معرفی نرم افزار محاسبات ساختمان ” کارا محاسب”اولین افزونه (پلاگین) برای ETABS

کارا محاسب اولین افزونه برای نرم افزار ETABS در دنیا است که حتی قبل از ایجاد قابلیت برنامه نویسی برای نرم افزار ETABS توسط کمپانی CSI با تلاش متخصصان ایرانی نوشته شده است.

کارا محاسب
درنظرگیری ابزارهایی برای افزایش سهولت و دقت طراحی در محیط ETABS توسط این افزونه، به حالتی که نیازی به Export و Import اطلاعات وجود نداشته باشد و کاربر پلاگین را به صورت کاملا یکپارچه با محیط ایتبس ببیند هدف اصلی نگارش این نرم افزار بوده است.
افزونه بر روی نسخه‌های ۹.۰.۰ تا ۹.۷.۴ که هم‌اکنون متداول‌ترین نسخه‌های مورد استفاده در ایران هستند تدوین‌شده و در حال حاضر در حال انتقال به ETABS 2015است.

 کنترل‌ سازه در حین مدل سازی، بارگذاری و طراحی از امکانات منحصر به فرد این نرم افزار است.

کارا محاسب

کارا محاسب

 امکان ساخت مستقیم ترکیب بارها در محیطETABS

کارا محاسب

k5

 ابزار جامع محاسبات آیین‌ نامه ۲۸۰۰ به منظور ایجاد مستقیم Load Case های زلزله در محیط ETABS

کارا محاسب

• و مجموعه ای از ابزارهای بسیار کاربردی با توجه به نیاز مهندسین طراح به منظور افزایش دقت، سرعت و سهولت مدل سازی و آنالیز

برنامه نویس ارشد این پروژه از انگیزه های تدوین این برنامه میگوید :

” ازآنجا که اعتماد به خروجی های یک نرم افزار محاسباتی و پذیرش آن توسط عموم مهندسین محاسب ساختمان امری است که سالها زمان میبرد، و همینطور این موضوع که این نرم افزارها بیشتر خارجی بوده و برای مقررات ملی ایران تنظیم نشده است، تصمیم بر آن گرفتیم ابزاری برای سازگاری هر چه بیشتر نرم افزار ETABS با مقررات ملی ایران ایجاد کنیم تا بتواند به روزبودن دستورالعمل های طراحی را موجب شود .
از تبدیل این ایده به یک نرم افزار کاملا یکپارچه با ETABS از چندین سال پیش تا به امروز راه بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و به لطف حق امروز توانستیم شاهد به کارگیری این نرم افزار توسط عزیزان همکار در نهادهای دولتی و خصوصی باشیم . ”

وبسایت رسمی نرم افزار : www.KaraMohaseb.com

لینک های دانلود
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها