تحقیق مهندسی عمران با موضوع بتن خودترمیم

در این قسمت تحقیق مهندسی با موضوع بتن خودترمیم به صورت فایل PDF در سایت تخصصی عمران آی سیویل برای دانلود ارائه شده است. این تحقیق مهندسی عمران با موضوع بتن خودترمیم برای دانلود رایگان ارائه شده است.

تحقیق مهندسی عمران با موضوع بتن خودترمیمبتن

بتن، سنگ مصنوعی ساخته دست بشر، مخلوطی از سیمان، آب و سنگدانه است و پر مصرف ترین ماده در جهان می باشد. در گروه جامدات هوشمند بودن بتن برای بشر ناشناخته بوده و انسان به درصد کمی از پیچیدگی های بتن پی برده است.

بتن معمولی ترد و شکننده بوده و نیروهای زلزله باعث شکست ناگهانی و فروریختن سازه های بتنی می گردد. با قرار دادن فولاد داخل بتن و مسلح کردن آن فولاد نیروهای کششی را تحمل نموده و از طرفی در خیلی از موارد نیروهای کششی به طور دقیق مخصوصاً در بارهای دینامیکی مشخص نمی باشد. ایران از نظر لرزه خیزی در منطقه فعال جهان قرار دارد.

بتن شکل پذیر قابل ارتجاع (Elasto Plastic Concrete)

با اضافه کردن الیاف پلیمری به بتن مقاومت کششی، خمشی، برشی و سایشی بتن افزایش یافته و پیوستگی و یکپارچگی عالی در بتن ایجاد می گردد. بتن شکل پذیر قابل ارتجاع دارای قابلیت جذب انرژی زیادی بوده ( شکل ۱ و نمودار ۲) و در مقابل زلزله، بارهای ضربه ای و نیروهای دینامیکی بسیار مقاوم می باشد.

بتن شکل پذیر قابل ارتجاعبتن خود ترمیم (Self-Healing Concrete)

نانو ذرات سیلیس با ایجاد واکنش پوزولانی با کریستال های هیدروکسید کلسیم Ca(OH)2 ژل متراکم یکپارچه و نامحلول هیدروکسید کلسیم سیلیکات (C-S-H) تشکیل و نانو سیلیس به علت داشتن سطح ویژه بسیار زیاد مانند هسته عمل کرده و چسبندگی بسیار قوی با سیمان هیدراته تشکیل می دهد.

نانو سیلیس با هیدروکسید کلسیم واکنش نشان داده و از رشد بیشتر بلورهای هیدروکسید کلسیم جلوگیری و مانند پوزولان ها ترک های ریز و منافذ مویین را پر کرده و در نهایت سبب تراکم ساختار سیمان و کاهش نفوذ پذیری و افزایش مقاومت و دوام و عمر مفید سازه بتنی می گردد.

مشخصات مقاله بتن خود ترمیم

تعداد صفحات فارسی: ۴۷ صفحه
قیمت بر حسب ریال: رایگان
نوع فایل های ضمیمه: PDF
حجم فایل: ۶ مگابایت
لینک های دانلود
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها