جزوه نحوه تحلیل دینامیکی تاریخچه زمانی در آباکوس

در جزوه نحوه تحلیل دینامیکی تاریخچه زمانی در آباکوس؛ به علت نیاز به بررسی عملکرد لرزه ای سازه های مختلف در مقابل نیروی زلزله و کمبود منابع این نوع تحلیل در نرم افزار آباکوس، مهندس سید مهرزاد حسینی بای تصمیم به گردآوری تجربیات اساتید و دانشجویانی که در این حوزه کار کردند در قالب یک PDF، گرفتند.

جزوه نحوه تحلیل دینامیکی تاریخجه زمانی در نرم افزار آباکوساز آنجایی که نرم افزار آباکوس بسیار قدرتمند و گسترده می باشد و روش های مختلفی برای آنالیزهای مختلف وجود دارد. در این فایل که صورت rar میباشد؛ شتاب نگاشت های ده زلزله نیز موجود میباشد.

تفاوت تحلیل دینامیکی و استاتیکی

تفاوت اصلی تحلیل دینامیکی و استاتیکی در وابستگی به شتاب و زمان است. در تحلیل استاتیکی نیرو وابسته به زمان نیست و شتاب نیز صفر می باشد. در حالی که در تحلیل دینامیکی به این صورت نیست.

لازم به ذکر اس که برخی از تحلیل های تاریخچه زمانی برای مسائل استاتیکی و شبه استاتیکی نیز انجام می گیرد. طبق دو فرمول مهمی که در دروس تئوری الاستیسیته و دینامیک سازه گفته شده است میتوان این موضوع را به وضوح مشاهده کرد.

تفاوت تحلیل دینامیکی و استاتیکی

 

 

رابطه بالا کلی ترین حالت معادله تعادل می باشد که در دروس تئوری الاستیسیته مطرح شده بود. در این فرمول ρ چگالی، bi نیروی حجمی، σij تانسور تنش و ai شتاب می باشد.

در مسائل مهندسی غالبا نیروی حجمی صفر در نظر گرفته میشود (نیروی حجمی مثل نیروی جاذبه ماه بر زمین و یا اثر جذب آهن ربا به یک فلز که نیرو به حجم جسم وارد میشود نه سطح آن) همچنین در تحلیل استاتیکی شتاب نیز صفر می باشد، پس به عبارتی مقدار چگالی در تحلیل استاتیکی مهم نیست و در نهایت رابطه بالا به صورت زیر باز نویسی می شود.رابطه 2

 

رابطه 3

 

 

در رابطه بالا m جرم سازه، C میرایی سازه، K سختی سازه هست که تمامی این موارد به صورت ماتریس سختی برای نرم افزار معرفی می شود. در تحلیل استاتیکی رابطه بالا به صورت زیر تبدیل خواهد شد.

رابطه 4

 

برای خواندن ادامه مطلب بر روی لینک دانلود راست کلیک کرده و گزینه Save as… را انتخاب کنید.

آموزش etabs
لینک های دانلود
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها