آموزش های درسی رشته عمران

طراحی لرزه ای اتصالات ساختمان های فولادی

دانلود رایگان دستورالعمل طراحی لرزه ای اتصالات ساختمان های فولادی (جلد اول: اتصالات در قاب های خمشی – اتصالات تیر به ستون) مطابق با ویرایش سال ۱۳۹۲ مبحث دهم مقررات ملی ساختمان در سایت تخصصی آی سیویل.

طراحی لرزه ای اتصالات ساختمان های فولادی

با توجه به نیاز جامعه مهندسی کشور برای آشنایی بیشتر و بیان جزئیات کاربردی ضوابط آیین نامه ای بنابراین دفتر فنی و تحقیقات سازمان نوسازی مدارس کشور تصمیم به ارائه جزئیات و روش طراحی اتصالات گیردار از پیش تایید شده مندرج در ویرایش جدید ( ۱۳۹۲ ) مبحث دهم مقررات ملی ساختمان نموده است. برای این منظور، از مراجع فنی معتبر که در انتهای این دستورالعمل نیز ذکر گردیده، استفاده شده است.

هدف اصلی این دستورالعمل ارائه ضوابط تکمیلی و بیان جزئیات و مراحل طراحی اتصالات گیردار از پیش تایید شده تیر به ستون در قابهای خمشی فولادی ویژه، متوسط و معمولی بر مبنای الزامات مبحث دهم مقررات ملی ساختمان ( ۱۳۹۲ ) و با استفاده از ANSI/AISC 358-10، ANSI/AISC 341-10، AISC 360-10 و Supplement No1_ANSI-AISC 358-05 و ASCE07-10 بوده است.

با توجه به سابقه حدود ۱۰۰ ساله استفاده از روش تنش مجاز (ASD) در طراحی ساختمانهای فولادی و ارائه ضوابط این روش در استانداردها و آییننامههای معتبر نظیر AISC و همچنین گسترش و ارائه ضوابط روش ضریب بار و مقاومت (LRFD) در این آیین نامه ها و منابع معتبر از حدود سه دهه پیش، بنابراین در این مجموعه ضوابط هر دو روش تنش مجاز و ضرایب بار و مقاومت ارائه گردیده و در حل مثالهای ارائه شده از هر دو روش مذکور استفاده شده است.

برای خواندن ادامه مطلب طراحی لرزه ای اتصالات ساختمان های فولادی بر روی لینک دانلود کلیک کنید و این جزوه بسیار مفید را به صورت رایگان دانلود کنید.

فهرست مطالب طراحی لرزه ای اتصالات ساختمان های فولادی

  • فصل اول: طراحی اتصالات قاب های خمشی
  • فصل دوم: طراحی اتصالات تیر به ستون
  • فصل سوم: مثال های طراحی اتصالات تیر به ستون
لینک های دانلود
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها