جشنواره کلیدواژه رایگان
آموزش های درسی رشته عمران

معرفی کتاب : سازه برج ها و دکل های مخابراتی

این کتاب از طرف آقای مهندس محسن پالیزبان پیشنهاد شده است در شرح این کتاب آمده است:کتاب ” سازه برج ها و دکل های مخابراتی ” اولین کتاب تخصصی در زمینه طراحی برج ها و دکل ها، ویژه مهندسین سازه و مخابرات، که توسط مهندس سید محی الدین ثقت الاسلام ترجمه و تالیف گردیده است، بوسیله انتشارات نوآور در ۲۰۸ صفحه منتشر شد.

سازه برج
مخابرات بخش مهمی از جامعه مدرن است، و امروزه بر همگان آشکار میباشد که رادیو و تلویزیون، اهمیت ویژه ای را در رساندن اخبار و اطلاعات به اقصی نقاط جهان دارا بوده، و اثرات فرهنگی عظیمی در جامعه بر جای میگذارد. هم اینک با استفاده از پیشرفتهای تکنولوژی چند دهه اخیر، روز به روز بر حیطه عمل و کارآیی این تاسیسات افزوده شده و با بکارگیری ماهواره های مخابراتی، امکان پوشش جهانی برای فرستنده ها بوجود آمده است. در این میان نیاز به آنتن های فرستنده زمینی و احداث دکل ها و برج های فلزی و بتونی، برای نصب آنتن های فرستنده جهت رساندن امواج به گیرنده های متعارف، ضروری میباشد.
طراحی و احداث سازه های مخابراتی مسئله ای بسیار تخصصی میباشد، که همکاری مهندسان مخابرات، سازه و معمار را طلب مینماید. این سازه ها میتوانند در محدوده شهرها بعنوان سازه ای نمادین احداث گردند، و یا ممکن است در نقاط مرتفع کوهستانی برپا گردند.
این سازه های عظیم و توانمند، که نشاندهنده قدرت و شکوه تمدن بشری میباشند، چگونه باید احداث گردند؟ عوامل مؤثر بر طراحی آنها چیست؟ فاکتورهای مؤثر جهت انتخاب مکان برپایی آنها، چه میباشد، و عوامل تاثیرگذار بر ارتفاع مؤثر آنها چگونه محاسبه میگردد؟ اقلیم سایت مورد نظر، چه تأثیری بر سازه مطلوب دارد، و جواب ده ها پرسش دیگر، در مجموعه این کتاب مورد بررسی قرار گرفته شده است.
کتاب حاضر، اولین کتاب به زبان فارسی میباشد، که در زمینه چگونگی طراحی برج ها و دکل های مخابراتی به تحقیق و پژوهش پرداخته است، و متشکل از دوازده فصل میباشد. در هر یک از فصول، راجع به مسائل اجرایی، فنی و تکنیکی آنتن ها و همچنین سازه های پایه نگاهدارنده آنها، به تفصیل سخن رفته است، و در فصول نهم و دهم، به مبانی نظری مسائل مطروحه پرداخته، و چند برج و دکل بعنوان مصادیق موجود، مورد بررسی قرار گرفته شده است. در انتهای کتاب، واژه نامه آنتن ها و تجهیزات مربوطه، جهت استفاده خوانندگان گرامی به مجموعه کتاب اضافه گردیده است.
علاقه مندان میتوانند جهت تهیه کتاب به کتابفروشی های معتبر و یا به وبسایت های فروش کتاب، مراجعه نمایند.

مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها