معرفی مقطع تیرها – محاسبات سازه بتنی در Etabs

امروز فیلم آموزشی که برای شما در نظر گرفته ایم از پکیج محاسب سازه بتنی با موضوع معرفی مقطع تیرها است، با ما همراه باشید.

معرفی مقطع تیرهامعرفی مقطع تیرها و ستون ها

دراین بخش به معرفی مقاطع تیرها و ستون ها خواهیم پرداخت.

بعد از اینکه مصالح مصرفی بتن و فولاد را معرفی کردیم، از منو Define گزینه Section Properties، گزینه Frame Sections را انتخاب میکنیم.

در این قسمت میتوانیم هر نوع مقطعی را به نرم افزار معرفی کنیم. (منظور از هر نوع مقطع این است که شما میتوانید مقاطع بتنی با انواع آرماتور گذاری برای ستون ها، مقاطع بتنی برای تیرها، مقاطع با اشکال مختلف برای ستون های بتنی و همچنین برای تیرها میتوانید از این قسمت استفاده کنید.)

ابتدا باید مقطع برای تیرها و ستون ها پیدا کنیم، و دلیل تعریف مقطع این است که تحلیل در نرم افزار Etabs به روش اجزای محدود است.

و این روش برای اینکه بتواند یک سازه را تحلیل کند، در ابتدا به ماترس سختی سازه احتیاج دارد. ماتریس سختی از ابعاد هندسی المان ها بدست می آید. پس برای اینکه نرم افزار بتواند یک بار مرحله تحلیل را انجام دهد، به یک سری ابعاد مشخص نیاز دارد.

اگر در ادامه با ما همراه باشید متوجه میشوید که روشی که در دوران کاشناسی به شما آموزش داده شده با روش عملی کمی متفاوت است.

برای یادگیری ادامه این آموزش بر روی فیلم آموزشی زیر کلیک کنید.

مدت زمان فیلم: ۳۷ دقیقه و ۳۶ ثانیه

موضوع فیلم: محاسب سازه بتنی – معرفی مقطع تیرها

مدرس دوره : مهندس رضا سلطان آبادی (مدرس بسته های آموزشی محاسب سازه فولادی و محاسب سازه بتنی)

لینک های دانلود
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها