آموزش های درسی رشته عمران

دانلود جزوه بتن ۱ و ۲ – دکتر مدندوست

در این مطلب دانلود رایگان جزوه بتن ۱ و ۲ دکتر مدندوست را در سایت آی سیویل برای شما قرار دادیم که در ادامه میتوانید بخشی از این جزوه را مشاهده کنید.

دانلود جزوه بتن 1 و 2خواص بتن و فولاد

در این بخش موارد بتن آرمه، ویژگی های بتن آرمه، بتن، خواص بتن، نمونه برداری برای پذیرش بتن، مدول الاستیسیته  بتن Ec و فولاد را به طور خلاصه مورد بررسی قرار میدهیم.

بتن آرمه (بتن مسلح)

بتنی که توسط فولاد مسلح شده است را بتن آرمه گویند. عموما بتن را به علت ضعف کششی آن، توسط فولاد (در ناحیه کششی) تقویت می کنند که مجوعه حاصل بتن آرمه یا بتن مسلح نامیده میشود.

برای آزمایش، دو تیر بتنی مشابه مطابق شکل الف و ب را در نظر میگیریم که تیر بتنی شکل ب توسط فولاد در ناحیه کششی مسلح شده است و بعد از بارگذاری به صورت زیر، دیده میشود که تیر بتن آرمه ظرفیت باربری بسیار بالایی نسبت به تیر بتنی ساده (بدون فولاد) دارد.

زیرا در تیر بتنی ساده با ایجاد اولین ترک در ناحیه کششی تیر دچار گسیختگی می گردد و در حالت مسلح به علت وجود فولاد در ناحییه کششی پس از ایجاد اولین ترک فولاد وارد عمل شده و در مقابل کشش مقاومت می کند تا زمانی که ترک های بیشتری در این ناحیه بوجود آید و باعث گسیختگی در تیر گردد.

بتن آرمه (بتن مسلح)

نکته: در آزمایشات دیده شده است که تیر بتن آرمه ظرفیت باربری تا حدود ۲۰ برابر تیرهای ساده (مسلح نشده) از خود نشان می دهد.

سرفصل های جزوه بتن ۱ و ۲

  1. خواص بتن و فولاد
  2. روش های طراحی سازه های بتن آرمه
  3. آنالیز و طراحی تیرها برای خمش
  4. طراحی سازه های بتن آرمه
  5. آنالیز و طراحی تیرهای بتن مسلح برای پیچش
  6. آنالیز و طراحی ستون
  7. طول مهاری و مهار میلگردها
  8. ستون های لاغر
  9. قابلیت بهره برداری سازه های بتن آرمه
  10. دالها
  11. دیوار برشی

 

لینک های دانلود
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها