آموزش های درسی رشته عمران

برنامه آندروید محاسبه نیروی زلزله و مقاطع فولادی اندروید

گروه مهندسین داریان اقدام به ساخت دو برنامه تحت اندروید برای کاربران ایرانی نموده است و برای سایت آی سیویل ارسال کرده اند تا دراختیار مهندسین عمران قرار بگیرد .
اولی نرم افزار مقاطع فولادی داریان می باشد . این نرم افزار علاوه بر اطلاعات کلیه مقاطع تک و همچنین مقاطع دوبل پرکاربرد ، مشخصات پیچ های مورد استفاده در صنعت ساختمان را نیز داراست . علاوه بر این قسمتی مربوط به میلگرد ها در آن تعبیه شده است که علاوه بر این که اطلاعات کلیه میلگرد ها در آن لحاظ گشته ، خود شامل قسمتی مخصوص میلگرد های بازار ایران و خوص مکانیکی و شیمیایی آن ها نیز میشود. قسمت دیگر آن مربوط به اطلاعات ورق های موجود در بازار ایران و همچنین الگوریتمی برای محاسبه جرم ورق در این نرم افزار وجود دارد .

برنامه آندروید محاسبه نیروی زلزله
نرم افزار دومبرنامه آندروید محاسبه نیروی زلزله داریان نام دارد . این نرم افزار نیز که پایه آن آیین نامه ۲۸۰۰ میباشد مخصوص مهندسین مشاور و طراح میباشد .این برنامه دارای یک الگوریتم دو قسمتی است . در قسمت اول کاربر میتواند تا محاسبه ضریب زلزله پیش رود و سپس آن را ذخیره یا به اشتراک گذارد . در قسمت دوم کاربر میتواند برنامه را ادامه داده و با وارد کردن اطلاعات وزن و ارتفاع طبقات مقادیر نظیر برش پایه ، جدول توزیع نیرو و لنگر مقاوم و … به عنوان خروجی دریافت کند. نکته مهم این است که این نرم افزار این توانایی را دارد که به کاربر خروجی pdf ارائه کند.
پیشنهاد میکنم این دو نرم افزار را دانلود و استفاده کنید .

لینک های دانلود
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها