جشنواره کلیدواژه رایگان

پوشش بتنی سبک بر روی مشبک های فلزی فوم دار

مواد خشکِ آماده برای پوشش بتنی سبک ، عایق و غیر شکننده  بر روی پانل های سبک و مسلحِِ ساندویچی بدون نقش سازه ای موضوع مقاله ای که امروز برای شما در نظر گرفته ایم.

این مقاله درباره نوعی استفاده بسیار ساده از نوعی بتن سبک مسلح و مرکب ارتجاعی هستش که توسط مهندس اسماعیلی تنظیم و برای سایت آی سیویل ارسال شده تا به صورت رایگان در دسترس شما عزیزان قرار بگیرد.

پوشش بتنی سبکپوشش بتنی سبک

(Elastic Composite, Reinforced Lightweight Concrete; ECRLC) در ساختِ پانلهای بسیار سبک، عایق و غیرشکننده ساندویچی میباشند. این شیوه ساخت بنوبه خود گامی است در راستای طرح، تحقق و گسترشِ هرچه بیشترِ “سبک-سازی و یکپارچه-سازی” بمثابه یگانه راهکار محوری و عملی برای افزایش مقاومت و ایمنی بناها دربرابر زلزله در گستره کلان.

به ویژه استفاده از مواد خشکِ آماده در بسته-بندیهای مشخص برای استفاده در محل ساختِ بنا در چارچوب گونه ای نیم-پیش-ساختگی نیز یکی از شیوه های ساده و عملیِ پیشنهادی دراین باره میباشد.

با وجود “گسترش وسیعِ استفاده از برخی مشبکهای فلزیِ فوم-دار” و برخی مزایای اساسی آن بویژه در کشوری زلزله-خیز، یکی از مشکلات بسیار مهم سیستمهای رایج، “وزن نسبتا زیادِ پوشش ماسه-سیمانیِ اجراشده بر روی آنها”، کاهش ویژگی عایقِ حرارتی بودن (با وجودِ فوم میانیِ بکاررفته) و پاره ای مشکلات کارپذیری از قبیل نداشتنِ قابلیت برش و گیرش میخ میباشد.

استفاده از مشبکهای فلزیِ پیش جوش شده

درصورتِ استفاده از مشبکهای فلزیِ پیش-جوش شده و سه-بعدیِ فوم-دار در ترکیب با بتن یا به بیان بهتر “ملاتِ پایه سیمانیِ بسیار سبک و عایقِ مورد نظر” بجای مصالح معمول (از قبیل ملات ماسه-سیمانِ معمول) در ترکیب با مشبکهای فلزیِ فوم-دار، وزن نهایی دیوارِ بس سبک و عایقِ به دست آمده به “حدود یک سوم تا یک پنجمِ وزن کنونیِ اینگونه دیوارها” کاهش مییابد. ضمن این که علاوه بر افزایش نسبیِ فضای مفید بنا، این دیوارِ بس سبک و یکپارچه، بر خلاف ترکیب مشبکهای فلزیِ پیش-جوش شده و سه-بعدیِ فوم-دار با دیگر انواع بتنهای سبک، “به هیچ وجه شکننده نیست” و با وجود مقاومت فشاریِ متوسط (اما کافی)، مدول فنریت و ظرفیت جذب انرژیِ مناسبی در خمش و ضربه داشته و “دارای مقاومت و رفتار مطلوب و ایستاییِ شایان توجه در برابر ضربات سخت و شدیدِ وارده” بر سطح دیوار میباشد.

برای خواندن ادامه این مقاله بسیار مفید بر روی لینک دانلود کلیک کنید.

 

لینک های دانلود
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها