ورکشاپ آموزش ۳Dmax و vray (جلسه سوم)

در ادامه دانلود فایل PDF ورکشاپ آموزش ۳Dmax و vray جلسه سوم (مدلسازی شماره ۲) را برای شما قرار دادیم.

ورکشاپ آموزش 3Dmax و vray (جلسه سوم)بخشی از جلسه سوم ورکشاپ ۳Dmax و Vray

در جلسه قبل با چند آبجکت مدلسازی آشنا شدید حال به معرفی قسمت های دیگر میپردازیم:

geosphere: همان کره می باشد با این تفاوت که تقسیم بندی سگمنت ها همانگونه که در شکل مقابل مشاهده
میکنید به صورت مثلثی می باشد.

geosphereهمانند اشکال دیگراین آبجکت نیز دارای Modifier می باشد.

Modifierradius : شعاع کره مورد نظر را مشخص می کند.
segment :تعداد تقسیم بندی های مثلثی را تعیین می کنیم.
geodesic base type : در واقع با این گزینه شما نیتوانید نوع تقسیم بندی سگمنت ها را تغییر بدهید.

smooth: این گزینه به نرم کردن آبجکت مورد نظر کمک میکند، زمانی که که شما تیک این گزینه رابزنید خطوط
جداکننده مثلثی های ایجاد شده از بین میرود که در شکل زیر کاملا مشهود است.

smoothtube: یا همان تیوب میباشد که مطابق شکل زیر ایتدا انتخاب کرده و سپس در دید مورد نظر شروع به کشیدن
میکنید به این ترتیب که کلیک اول شعاع بیرونی را مشخص میکند، کلیک دوم شعاع داخلی و در انتها هم ارتفاع
تیوب مورد نظر را مشخص میکنیم.

tubeمدیفایر تیوب: گزینه های مدیفای در تیوب به شرح زیر می باشد:

مدیفایر تیوب

sides : با این گزینه شما میتوانید تقسیم بندی تیوب را انجام بدهید و آبجکت مورد نظر را به چند ضلعی مورد نظر
خود تبدیل نمایید.
slice on : مشابه این گزینه را در توضیحات مربوط به کره داشتیم که فعال کردن این گزینه و بازی با متغیر ها
باعث قاچ کردن تیوب مورد نظر میشود.

برای مشاهده ادامه مطلب بر روی لینک دانلود راست کلیک کرده و گزینه save as… را انتخاب کنید.

 پکیج آزمون معماری نظارت
لینک های دانلود
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها