ورکشاپ آموزش ۳Dmax و vray (جلسه چهارم)

در ادامه دانلود فایل PDF ورکشاپ آموزش ۳Dmax و vray جلسه چهارم (مدلسازی شماره ۳ – آشنایی با سایر ابزارهای اشکال هندسی) را برای شما قرار دادیم.

بخشی از جلسه چهارم ورکشاپ ۳Dmax (آشنایی با سایر ابزارهای اشکال هندسی)

cylinder : یا همان سیلندر میباد که نمونه ی رسم شده را در شکل زیر میبینید:

cylinderگزینه هایی که در modify ابزار مشاهده میکنید همانند سایر ابزارهایی میباشد که به توضیح آن پرداخته ایم:

modifyآشنایی با mirror : میرور و یا آینه ای کردن یک آبجکت برای این است که شما بتوانید آبجکت مورد نظر خود را به صورت قرینه و در ۳ جهت XYZ در بیاورید. برای قرینه کردن یک آبجکت مطابق دستورالعمل زیر عمل میکنید:

ابتدا آبجکت مورد نظر خود را به حالت انتخاب در آمرده و ابزار mirror را انتخاب میکنید:mirror

زمانی که میرور را انتخاب میکنید پنجره ای مطابق شکل زیر گشوده میشود:

mirrorگزینه های موجودر در پنجره باز شده در تصویر زیر توضیح داده شده است:

mirrorهمانگونه که مشاهده کردید در قسمت clone selection چند گزینه وجود دارد:

no clone : با انتخاب این گزینه آبجکت انتخابی شما بدون کپی قرینه میشود.
copy : با انتخاب این گزینه شکل مورد نظر کپی و قرینه میشود و هر کدام از اشکال مورد نظر به صورت مستقل عمل کرده.
instance : با انتخاب این گزینه همانگونه که قبلا هم در قسمت تکثیر آبجکت ها توضیح داده شد شی تکثیر شده وابسته به شکل اصلی میباشد و تغییرات روی هر کدام از اشیا مورد نظر روی دیگری نیز اثر میگذارد.

برای مشاهده ادامه مطلب بر روی لینک دانلود راست کلیک کرده و گزینه save as… را انتخاب کنید.

 پکیج آزمون معماری نظارت
لینک های دانلود
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها