آموزش های درسی رشته عمران

فروشگاه : مجموعه ۱۵ فیلم مستند آموزشی مهندسی عمران دوبله فارسی

محصولی که امروز معرفی میشود درواقع پاسخی است به درخواست شما عزیزان برای تهیه پکیج کاملی از فیلمهای دوبله شده مهندسی عمران و تکمیل کننده مجموعه های مهندسی بینهایت و مجموعه ابر سازه ها است این پکیج که شامل ۱۵ فیلم از ساخت پروژه های عظیم دنیا است ( سری اول ) در ۵ دی وی دی   آماده شده است که در ادامه مطلب (دکمه جزییات بیشتر ) میتوانید توضیحات کامل این فیلمها همراه با عکس هایی از هر پروژه را مطالعه فرموده و برای خرید آن از اولین فروشگاه تخصصی مهندسی عمران و معماری اقدام کنید

مسند دوبله مهندسی عمران

۱- برج العرب

برج العرب هتلی مجلل در دوبی، امارات متحده عربی است. ساختمان آن ۳۲۱ متر ارتفاع دارد و در جزیره‌ای مصنوعی ۲۸۰ متر از خشکی بنا شده‌است. کوچک‌ترین اتاق هتل ۱۶۹ و بزرگ‌ترین اتاق آن ۷۸۰ متر مربع مساحت دارند.رقم دقیق هزینه شده برای ساختمان بنا مشخص نیست، اما گمان می‌رود بیش از ۱ میلیارد دلار آمریکا باشد. برای جبران هزینه‌ها تمامی اتاق‌های هتل بایستی برای ۴۰۰ سال اجاره شوند.

هفت طبقه از این هتل به صورت آکواریوم در زیر دریا وجود دارد. اجاره کوچک‌ترین اتاق این هتل شبی ۶ هزار درهم است. سرو هر غذا در این هتل کمتر از ۱۰۰۰ درهم نیست.لابی آتریوم برج العرب بلندترین آن در نوع خود در جهان است. زیرا در ارتفاع ۱۸۰ متری واقع شده. آتریوم بیش از یک سوم فضای داخل هتل را در برمی گیرد. درحالیکه معماری بیرونی هتل یک معماری کاملاً مدرن است، اما معماری داخلی هتل ترکیبی از سبک شرقی و غربی بصورت بسیار لوکس می‌باشد. در لابی نیم طبقه، یک فواره، یک ستاره سه بعدی اسلامی را بوجود می‌آورد. با وجود اندازه بزرگ برج العرب، تنها ۲۸ طبقه دوبل با ۲۰۲ سوییت دارد. کوچک‌ترین سوئیت ۱۶۹ متر مربع و بزرگ‌ترین آن ۷۸۰ متر مربع می‌باشد. قیمت هر سوئیت، از ۱۰۰۰ دلار(هر شب) تا ۱۵ هزار دلار متغیر است

۲- برج‌های دوقلوی پتروناس مالزی

برج‌های دوقلوی پتروناس از بلندترین آسمانخراش های جهان هستند که در شهر کوالالامپور در کشور مالزی قرار گرفته اند. برجهای دوقلو با احتساب آنتن بالای برجها، ۴۵۲ متر ارتفاع دارند. تعداد طبقات هر برج ۸۸ طبقه است و جمعا ۷۸ آسانسور در این دو ساختمان فعال هستند. این دو برج از زیر توسط مرکز خرید سوریا به هم وصل هستند

همچنین پلی طبقات ۴۱ و ۴۲ این دو برج را به هم متصل می‌کند. ارتفاع این پل از سطح زمین ۱۷۵ متر و طول آن ۵۶ متر است.کار ساخت این برجها از سال ۱۹۹۵ شروع شد و در زمانی کوتاه در سال ۱۹۹۸ به اتمام رسید. دولت مالزی ساخت این برجها را به عنوان نماد پیشرفت اقتصادی این کشور در دستور کار خود قرار داد. امروزه برج‌های دوقلو پتروناس به یکی از نمادهای اصلی کوالالامپور و مالزی تبدیل شده اند.معمار این بنا سزار پلی است

۳- پل میلاو

پل میلاو  بین فرانسه واسپانیا وبا ارتفاع ۳۴۳ متر از سطح زمین درازترین پل حال حاضردنیاست .سازنده این پل مهندسی به نام نورمان فوستر می باشد که این پل زیبا ودیدنی را بین پاریس و برشلوندای اسپانیا ساخت .  کار ساختن آن در سال ۲۰۰۱ آغاز ودر ۲۰۰۴ پایان یافت.این پل درمسیر رود (تارن )قرار گرفته  ودر تمام مسیر دارای ۷ستون بسیار بزرگ می باشد.هزینه ساخت این پل ۳۱۰ میلیون یورو بوده است

پل میلاو اعجازی از مهندسی و معماری است، این پل که مرتفع تر از برج ایفل است در واقع بلندترین پل کابلی جهان است که در ۱۴ دسامبر ۲۰۰۴ افتتاح شد. پل میلاو که در امتداد بزرگراه A75 فرانسه قرار می گیرد، با طول۲‎/۵کیلومتر از روی دره رودخانه تارن عبور کرده و با فراهم کردن یک دسترسی سریع برای مسافران از شمال اروپا به جنوب فرانسه و اسپانیا، پاریس را مستقیما به بارسلونا متصل می سازد. طراحی این پل باریک سفیدرنگ به مدیریت معمار انگلیسی نورمن فوستر، توسط دفتر معماری فوستر و شرکا انجام گرفت.
پل ها اغلب در حیطه کاری مهندسان قرار می گیرند تا معماران، اما معماران چنین پروژه های بزرگی تاثیری قدرتمند بر محیط اطراف خویش دارند. در پروژه میلاو (Millau) طراحی معماری با حرکتی تنگاتنگ در کنار مهندسان نشان داد که چطور معمار می تواند نقشی کامل و تمام کننده در طراحی یک پل داشته باشد. همانند طراحی سایر ساختمان های مورد استفاده توسط بشر، در طراحی پل ها نیز نمی توان صرفا به مسائل تکنیکی توجه داشت. قبل از اینکه مهندسان سازه، اقدام به محاسبات فنی پل کنند، طرح کلی پل باید از لحاظ معماری حل شده باشد.

۴- جزیره‌های نخلی دبی

پروژه‌های سه گانهٔ ساخت سه جزیره به نامهای جمیرا، دیرا و جبل علی می‌باشد. این جزایر که در آبهای خلیج فارس قرار دارد و دربارهٔ آن اینگونه گفته شده که از ماه قابل رویت است. این جزیرهٔ انسان ساخت به شکل نخل است و دارای ۱۷ شاخهٔ عظیم که توسط یک حصار ۱۲ کیلومتری حفاظت شده می‌باشد

زمانی که این منطقه تفریحی کامل شود، دارای ۲۰۰۰ ویلا، ۴۰ هتل لوکس، مراکز خرید، سینما و امکانات دیگر خواهد بود. برای به سطح آب رساندن این سازه، بسیار بیشتر از ۵۰ میلیون متر مکعب خاک مورد نیاز است. ساخت این جزیره در سال ۲۰۰۱ آغاز شده و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۰۸ به پایان برسد. این جزیره در زمان اتمام پذیرای ۵۰۰۰۰۰ هزار نفر خواهد بود. مساحت این جزیره ۵ در ۵ کیلومتر است. جمیرا بزرگ‌ترین جزیرهٔ انسان ساخت است و حدودا ۴۰ هزار کارگر درگیر ساخت آن بوده‌اند. در جزیره یک مونوریل با ظرفیت حمل ۲ تا ۳ هزار مسافر در روز به خارج و داخل جزیره ساخته خواهد شد

۵- جزایر کره زمین World Islands

فیلمی مستند و زیبا از مراحل ساخت جزایر کره زمین که در سواحل دبی ساخته شده اند. این جزایر هرکدام به صورت جداگانه و توسط یک تیم و در مدت زمان ۵ سال ساخته شده اند، برای ساخت این جزایر از ۲۵ کیلومتر موج شکن استفاده گردیده و نیز هزینه ساخت این جزایر مبلغی بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار است

۶- ساخت سد هوور آمریکا Hoover Dam

سد هوور در تنگه سیاه و بر روی رود کلرادو در حدود ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی لس وگاس واقع شده است. و ارتفاع آن از سنگ های پایه تا راس سد که در آن جاده ساخته شده، در حدود ۴۱/۲۲۱ متر است. برج و نقطه بالایی سد که در کنار نرده ها قرار دارد ۱۹/۱۲ متر از سطح جاده ارتفاع دارد.
وزن تقریبی این سد به بیش از شش میلیون و ششصد تن می رسد و از نوعی بتن ثقیل و چگال ساخته شد که در پشت آن فشار آب حاصل از نیروی گرانشی زمین و نیروی منحنی افقی بر آن وارد می شود. نیروی وارده در هر فوت مربع(۴۸/۳۰ سانتی متر) فشاری معادل با ۲۰۴۳۰ کیلوگرم بر دیواره سد وارد می شود.
در حدود ۴۳۵۷۰۰۰ متر مکعب بتن در این سد به کار رفته است.با این میزان بتن می توان ساختمانی را به مساحت ۱۰۰ فوت مربع و ارتفاع ۱۶۰۰ تا ۳۲۰۰ متر یعنی ساختمانی بلندتر از ساختمان امپراطوری(۱۲۵۰ فوت ارتفاع دارد) را در یک شهر ساخت و یا یک راه ارتباطی با عرض ۱۶ فوت از سانفرانسیسکو به نیویورک کشید.
اولین بتن این سد در ماه ژوئن سال ۱۹۳۳ و آخرین بتن آن در ماه می سال ۱۹۳۵ کار گذاشته شد.بطور تقریبی می توان گفت که در هر ماه ۱۵۶۸۰۰ متر مکعب بتن در این سد کار گذاشته شده است.بیشترین میزان کار گذاری بتن در یک روز ۱۰۲۵۳ متر مکعب بتن (مقداری از این بتن ها در برج ورودی و مکان موتور برق به کار رفته است) بوده و کمترین میزان ۲۶۹۵۰۰ متر مکعب در هر ماه بوده است.
آنچه سد هاوور را از دیگر سد ها متمایز می کند این است که این سد از بلوک های سیمانی و یا ستون های عمودی ساخته شده که این بلوک ها دارای سایز های متفاوتی است مثلا در دیواره مخالف جریان آب سد سایز این بلوک ها ۶۰ فوت مربع است و در دیواره موافق جریان آب سد سایز بلوک ها ۲۵ فوت مربع است. بلوک های مجاور در هم فقل می شوند. برای جایگزین کردن بتن در هر بلوک در فضای ۵ فوت به زمانی در حدود ۲۷ ساعت زمان نیاز است. هنگامی که دمای بتن پایین می آید مخلوط سیمان و آب که به آن ملات می گویند به فضایی که در نتیجه انقباض بتن در هوای سرد ایجاد می شود فشار وارد می کند و این بتن نوعی ساختار تک سنگ(یک تکه) پدید می آورد.

۷- حفاری بزرگ بوستون

چطور یک تونل اتوبانی ۸ پوندی را مستقیما زیر ناحیه ی مرکزی شهر , زیر یکی از شلوغ ترین شهرهای آمریکا حفر می کنند ؟
چطور این کار بدون ایجاد اختلال در زندگی روزمره ی آن شهر انجام می شود ؟
این کار احتمالا مانند این است که در حال رانندگی در آزاد راه یک مکانیک به ماشین شما سرویس کامل بدهد . آیا این کار غیر ممکن است ؟
ممکن است این طور فکر کنید که امکان ندارد اما دقیقا همین کار انجام شده است .

۸- ساخت پل آکاشی کایکو ژاپن

زمانی که این پل در حال ساخت بود، بسیاری از افراد آن را غیرممکن می‌دانستند و حتی برخی مهندسان معتقد بودند که در نهایت ساخت این پول ممکن نخواهد شد، اما ژاپنی‌ها طرح رویاپردازانه خود را عملی کردند.پل آکاشی کایکو در واقع بزرگ‌ترین پل معلق جهان است. طول این پل ۴ کیلومتر و ۳۰۰ متر است، ولی این پل فقط ۲ پایه دارد، در واقع ۲ قطعه هر کدام به طول هزارو ۱۰۰ متر و یک قطعه به طول ۲هزار و ۱۰۰ متر در هوا معلق هستند. این نکته پل آکاشی کایکو را به معجزه‌ای در علم «معماری» بدل کرده است.پل آکاشی کایکو شهر بندری مشهور کوبه را به جزیره آواجی مرکز صید مروارید ژاپن که در کل تاریخ ژاپن به نام دروازه مروارید شهرت داشته وصل می‌کند (علت لقب این پل هم همین است). این پل که در سال ۱۹۹۸ تکمیل شد ویژگی‌های منحصر به فردی دارد، مثلا در مقابل بادهایی با سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت و همچنین زمین‌لرزه‌هایی به قدرت ۵/۸ ریشتر مقاومت می‌کند.

۹- مستند ساخت تونل کانال مانش : ۵۱ کیلومتر جاده زیر دریا

تونل ۵١ کیلومتری کانال مانش که بندر ادوکاله فرانسه را به شهرک فولکستون انگلستان متصل می‌کند از زیر دریا و در کف آن کشیده شده‌است. این تونل در  سال ۱۹۹۴ افتتاح شد.

مخارج آن که بزرگترین پروژه ساختمانی اروپا است، ۶ میلیارد پوند (متجاوز از ۱۰ میلیارد دلار) برآورد شده‌است، این تونل در ۴۰ متری زیر دریا ساخته شده و دارای ۲ خط (رفت و برگشت) برای قطارهای حمل اتومبیل و مسافر است. قطر هر کانال ۲/۷ متر و دارای لوله‌های تهویه هوا و نجات مصدومین احتمالی است، عبور قطارها از تونل ۳۵ دقیقه طول می‌کشد و با این پروژه زمان مسافرت از پاریس به لندن و بالعکس از طریق زمینی به ۳۵ دقیقه کاهش یافته است !

۱۰ – مستند ساخت سد ایتایپو(Itaipu)

این سد به عرض ۵ مایل بر روی رودخانه پارانا، بین کشورهای برزیل و پاراگوئه ساخته شده است. در زمان ساخت، کارگران مسیر این هفتمین رودخانه بزرگ جهانرا با برداشتن ۵۰ میلیون تن سنگ و خاک و حفر یک گودال ۱.۳ مایلی عوضکردند. حجم آهن و فولادی که برای ساخت این سد مصرف شده است به اندازه ۳۰۰۰برابر آهن و فولاد مصرف شده برای ساختن برج ایفل است. حجمبتن مصرفی بیشتر از ۱۳ میلیون متر مکعب می باشد . ماهیانه ۲۰۰ هراز مترمکعب و روزانه ۱۳ هراز متر مکعب بتن ریزی انجام می شود که تقریبا معادل بابتن ریزی ۱۸ ساختمان ۲۰ طبقه بتن آرمه در روز می باشد در این طرح ۲.۵میلیون تن سیمان نوع یک مصرف شده است.با مقدار بتنی که در طرح ایتاپو مصرفشده است می توان یک اتوبان دو خطه از نیویورک تا سانفراسیسکو و از آنجا تاکاتراس ساخت .

۱۱- مستند پل گلدن گیت

پل گلدن گیت یک پل معلق در سانفرانسیسکو است که این شهر را به شمال ایالت کالیفرنیا وصل می کند. این پل بر روی تنگه گلدن گیت زده شده است. این پل در ۲۷ مه ۱۹۳۷ گشایش یافت و در فاصله بین سال‌های ۱۹۳۷ تا ۱۹۶۴ با طول ۴٬۲۰۰ پا (۱٬۳۰۰ متر) طولانی‌ترین پل معلق دنیا به حساب می‌آمد.
پل گلدن گیت با هزینه ۳۵ میلیون دلار ظرف مدت ۴ سال در سانفرانسیسکو ساخته شد. این پل در ۲۷ می سال ۱۹۳۷ ساعت ۱۲ بعدازظهر به روی وسایل نقلیه باز شد. ارتفاع این پل از سطح آب ۲۲۰ پا (۶۷ متر) و وزن آن ۸۸۷۰۰۰ تن است. دو برجی که در طول این پل ساخته شده‌اند ۷۴۶ پا (۲۲۷ متر) ارتفاع دارند.
در سال ۱۹۹۷، حدود ۴۱۳۸۱۰۰۰ وسیله نقلیه از روی این پل عبور کردند. ۳۰ نفر در هنگام ساخت این پل از روی آن سقوط کردند و به دلیل وزش بادهای شدید، کارگران در هنگام ساخت آن با مشکلات بسیاری مواجه شدند. ساکنین شهر سانفرانسیسکو این پل را نماد شهر خود به حساب می‌آورند.

۱۲- سد دریابند هلند

هلند , یکی از ثروتمند ترین کشورهای اروپا در معرض خطر است . سیل های قاتل تا کنون جان هزاران نفر و صدها هزار کیلومتر مربع را گرفته اند.اما هلندی ها برای مبارزه در حال ساخت یک سری از ابرساختارهای منحصر بفرد و پیچیده ای هستتند که برای سد کردن دریا طراحی شده اند .آنها با هم بزرگترین و پیچیده ترین سد سیل اند که تا کنون ساخته شده اند .

۱۳- مستند ساخت فرودگاه کانسای ژاپن
عملیات اجرایی این فرودگاه که طرح آن در سال ۱۹۸۷ به وسیله «رنزو پیانو» معمار برجسته ایتالیایی ارائه شد، در سال ۱۹۹۵ با تلاش بیش از شش هزار نفر به اتمام رسید و به وسیله امپراتور ژاپن افتتاح شد و تاکنون مجهز به چنان امکانات پیشرفته یی شده است که نمونه آن در هیچ فرودگاه دیگری در جهان وجود ندارد. پس از عبور از پل ورودی به فرودگاه به طول ۵/۳ کیلومتر (که بزرگترین پل آبی در جهان هم محسوب می شود) به فرودگاهی می رسیم که روی یک جزیره مصنوعی آرمیده است: جزیره یی که فقط عملیات خاکریزی آن به وسیله شناورهای عظیم الجثه حامل میلیون ها تن شن و ماسه، نزدیک به سه سال طول کشیده است.

۱۴- مستند برج سیرز آمریکا

برج سیرز نزدیک به نیم کیلومتر در آسمان شیکاگو قد کشیده است .۴۲۰هزار مترمربع فضا در میان دیوارهای شیشه ای و آلومینیومی آن داراست . با یکصدوده طبقه ,برج سیزر به مدت بیش از بیست سال به عنوان بلندترین ساختمان جهان نام خود را حفظ کرد .این نگاهی است به آن چه که در برج سیرز جریان دارد.

۱۵- مستند ساخت برترین ترن هوایی

مسابقه برسر ساختن بلندترین و وسیع ترین ترن هوایی روی زمین است .با نزدیک تر شدن مهلت پایان ساخت آن ,کارگران با چالش های غیره منتظره رو به رو می شوند که ابرسازه ی رکورد شکنشان را در معرض خطر خروج از ریل قرار می دهند .چند لحظه ای رادر اینجا بگذرانید .آیا ترن ۲۵ میلیون دلاری آن ها نتیجه خواهد داد ؟از آنجا که آنها در تلاش برای شروع عملیات ساخت ترن های هوایی هستند  تنها یک چیز معلوم است و اینکه مهندسین در حال انجام مهمترین کار زندگی خود هستند .

قیمت : ۱۵۰۰۰ تومان

 با کلیک روی دکمه خرید پستی بالا ابتدا کالا را تحویل گرفته و مبلغ را به پستچی میدهید

بی شک میتوان گفت که اگر بخواهید این مستند ها را بصورت تکی تهیه کنید هزینه بالایی را باید میپرداختید برای هر مستند چیزی در حدود ۴۰۰۰ تومان اما امروز میتوانید این مجموعه نفیس را که شامل ۱۵ مستند با کیفیت صدا و تصویر مناسب است و هر فایل آن حدود ۱.۵ گیگ حجم دارد را با قیمت بسیار مناسب از اولین فروشگاه تخصصی مهندسی عمران و معماری تهیه بفرمایید

همچنین پیشنهاد میکنم مجموعه  مهندسی بینهایت و مجموعه ابر سازه ها را نیز تهیه فرموده تا آرشیو کاملی از مستند های مهندسی عمران را دراختیار داشته باشید و از محسنات استفاده از این مستند های مهندسی ارزشمند بهره مند گردید امیدواریم در آینده بتوانیم مجموعه دیگری از فیلمهای دوبله فارسی مهندسی عمران را ارائه دهیم تا شاید گام کوچکی در جهت اعتلای دید و ذهن مهندسی شما عزیزان برداشته باشیم.هم اکنون میتوانید از دکمه های تعبیه شده در پایین این مجموعه را تهیه بفرمایید

مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها