پکیج آمادگی آزمون نظارت و اجرا ویژه آزمون 1403

بودجه بندی آزمون محاسبات عمران و روش مطالعه بر اساس ۱۰ دوره تا اردیبهشت ۱۴۰۲

در این پست از سایت آی سیویل به بررسی بودجه بندی آزمون محاسبات عمران بر اساس آمار ۱۰ دوره گذشته  تا آزمون محاسبات اردیبهشت ۱۴۰۲ خواهیم پرداخت . مطابق روالی که در بررسی بودجه بندی آزمون نظارت و اجرا داشتیم ابتدا جدول تعداد سوالات هر مبحث در دوره های قبل را به شما نشان خواهیم داد و سپس سراغ تحلیل بودجه بندی آزمون محاسبات رفته و مباحث پر سوال را مشخص میکنیم و نگاهی هم به نحوه مطالعه و ابزار های لازم برای این آزمون خواهیم داشت.

این مطلب در تاریخ ۹ خرداد ماه ۱۴۰۲ آپدیت شده است

نمودار بودجه بندی آزمون نظام مهندسی

  بخش اول : جدول بودجه بندی آزمون محاسبات عمران ۱۰ دوره آخر

در جدول زیر تعداد سوالات از هر منبع در آزمون محاسبات نظام مهندسی را مشاهده میفرمایید.

جدول بودجه بندی محاسبات عمراننمودار دابره ای بودجه بندی محاسبات

 مباحث پر سوال و پر اهمیت در آزمون محاسبات عمران

در جدول بالا تعداد سوالات را بر اساس منابع مشاهده کردید حالا اگر بخواهید نگاه دقیق تری به بودجه بندی داشته باشیم در جدول زیر مباحث را بر اساس پر سوال ترین منابع آزمون محاسبات عمران آماده کرده ایم، همچنین بر اساس تحلیل آماری بودجه بندی آزمون محاسبات در ۱۰ دوره گذشته تعداد سوالات احتمالی برای این آزمون پیش بینی شده است.

پر تعداد ترین سوالات آزمون محاسبات

نمودار میله ای درصد های تقریبی  بودجه بندی منابع آزمون محاسبات عمران

نمودار بودجه بندی آزمون نظام مهندسی

 بخش دوم: راهبرد کلی مطالعه برای آزمون محاسبات عمران

در این بخش بصورت کلی به راهبرد مطالعه صحیح برای آزمون محاسبات میپردازیم و نکات کلی و بسیار مهمی را ارائه خواهیم داد. دقت کنید که نحوه مطالعه برای آزمون محاسبات عمران بحث جداگانه ایست و مسائل ریزتری را شامل میشود که در مقاله ای بصورت کامل در مورد آن بحث خواهیم کرد و در این بخش فقط به راهبرد ها و استراتژی های کلی میپردازیم.

بودجه بتدی آزمون نظام مهندسی عمران و معماری یک سوال مهم : مباحث کم اهمیت و پر اهمیت در آزمون محاسبات کدامند؟

میدانیم که تعداد منابع این ازمون نسبت به آزمون نظارت و اجرا بسیار کمتر است از اینرو پاسخ به این سوال بسیار واضح است ” در آزمون محاسبات مبحث کم اهمیت نداریم !!! ” بلکه در این آزمون مباحث به دسته های مهم و مهمتر تقسیم بندی میشوند و اگر بخواهیم جزئی تر به موضوع نگاه کنیم در منابع آزمون محاسبات برای فصل های مختلف یک مبحث هم همین قانون برقرار است. در واقع هیچ کتاب یا هیچ فصلی از یک کتاب برای آزمون محاسبات عمران کم اهمیت نیست و به هیچ وجه نباید هیچکدام از منابع را دست کم گرفت.

معمولا وقتی از قسمت هایی از منابع این آزمون که تابحال سوال طرح نشده است در یک آزمون برای اولین بار سوالی مطرح میشود ، سطح آن سوال ساده تر است پس نباید قسمت هایی از کتاب را که تابحال سوال نیامده است را هم نادیده بگیریم.

پس به هیچ وجه مجاز به حذف یکی از منابع آزمون نیستید و باید برای افزایش شانس قبولی آماده پاسخ دادن به سوالات تمامی منابع باشید.

استثنا در مطالعه برای آزمون محاسبات

همانطور که گفتیم شما مجازنیستید هیچ مبحثی را حذف کنید اما اگر به هر دلیلی فرصت مطالعه تنگ بود یا بخشی از مباحث را واقعا نمیتوانید متوجه شوید و احساس میکنید اگر سوالی هم از آن بیاید نخواهید توانست جواب بدهید فقط میتوانید ۱۰درصد مباحث را به ترتیب اولویت در صورت اجبار مطالعه نکنید و همانطور که گفتیم این فقط یک استثنا است.

ابزار های کمک آموزشی برای آزمون محاسبات

باتوجه به اینکه فضای آزمون محاسبات نظام مهندسی بگونه ای است که سوالات آن حل کردنی و کاملا مفهومی هستند ، صرف روخوانی یا مطالعه سطحی منابع این آزمون برای قبولی کافی نیست و باید بصورت کاملا عمقی مفاهیم را یاد بگیرید

برای این منظور دو راه حل وجود دارد که یکی شرکت در کلاس های حضوری معتبر است و راه حل سریعتر و ارزان تر استفاده از پکیج ویدئویی آمادگی آزمون محاسبات است که مزیت های بسیار زیادی به نسبت شرکت در کلاس های حضوری دارد و البته از نظر کیفیت آموزشی با کلاسهای معتبر حضوری هیچگونه تفاوتی ندارد.

پیشنهاد میکنیم با کلیک روی عکس زیر فیلم های معرفی و نمونه های تدریس پکیج محاسبات آی سیویل را بصورت رایگان مشاهده و بررسی کنید

آمادگی آزمون محاسبات

 

پکیج آمادگی آزمون نظارت و اجرا ویژه آزمون 1403
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها