جشنواره کلیدواژه رایگان
کلیدواژه آی سیویل

نکات مشاوره ای آمادگی آزمون نظارت و اجرا نظام مهندسی

مطلبی که پیش رو دارید، نکاتی درباره آمادگی آزمون نظارت و اجرا نظام مهندسی رشته عمران است.همچنین برای بچه های رشته ی معماری و تاسیسات برقی و مکانیکی میتواند مفید باشد.

آزمون نظارت و اجرا نظام مهندسی

فرض کنید شما میخواهید از نقطه A به نقطه ی B بروید یعنی در واقع نقطه B مقصد شماست. اگر شما ندانید که مختصات نقطه A  چه چیزی هست، حتی اگر بدانید نقطه B کجاست باز هم نمی توانید به مقصد برسید. هرچقدر هم تلاش کنید فایده ای ندارد و فقط به صورت رندم مسیر ها را انتخاب میکنید که شما را خسته میکند،و همچنین وقت از دست میرود، و اگر به این روش ادامه دهید، نتیجه ای که میخواید را نمی توانید بگیرید.

در این مطلب می توانید یاد بگیرید که این مسیر های رندم را به مسیر هدفمند تبدیل کنید درواقع مختصات مبدا خود را پیدا کنید.

حالا می رسیم به مطالعه درباره آزمون، طبیعتاً اگر مسیر و تلاش شما هدفمند نباشد، و شروع به خواندن و مطالعه کنید، شما به دلیل تحصیلات خودتان می توانید تا حدودی (با آزمون و خطا و تجاربی که خودتان توی این راه کسب می کنید) مسیر درست را انتخاب کنید. اما به چه قیمتی؟ ممکن است آنقدر این مسیر طولانی شود که شما یک آزمون را از دست بدید.

و این در حالی است که درصد قبولی آزمون نظارت و اجرا عمران ۱۰% است؛ یعنی اگر ۱۰ نفر آزمون بدهند فقط یک نفر در آزمون موفق می شود، یعنی فقط یک نفر مسیر درست رو پیدا کرده. مابقی افراد ممکن است مبحث را متوجه نشده باشند، ناقص متوجه شده باشند یا اصلا سر جلسه حاضر نشده باشند.شما اول باید بدانید که کجا هستید.

 

شما کجا هستید؟

در قدم اول ما به شما روش هایی را می گوییم که بتوانید موقعیت کنونی خودتان را تشخیص بدهید.

نظام مهندسی-کجا هستید؟

 

سوال: آیا نیاز است به کلاس برم؟

اول باید  راجع به سیستم های آموزشی توضیح مختصری بدهیم، دو مدل سیستم آموزشی داریم:

۱- مهم ترین سیستم آموزشی آزمون نظارت و اجرا نظام مهندسی، آیین نامه و مطالعه آیین نامه است، اگر کسی بدون مطالعه و فقط با کتاب سر جلسه آزمون حاضر شود جزء همان ۹۰% افرادی است که قبول نمی شوند.

۲- دومین سیستم آموزشی سوالات سال های گذشته است.  و به هیچ عنوان نمی شود از این مورد صرف نظر کرد.

بخش سیستم کمک آموزشی، اول باید بفهمید که آیا نیاز به سیستم کمک آموزشی دارید یا خیر؟! اما چطور باید تشخیص بدهید که به سیستم کمک آموزشی احتیاج دارید؟؟؟

سیستم های کمک آموزشی شامل : کلاس، پکیج های آموزشی و کتاب های کمک آموزشی

در رابطه با کتاب های کمک آموزشی باید بگوبیم که هیچ کمکی نمی کنند و کتاب های آموزشی که تا کنون به بازار آمده اند نتوانستند کمکی به قبولی در آزمون کنند. و تنها کتاب هایی میتوانند مفید باشند که سوالات سال های گذشته را تحلیل و تفسیر کردند.

کلاس ها به دو صورت آنلاین و حضوری برگذار می شود، که کلاس آنلاین جدیداً بسیار توصیه می شود و بسیار متفاوت با چند سال پیش است. و هر دو کلاس حضوری آنلاین نیاز به انتخاب مناسب دارند.

روش های تشخیص:

۱- اگر شما در تفسیر مباحث ۶، ۷، ۸، ۹ و ۱۰ مشکل دارید شما به سیستم کمک آموزشی احتیاج دارید.منظور از تفسیر این است که وقتی آیین نامه را مطالعه می کنید، منظور و مفهومش رو درک کنید و سوالات آزمون نظارت و اجرا رو حل کنید.

برای اینکه بدانید مشکل دارید یا خیر به مدت ۱۰ روز این کتاب ها، به طور مثال بخش فولاد یا جوش و … را مطالعه کنید و ببینید میتوانید بند به بند آیین نامه را تفسیر  و به تنهایی و بدون کمک کتاب مسائل را حل کنید؟!

و اگر متوجه شدید که نمی توانید، اصلا نترسید و نگران نباشید، این موضوع کاملا طبیعی است چون در ای مورد آموزش داده نشده اید. و آمار نشان داده به طور میانگین نیمی از افراد (که معمولاً بیشتر از نصف است) این مشکل را دارند و به سیستم کمک آموزشی احتیاج دارند.

۲-ممکن است افرادی بتوانند تفسیر کنند اما مسیر طولانی می شود، و وقت زیادی هدر میرود؛

به طور مثال شما قرار است ۱۲ کتاب بخوانید، و ۲ یا ۳ ماه فرصت دارید، و زمان زیادی برای تفسیر به روش خودتان ندارید، یک پکیج آموزشی یا یک کلاس می تواند به شما کمک کند تا این مسیر را کوتاه تر کنید.

پیشنهادات ویژه : به این موارد نیاز خواهید داشت

سیستم های آموزشی و کمک آموزشی چه ویژگی هایی باید داشته باشند:

کلاس:

۱- کلاس حتما باید در شهری که مستقر هستید برگزار شود. ۲- کلاسی که انتخاب کردید حتما رزومه خوبی داشته باشد. ۳- تفسیر کامل آیین نامه در آن کلاس گفته شود.

پکیج های آموزشی:

باید تا حد زیادی بتواند کلاس را برای شما شبیه سازی کند. و یکی از نکات مهم این است که تمام مطلب را در اختیار شما قرار ندهد و به گونه ای تدریس کند که شما خودتان مطلب را کامل کنید، مثلاً یک PDF کامل و حل شده به شما کمک نخواهد کرد، باید به صورت جزوه ناقص باشد که شما همگام با تدریس استاد، جزوه را نیز کامل کنید.

و مشکل دیگر جزوات کامل این است که شما تا حدودی میدانید که چه درسی به شما خواهد داد و استاد به چه شکلی سوالات را حل میکند، و ذهن شما به صورت ناخودآگاه توجه بسیار بسیار کمتری از زمانی که نمی دانید قرار است در طول این تدریس چه اتفاقی بیافتد، از خود نشان میدهد.

بعضی از پکیج های آموزشی علاوه بر تدریس، سوالات سال های گذشته را نیز تحلیل و بررسی می کنند، که این پکیج می تواند کاندید خوبی برای آموزش مبحث مورد نظر شما باشد.

و نکته ای که در آخر میخواهیم بگوییم این است که در سیستم آموزشی اگر مطلبی را متوجه نشدید دیگر متوجه نخواهید شد مگر با کمک اساتید مربوط به این زمینه. اما با سیستم های کمک آموزشی اینطور نیست.

کسانی هستند که تعداد جواب های درست آنها طی چند دوره آزمون ۴۴، ۴۵، ۴۷ و حتی ۴۹ بوده، یعنی یک سوال درست با قبولی فاصله داشتند، این افراد باید سوالات آزمون های گذشته خود را بررسی کنند و ببینند مشکل آنها در چه مباحثی است، که اصولا در مباحث ۶، ۷، ۸، ۹ و ۱۰ مشکل دارند.

اکثر کسایی که آزمون نظارت و اجرا نظام مهندسی می دهند و قبول می شوند باز هم در مباحث ۹ و ۱۰ مشکل دارند، تنها کسانی در این مباحث قوی و موفق هستند که درصد آزمون آنها  بین ۶۰ تا ۷۰ است. و فرق بین کسی که ۶۰% در آزمون درست زده با کسی که ۵۲% درست زده این است که، کسی که ۶۰% زده مطمئن است که قبول خواهد شد، اما کسی که ۵۲% زده، احتمال قبولی آن فرد ۳۰% می باشد.

پس این ۵ مبحث در قبولی شما، نقش  بسیار مهمی را ایفا میکند.

اگر سوالی در مورد آزمون نظارت و اجرا نظام مهندسی دارید می توانید در قسمت نظرات همین صفحه پیام بدهید و سوالات خود را مطرح کنید و مشاوران ما در اسرع وقت پاسخگو شما هستند.

برای تسلط  کامل بر مباحث ۶-۷-۸-۹-۱۰-۱۱-۱۲ و ۱۲۰۰ سوال طبقه بندی شده  در در آزمون نظارت و اجرا نظام مهندسی بر روی لینک کلیک کنید.

کلیدواژه آی سیویل
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها