مصالح مصرفی بتن – مصالح بازیافتی

با آخرین مطلب از سری مطالب مصالح مصرفی در بتن (مصالح بازیافتی) در خدمت شما عزیزان هستیم.

مصالح بازیافتی - مصالح مصرفی در بتنامروزه از شاخصهای عمده ارزیابی مصالح ساختمانی مناسب، امکان بازیافت آن و یا اجزای میباشد. بتن نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به کمک ماشین آلات مخصوصی می توان سنگدانه ها آن را بازیافت نمود.

با توجه به پیشرفت جمعیت و مشکل فضا در شهرهای بزرگ برای ساخت و ساز لازم است ساختمانهای قدیمی بتنی تخریب و بجای آن ساختمانهای بلند جدید احداث شوند. در کشور ژاپن و چند کشور اروپایی که زمین و فضای لازم برای ایجاد بنا ارزش ویژه ای دارد و همچنین برای جلوگیری از مسائل زیست محیطی که از تخریب ساختمانها ناشی می شود در خصوص کاربرد مصالح بناهای تخریب شده در بناهای جدید تحقیقات وسیعی در زمینه ساخت بتن با سنگدانه های بازیافتی (خرد کردن بتن قدیمی و استفاده از آن بعنوان سنگدانه در بتن جدید) در حال انجام است.

بعنوان مثال در کشور هلند هر سال حدود ۱۰ میلیون تن مصالح ناشی از تخریب ساختمانهای بتنی که حدود حجم بتن مورد نیاز در ساخت ساختمانهای این کشور است، تولید میشود که نیمی از این مصالح در بتنهای جدید استفاده می شوند. در حال حاضر تحقیقات روی میزان جمع شدگی و خزش و دوام این بتنها ادامه دارد تا در سالهای بعد کاربرد وسیع تر آن را امکان پذیر سازد.

و در آخر عکس های ماشین آلات برش و بازیافت بتن رو مشاهده خواهد کرد.

ماشین برشماشین بازیافتماشین بازیافت

مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها