در ادامه دانلود فایل PDF ورکشاپ آموزش ۳Dmax و vray جلسه دوم (مدلسازی شماره ۱) را برای شما قرار دادیم، در این جلسه به موضوعات زیر پرداخته می شود.
بخشی از جلسه دوم ورکشاپ ۳Dmax
همانطور که در جلسه پیش توضیح داده شد چندین راه برای مدلسازی وجود دارد که به توضیح آن میپردازیم.
در نرم افزار مکس چندین راه برای ساخت اشیا وجود دارد که یکی از این روش ها استفاده از ساخت اشیا هندسی استاندارد میباشد. این دسته از اشیا که به standard primitive معروف هستند در قسمت creat قرار دارند و وظیفه ی خلق و به وجود آوردن اشیا را در صحنه عهده دار میباشند.
در این قسمت اشیا مختلفی وجود دارد که با انتخاب هر یک از آنها قادر به کشیدن آنها در صفحه می باشیم.
در مثال زیر یک teapot را انتخاب میکنیم و در دیدگاه perspective اقدام به کشیدن یک teapot میکنیم به این صورت که در صفحه به صورت درگ (drag) کردن در اندازه دلخواه شی مورد نظر را میکشیم و برای اینکه از حالت انتخاب قوری خارج بشویم و ویرایش لازم را روی شی مورد نظر خود انجام بدهیم کلیک راست میکنیم.
توجه داشته باشید که با انتخاب هر شی پانل هایی به عنوان زیرمجموعه اختصاصی شی مورد نظر باز میشود که وظیفه ویرایش شی مورد نظر را عهده دار میباشد.
برای مشاهده ادامه مطلب بر روی لینک دانلود راست کلیک کرده و گزینه save as… را انتخاب کنید.