پکیج آمادگی آزمون نظارت و اجرا ویژه آزمون 1403

آیین‌نامه بتن ایران (آبا) – ویرایش ۱۴۰۰ – تجدید نظر دوم

آیین‌نامه بتن ایران آبا، ویرایش ۱۴۰۰ (تجدید نظر دوم) سازمان برنامه و بودجه کشور منتشر گردیده که آخرین ویرایش این آیین نامه ۱۴۰۰/۱/۰۱ است.

ما در این پست هر دو جلد آیین‌نامه آبا، به علاوه یک جلد دیگر (واژه‌نامه بتن-ضابطه ۳-۱۲۰) برای دانلود قرار داده ایم.

آیین‌نامه بتن ایران آبااین آیین نامه برای آزمون های استخدامی و کارشناس رسمی بسیار مهم است، همچنین با نسخه جدید مباحث مقررات ملی ساختمان نیز، هماهنگ است.

در مبحث ۹ ویرایش ۹۹ به دلیل تغییرات فواصل و بندها و بیشتر شدن جنبه محاسباتی ویرایش جدید، اهمیت آن برای آزمون محاسبات بسیار بیشتر از آزمون نظارت و اجرا عمران است.

هنوز این آیین‌نامه جزء منابع آزمون نظام مهندسی نیست اما احتمال قرار گرفتن آن در لیست منابع برای آزمون نظارت و اجرا به جای مبحث ۹ بسیار زیاد است.

 پکیج آزمون نظارت

آیین‌نامه بتن ایران (آبا) – تجدید نظر دوم

هدف از انتشار این آیین‌نامه، ارائه حداقل ضوابط و مقرراتی است که با رعایت آن‌ها میزان مناسبی از ایمنی، قابلیت بهره‌برداری و پایایی سازه‌های بتن آرمه تامین می‌شود.

ضوابط و مقررات این آیین‌نامه طرح، آنالیز، اجرا و مشخصات مواد تشکیل دهنده سازه‌های بتنی را در بر می‌گیرند. رعایت کامل مفاد این آیین‌نامه از طرف دستگاه‌های اجرایی، مهندسان مشاور، پیمانکاران و عوامل دیگر در طرح‌های عمرانی الزامی است. این آیین‌نامه از دو بخش کلی تشکیل شده‌است:

  1. جلد اول (۱-۱۲۰): تحلیل و طراحی
  2. جلد دوم (۲-۱۲۰): مصالح و اجرا

از تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ برای همه قراردادهایی که از محل وجوه عمومی ویا به صورت مشارکت عمومی و خصوصی منعقد میشوند، اجرای مفاد این ضابطه الزامی است.

برای قراردادهایی که بعد از تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ منعقد میشوند، بخشنامه شماره ۵۴/۴۸۵۵-۱۰۵/۶۴۳۷ مورخ ۱۳۷۹/۰۹/۲۹ فاقد اعتبار است.

آمادگی آزمون محاسبات
لینک های دانلود
پکیج آمادگی آزمون نظارت و اجرا ویژه آزمون 1403
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها