آموزش برنامه توجیه دوربین توتال Free Station یا Resection ترفیع

در این پست به آموزش برنامه توجیه دوربین با برنامه Resection ترفیع که که یکی از برنامه های پرکاربرد و مهم در نقشه برداری دوربین های توتال استیشن است می پردازیم.

آموزش برنامه توجیه

دوربین های توتال دارای سه حالت توجیه مختصاتی و ارتفاعی و زاویه ای هستند.

برنامه Resection ترفیع که یکی از پرکاربردترین روش های توجیه دوربین هست بر اساس استقرار دوربین در یک ایستگاه آزاد مجهول قرار دارد.

یعنی زمانی که در یک پروژه همچون یک سایت ساختمانی هستیم و می خواهیم پیاده سازی صفحه ستون ها را انجام دهیم برای اینکه بتوانیم دقیقا مختصات نقشه فاز ۲ اجرایی رو بر روی زمین مشخص کنیم.

 

در ادامه شما رو به مشاهده آموزش کامل فیلم ویدئویی دعوت می کنیم.

 

مدت زمان فیلم: ۲۵ دقیقه و ۳۰ ثانیه

موضوع فیلم: آموزش نقشه برداری دوربین توتال استیشن لایکا – آموزش توجیه

مدرس دوره : مهندس محمد جواد رضوان طلب

خلاصه ای از این آموزش

می بایست ابتدا با استفاده از برنامه فری استیشن یا توجیه ایستگاه آزاد دوربین را با حداقل دو ایستگاه مشخص یا بنچ مارک ست کنیم سپس اقدام به پیاده سازی صفحه ستون ها یا رامکای دیوار برشی یا هر گونه عملیات پیاده سازی بپردازیم.

اهمیت این برنامه به حدی هست که قبل از هرگونه برداشت یا پیاده سازی و یا حتی استفاده از برنامه های رفرنس لاین و آرک می بایست ابتدا دوربین را توجیه کنیم تا با ایستگاه های پروژه دوربین توتال ست شود سپس به سایر کارهای اجرایی نقشه برداری بپردازیم.

برنامه برداشت Survey در نقشه برداری دوربین های توتال استیشن لایکا همچون ts02 – ts03 – ts06 – ts07 – ts09 – tcr407 – tcr805 – tcr705 ، سندینگ سری آرک و پلاس، استونکس ، نیکون ، پنتاکس و تریمبل  بسیار پر کاربرد است.

در این آموزش به صورت کاربردی و کامل به منوی برنامه توجیه دوربین Free Station یا Resection ترفیع پرداختیم.

 

نقشه برداری
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها