته چوبی برای پوشش کف، ضخامت آن نباید از ۵۰ میلیمتر کمتر باشد. همچنین اطاف باز راه های شیب دار و معبر که احتمال سقوط افراد را در بر دارد، با رعایت مفاد بخش ۱۲-۵-۲ محافظت گردد.

 

مهندس مهدی رادمرد

مهندس مهدی رادمرد

موسس سایت آی سیویل و مدرس دوره های آزمون نظام مهندسی

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین آموزش های ویژه آزمون نظارت و اجرا

دوره ویدئویی + کلیدواژه + لیبل ( تخفیف ویژه)

ویژه آزمون نظارت و اجرا رشته عمران و معماری

تمامی ابزار های لازم برای قبولی در آزمون نظام مهندسی در این بسته با تخفیف ویژه ارائه شده است