دانلود پروژه برنامه تحلیل خرپا های دو بعدی با متلب و تحلیل خط به خط

پروژه برنامه تحلیل خرپا های دوبعدی به نرم افزار مربوط میشود که به زبان متلب نوشته شده است. همانطور که میدانید نمونه های مختلفی از برنامه های تحت متلب جهت تحلیل خرپای دو بعدی وجود دارد، اما نمونه هایی که در آن تمام پروژه را به صورت خط به خط تحلیل کند، بسیار کمیاب است.

تحلیل خرپا دو بعدی با متلبدر این پروژه در مقابل هر خط از برنامه توضیحاتی مربوط به آن خط را بعد از علامت % ( به رنگ سبز ) نوشته شده است.

دوستان زیادی هستند که مشغول گذراندن دوره کارشناسی ارشد سازه میباشند و در درس اجزاء محدود به همچین برنامه ای نیاز دارند. و چه بسا آشنایی چندانی با برنامه نویسی نیز نداشته باشند، لزا تصمیم بر تهیه  این برنامه توسط مهندس طه بابایی گرفته شد تا بلکه برای دوستان مفید واقع شود.

ویژگی های برنامه تحلیل خرپا های دو بعدی با متلب

۱ –  ورودی های مسأله از طریق یک فایل اکسل ۲۰۱۰ همراه برنامه با نام TRUSS.xlsx دریافت میشوند.مزیت این نوع دریافت داده در این است که اگر در وارد کردن مشخصات خرپا دچار اشتباه بشید نیاز نیست مجددا” از ابتدا پروسه ی وقت گیر وارد کردن اطلاعات رو انجام بدید بلکه کافیست فایل اکسل را اصلاح و مجددا” فقط برنامه را اجرا نمایید( سرعت عمل )

۲ –  عدم استفاده از توابع و نیز وجود تنها دو حلقه در آن. ( جهت سادگی )

۳ –  قابلیت محاسبه و نمایش جابجایی ها و نیروهای واکنش تکیه گاهی و ماتریس سختی برای کل سازه و همچنین محاسبه و نمایش ماتریس سختی و جابجایی و نیروهای داخلی برای هر المان به صورت جداگانه.(لازم به ذکر است که ماترس stiffness یی که برای آخرین المان سازه و در آخرین چرخش از حلقه ی مربوطه بدست می آید همان ماتریس سختی کل سازه است که با حذف علامت ; از انتهای خط ۴۴) خط یکی مونده با آخرین خط از اولین حلقه (قابل ملاحظه میگردد )

۴ –  نمایش تاریخ و زمان در انتهای هر تحلیل.

۵ –  ذخیره ی خودکار نتایج هر تحلیل بر روی دو فایل با نام های Reactions و Displacements با فرمت txt پس از پایان هر تحلیل. ( فقط برای جابجایی ها و واکنش های تکیه گاهی کل سازه )

۶ –  هماهنگ با کتاب “مقدمه ای بر روش اجزاء محدود” تألیف “جی.ان.رددی” که مرجع بسیاری از دانشجویان میباشد.

۷ –  در متن برنامه، رو به روی هر خط توضیحات مربوط به آن خط به صورت فینگیلیش آورده شده.

۸ –  قابل استفاده برای خرپا هایی که اعضایشان دارای ضرایب الاستیسیته و سطح مقطع های مختلف هستند.

۹ –  غیر قابل استفاده برای خرپا هایی که تکیه گاه شیبدار دارند. ( تأکید میکنم تکیه گاه شیبدار نه عضو شیبدار)

مشخصات فایل

عنوان پروژه :  برنامه تحلیل خرپا های دو بعدی با متلب و تحلیل خط به خط

 قالب بندی :   PDF

قیمت :   رایگان

آموزش etabs
لینک های دانلود
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها