کلیدواژه آی سیویل

بودجه بندی سوالات آزمون نظارت عمران (اسفند ۱۴۰۲)

 بودجه بندی سوالات آزمون نظارت عمران در تاریخ ۹ فروردین ۱۴۰۳ آپدیت شده است .

در این پست از آی سیویل میخواهیم به کالبدشکافی بودجه بندی سوالات عمران نظارت آزمون نظام مهندسی براساس ۱۰ دوره این آزمون بپردازیم ( تا اسفند ۱۴۰۲).این مطلب از سه بخش اصلی زیر تشکیل شده است ( مشاهده بودجه بندی آزمون عمران اجرا )

نمایش ویدیو درباره فیلم بودجه بندی عمران اسفند ۱۴۰۲

 

 

از اردیبهشت 97 تا اسفند 1402

ما در این مقاله قصد نداریم فقط یک جدول بودجه بندی به شما ارائه کنیم بلکه سعی می‌کنیم با تحلیلی که از تعداد سوالات  و فضای هر مبحث و فضای آزمون نظام مهندسی در گرایش نظارت عمران وجود دارد به شما در تصمیم گیری برای پیاده سازی بهترین برنامه ریزی مطالعاتی کمک کنیم و در انتها نیز تمامی جداول و نمودارهای آماری برای دانلود در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

بخش اول : تحلیل آماری و دقیق بودجه بندی آزمون عمران نظارت


اهمیت بودجه بندی برای آزمون نظام مهندسی

بررسی بودجه بندی سوالات آزمون نظام مهندسی اولین گام برای شروع مطالعه و برنامه ریزی برای شرکت در این آزمون است که در این پست از سایت آی سیویل و در ادامه ی مقالات مشاوره ای در مورد آزمون نظام مهندسی به صورت کامل و جامع به کالبد شکافی تعداد سوالات نظارت عمران و کیفیت سوالات و ابزارهای لازم برای مطالعه هر مبحث و نوع مطالعه برای این آزمون خواهیم پرداخت.

اگر می خواهید برای آزمون نظارت عمران آماده شوید و مطالعه خود را شروع کنید و نمی دانید باید چه مسیری را طی کنید ما در این مقاله بر اساس آماری که از بودجه بندی سوالات آزمون نظام مهندسی به شما نشان میدهیم ، خواهیم گفت که چگونه مسیر مطالعه خود را برنامه ریزی کنید تا بیشترین بهره را در کمترین زمان ممکن ببرید، پس برای دریافت نقشه راه موفقیت در آزمون عمران نظارت آماده باشید .

بودجه بتدی آزمون نظام مهندسی عمران و معماریجدول تعداد سوالات آزمون نظارت عمران از هر مبحث

در تصویر زیر تعداد سوالات منابع آزمون عمران نظارت را برای هر مبحث طبق آماری که از ۱۰ دوره آزمون نظام مهندسی در آورده ایم لیست کرده ایم .

عمران نظارت1

آیا فکر میکنید همین جدول بودجه بندی سوالات آزمون نظارت عمران برای برنامه ریزی صحیح در این آزمون کافیست؟

خیر به هیچ عنوان کافی نیست و باید آمارهای دقیق تر و ریزتری را داشته باشید تا تصمیم گیری درستی در مورد روش مطالعه صحیح برای آزمون نظارت عمران داشته باشید . پس بیاید کمی جزئی تر به این موضوع نگاه کنیم و بودجه بندی را کالبد شکافی کنیم.

بررسی نمودار تعداد سوالات و اهمیت منابع در آزمون نظارت عمران

در تصویر زیر تمامی اطلاعات جدول قبلی را بصورت نمودار ارائه داده ایم که با یک نگاه کلی به آن میتوان متوجه شد که بر اساس آمار کدام مباحث بیشترین سهم از تعداد سوالات نظارت عمران را به خود اختصاص داده و همچنین سهم کمتر نصیب چه مباحثی در این آزمون میشود.

 

2024 03 16 15 41 13 بودجه عمران نظارت از مهر 97 تا اسفند 1402.xlsx

 

نتیجه ای مهم از بررسی آماری تعداد سوالات عمران نظارت

 

مبحث نهم و دهم را جدی بگیرید : بیش از یک سوم سوالات از این دو مبحث است !! که نشان دهنده اهمیت بالای آن برای آزمون نظارت رشته عمران میباشد و قطعا اگر میخواهید شانس قبولی را از دست ندهید نباید از این ۲ مبحث غفلت کنید. در بخش دوم و در قسمت روش مطالعه ، به بررسی دقیق تر مواد این آزمون خواهیم پرداخت.

اهمیت مبحث هفتم و هشتم : به مبحث هفتم در بودجه بندی آزمون نظارت عمران اهمیت ویژه ای داده شده است همچنین مبحث هشتم بعد از ویرایش ۹۸ آن که مباحث محاسباتی نیز به آن افزوده شده و نسبت به ویرایش قبلی بسیار فنی تر شده است در آزمون های عمران مورد بیشتر مورد توجه طراحان سوال قرار میگیرد

مباحث پر سوال اما ساده را فراموش نکنید : مبحث پنجم با سوالات ساده بودجه بند خوبی دارد و مبحث دوازدهم هم به همین ترتیب و اما مبحث یازدهم ویرایش ۱۴۰۰ نیز سطح سوالاتش سخت نیست و تعداد سوالات آن بالاست پس شما با برنامه ریزی صحیح میتوانید در آزمون عمران نظارت حداقل ۱۳ سوال صحیح از ۳۰ سوال لازم برای قبولی را با مطالعه همین مباحث برای خود ذخیره کنید. در واقع جدی گرفتن این سه مبحث میتواند حدود ۴۰درصد مسیر قبولی در آزمون نظام مهندسی عمران نظارت را تضمین کند.

 

 نحوه مطالعه صحیح و برنامه ریزی آزمون نظارت عمران


در بخش اول بصورت کامل بودجه بندی این آزمون را مورد بررسی قرار دادیم و در واقع گام اول برای برنامه ریزی و مطالعه آزمون نظارت عمران را برداشتیم . در این بخش نقشه راه شما کامل خواهد شد و بعد از آن باید کمربند ها را محکم ببندید تا با برنامه ریزی درست بتوانید این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید و به مقصد برسید.همچنین ابزار های لازم برای این کار را در بخش سوم همین مقاله به شما معرفی خواهیم کرد.

موفقیت در آزمون نظام مهندسیطریقه مطالعه مباحث مهم آزمون نظارت عمران

در مقاله های بعدی در سایت آی سیویل بصورت جامع تری به این موضوع پرداخته خواهد شد همچنین در فیلم های مشاوره ای پکیج ویدئویی آمادگی آزمون نظارت و اجرا عمران  بصورت کامل این موارد را بررسی کرده ایم اما در ادامه به اختصار برخی نکات مهم را ارائه خواهیم داد.

بر اساس نوع سوالاتی که در آزمون عمران نظارت مطرح میشود ما مباحث را به دو دسته کلی ( دارای سوالات مفهومی و دارای سوالات ساده اما سرعتی ) تقسیم میکنیم و نحوه مطالعه آن را شرح خواهیم داد.

مباحثی با سوالات ساده و غیر مفهومی ( سرعتی ):

منابعی مثل مباحث ۲ و قانون نظام مهندسی و مبحث ۵ و مبحث ۱۲ و ۲۱و۲۲ و گاها  راهنمای جوش معمولا سوالاتی دارند که فقط کافیست خودتان را به صفحه مورد نظر برسانید تا پاسخ را بیابید برای این کار میتوانید به راحتی از کلیدواژه آی سیویل استفاده کنید. شما باید بدانید که سرعت در پیدا کردن پاسخ این نوع سوالات از اهمیت ویژه ای برخوردار است چون آزمون نظام مهندسی مسابقه سرعت و دقت است و باید با پیدا کردن سریع پاسخ این سوالات وقت و انرژی ذهنی خودتان را برای پاسخ دادن به سوالات دسته دوم ذخیره کنید.

به سوال زیر که مربوط به عمران نظارت بهمن ۹۷ است توجه کنید که چقدر ساده میتوانید آن را با کلیدواژه پاسخ بدهید . اگر به چند سوال بعدی و قبلی همین آزمون هم نگاه کنید همینطوری هستند.

حل سریع سوال با کلیدواژه آی سیویلنحوه مطالعه برای آزمون

اما برای نحوه مطالعه قبل از آزمون برای این مباحث پیشنهاد میکنیم فقط تست بزنید. حالا یا تست های سالهای گذشته یا  تست های تالیفی استاندارد  یا استفاده از اسلایدهای حل تشریحی رایگان کلیدواژه  آی سیویل که برای مرور این منابع به جای روخوانی و وقت تلف کردن بسیار به شما کمک خواهد کرد.

مباحثی با سوالات متوسط یا سخت و مفهومی :

مباحثی هم هستند که سوالات مفهومی یا حل کردنی و سوالات سخت و متوسط از آنها طرح میشوند . البته ممکن است از این مباحث هم سوالاتی مثل دسته اول طرح شود اما این کتابها ذاتا استعداد طرح سوالات غیر ساده را دارند و درواقع درجه سختی آزمون را این مباحث تعیین میکنند.

مباحث مهم تر که اکثر سوالات مفهومی از آنهاست مباحث ۹ و ۱۰ و ۶ و تحلیل سازه هستند مباحثی هم مثل ۷و ۸ و ۱۱ و ۱۲ و استانداد ۲۸۰۰ ویرایش چهارم ، هم سوالات مفهومی و حل کردنی دارند و هم سوالات در حد متوسط و ساده مثل سوالات بخش اول.

به دو نمونه زیر از سوالات عمران نظارت  اسفند ۱۴۰۲ که سوالات با درجه متوسط اما حل کردنی هستند توجه کنید

حل سوال نظارت از مبحث نهم


سوال حل کردنی از مبحث دهم


سوالاتی هم مثل سوال بالا وجود دارد که حل آن بسیار ساده است و نمیتوان آن را جزو سوالات متوسط یا سخت دسته بندی کرد و با مراجعه به بند آیین نامه و در دسترس داشتن جدول اشتال میتوانید به سادگی به ان پاسخ بدهید ( جدول اشتال را برای آزمون نظام مهندسی به همراه داشته باشید) .

نحوه مطالعه برای آزمون

درست است که کلیدواژه برای این سوالات حل کردنی شما را به بند مورد نظر هدایت میکند اما حل مسئله و پیدا کردن جواب را باید با درک صحیح از مفهوم آن بند پیدا کنید.

مطالعه این مباحث برای درک عمیق مفاهیم آن ، نیازمند تلاش بیشتری است و ضمن مرور این مباحث با استفاده از تست زنی باید از فیلم های آموزشی یا کلاس های حضوری که اساتید مسلط به این مباحث آنها را تدریس میکنند استفاده کنید که پیشنهاد ما استفاده از پکیج ویدیویی آمادگی آزمون نظارت و اجرا سایت آی سیویل است که این مباحث را پوشش میدهد و در ادامه در قسمت ابزار های کمک آموزشی به آن خواهیم پرداخت. (مشاهده توضیحات کامل پکیج آموزش ویدیویی آزمون نظارت و اجرا عمران)

ابزار های لازم برای قبولی در آزمون نظام مهندسی نظارت عمران


قبل از شروع برنامه ریزی برای مطالعه مباحث آزمون نظارت عمران ، لازم است ابزار های کمکی در این زمینه را بشناسید چون قطعا این ابزار ها در برنامه ریزی صحیح برای مطالعه به شما کمک خواهند کرد و همراه شما خواهند بود . ما در گروه آی سیویل ۳ ابزار کمکی برای این آزمون داریم که به آن اشاره میکنیم.

موفققیت-در-آزمون-نظارت۱- کلیدواژه آزمون نظام مهندسی : شاید با کلیدواژه ها کاملا آشنا باشید اما به اختصار اگر بخواهیم آن را تعریف کنیم ، جزوه ای دیکشنری مانند است که کلمات کلیدی مباحث نظام مهندسی را در خود جا داده و شما با استفاده از آن میتوانید به سرعت متوجه شوید که این سوال در کدام صفحه از چه مبحثی طرح شده است و در واقع کلیدواژه شما را به بند مورد نظر سوال هدایت میکند

 کلیدواژه آزمون  نظام مهندسی

خوب است بدانید که ایده کلیدواژه که اکنون جزء لاینفک آزمون نظام مهندسی شده است در سال ۹۲ توسط گروه آی سیویل مطرح شد و به گواه اساتید و موسسات معتبر و مهمتر از همه استفاده کنندگان از کلیدواژه آی سیویل همواره کاملترین کلیدواژه را به همکارانی که آزمون نظام مهندسی داشته اند ارائه داده ایم . (خرید آخرین نسخه کلیدواژه آی سیویل )

کلیدواژه ها برای تمامی منابع آزمون نظام مهندسی کاربرد دارد و در اختیار داشتن آن برای هر داوطلب یک امر ضروری است.( نکات انتخاب کلیدواژه مناسب آزمون نظام مهندسی)

۲- پکیج آموزش ویدئویی مباحث مهم آزمون نظارت و اجرا عمران : برای پاسخ دادن به سوالات حل کردنی و مفهومی که در این آزمون به آن بر میخورید و برای قبولی در آن نباید از آنها چشم پوشی کرد دو راه دارید شرکت در کلاسهای حضوری یا استفاده از پکیج ویدئویی مباحث مهم و مفهومی .

 پکیج آزمون نظارت

ما در سایت آی سیویل با استفاده از دوره های ویدئویی همین کلاسهای حضوری آزمون عمران نظارت را برای شما شبیه سازی کردیم با این تفاوت که هزینه آنها ۵۰ درصد کلاس حضوری است و وقت پرت ندارد .در این دوره ویدئویی از صفر تا صد آزمون با شماهمراه میشویم ابتدا نکات مشاوره ای و بعد جدول مطالعاتی بر اساس زمان باقیمانده تا آزمون را ارائه میدهیم ( در ۴ بازه زمانی ) و بعد شروع میکنیم به آموزش مباحث و حل تست و نکات و تکنیک های تست زنی بعد از آموزش هر مبحث و هر آنچه برای آزمون نیاز دارید را در این دوره ۱۳۰ ساعته با حل بیش از ۱۰۰۰ تست در طول آموزش خواهید داشت.

پیوست های اموزش ویدئویی که شامل نکات مهم و جداول و خلاصه های حین اموزش هست همچنین سوالاتی که در طول دوره حل شده است بصورت جزوات چاپی برای شما ارسال میشود

ویژگی دیگری که پکیج آمادگی آزمون آی سیویل دارد آزمون های آزمایشی است که بعد از یادگیری مباحث و تمرین کافی میتوانید میزان تسلط خودتان را محک بزنید

همچنین در این دوره برای رفع اشکال و ارتباط با مدرس دوره در یک کانال VIP عضو خواهید شد و همواره در مسیر موفقیت در آزمون نظام مهندسی با شما همراه هستیم

چکیده و نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم موارد مربوط به تحلیل بودجه بندی سوالات آزمون نظارت عمران ، روش مطالعه و ابزارهای لازم را بررسی کنیم . قطعا اگر سایت ای سیویل را دنبال کنید میتوانید مطالب مفید زیادی مثل همین پست در باب موفقیت در آزمون نظام مهندسی بیابید . ما این مطالب را در این لینک دسته بندی کرده ایم و هر مطلب جدیدی را در همین لینک قرار میدهیم که با سر زدن بصورت دوره به آن در جریان مطالب جدید قرار میگیرید.

فایل مربوط به نمودارهای ارائه شده در این مطلب در باکس دانلود در انتهای همین پست در اختیار شما قرار گرفته است

در مجموع به شما توصیه میکنیم که روی مباحث ۹ و ۱۰ حساب زیادی در این آزمون باز کنید که اگر از آن غافل بشوید قطعا شانس قبولی را از دست خواهید داد. همچنین مباحث با سوالات مفهومی متوسط مثل مباحث ۷-۸-۱۱-۱۲ را هم کار کنید و برای اینها هم زمان مناسبی برای مطالعه و تست زنی بگذارید. یادتان باشد که بقیه مباحث سوالات معمولا ساده ای دارند که براحتی میتوانید با کلیدواژه آنها را پیدا کنید و مطالعه آنها را هم با تست های تالیفی پیش ببرید و سعی کنید فقط با تست زنی مرور کنید.

از ابزار هایی که به شما معرفی شد کلیدواژه باید قطعا تهیه شود و برای تست زنی در آزمون استفاده شود و بدون استفاده از کلیدواژه در آزمون قطعا ضرر خواهید کرد.

پیشنهادات ویژه : به این موارد نیاز خواهید داشت

فیلم های آموزشی پکیج ویدئویی آزمون نظارت و اجرا برای درک صحیح مفاهیم و پاسخ دادن به سوالات متوسط و سخت مفهومی آزمون نظارت نظام مهندسی که تعداد آنها کم هم نیست را حتما بررسی کنید تا کاملا برای این آزمون مسلح شوید.

برای آزمون عمران نظارت نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی در زمینه مطالعه یا بودجه بندی یا هر مورد دیگری در باره آزمون نظارت عمران دارید در قسمت نظرات مطرح بفرمایید تا مشاوران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

دانلود فایل نمودار های آماری بودجه بندی آزمون عمران نظارت

تمامی نمودارهای مهمی که مطابق با آن در این مطلب موضوع بودجه بندی این ازمون را بررسی کرده ایم با کلیک روی دکمه زیر در اختیار شما قرار خواهد گرفت و میتوانید دانلود کنید.

لینک های دانلود
پکیج آمادگی آزمون نظارت و اجرا ویژه آزمون 1403
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
11 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها