جشنواره کلیدواژه رایگان
آموزش های درسی رشته عمران

دانلود جزوه آزمایشگاه مقاومت مصالح

بررسی دقیق خواص و رفتار مواد مختلف در موارد بسیاری به صورت تجربی، و با انجام آزمایش در آزمایشگاه مقاومت مصالح امکان پذیر هست. همچنین بررسی و شناخت رفتار مواد به عنوان اساس و پایه ای برای مباحث مهندسی عمران، محسوب میشود.

این جزوه شامل ۵ آزمایش است که خلاصه ای از اهداف این آزمایشات را متوانید در ادامه مطلب مطالعه کنید.

آزمایشگاه مقاومت مصالح

اهداف آزمایشات به طور خلاصه، در جزوه آزمایشگاه مقاومت مصالح :

۱-آزمایش کشش: بررسی رفتار مواد مختلف تحت اثر تنش های کششی مستقیم و محاسبه پارامتر هایی مثل مدول الاستیسیته، تنش حد تسلیم و … و نیز چگونگی شکست نمونه های نرم و ترد.

۲-آزمایشات تیر: بررسی رفتار تیر تحت اثر لنگر خمشی، تحقیق در مورد روابط حاکم بر خمش تیرها و مقایسه بین مشاهدات آزمایشگاهی و نتایج بدست آمده از روابط تئوریک.

۳-آزمایش اندازه گیری کرنش خطی: آشنایی با نحوه اندازه گیری کرنش به صورت آزمایشگاهی، چگونگی کالیبره نمودن دستگاه ثبت کرنش و تعیین پارامتر هایی مثل مدول الاستیسیته.

۴-آزمایش پیچش: بررسی رفتار مواد مختلف تحت اثر لنگر پیچشی تا رسیدن به نقطه گسیختگی، مقایسه سطح شکست نمونه های ترد و نرم و نیز محاسبه مدول الاستیسیته برشی مواد مختلف

۵-آزمایش کمانش: بررسی رفتا کمانشی یک ستون با جنس و طول های متفاوت تحت اثر بار محوری با شرایط تکیه گاهی مختلف و مقایسه بین نتایج حاصل از روابط تئوریک و مشاهدات آزمایشگاهی

لینک های دانلود
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها