آموزش های درسی رشته عمران

فیلم آموزش اتوکد ۲۰۱۵ به زبان فارسی ( دوبعدی) – جلسه اول

فیلم آموزش اتوکد ۲۰۱۵ به زبان فارسی که قرار است هر هفته یک جلسه بصورت رایگان قرار داده شود و امروز در جلسه اول آن ( حدودا ۷۰ دقیقه )به آشنایی با محیط اتوکد و نوار ابزارها پرداخته شده است ( سرفصل های کامل در ادامه مطلب ). فیلم آموزش اتوکد ۲۰۱۵ کاری است مشترک از سایت های آی سیویل و مرجع دانلود معماری و البته به همت بلند آقای مهندس محمد جواد رضوان طلب مدرس این دوره که مولف کتاب سه جلدی آموزش اتوکد ۲۰۱۵ و از مدرسان برتر آموزشگاه های معتبر هستند.این دوره آموزشی بصورت کامل و به مرور در سایت آی سیویل منتشر خواهد شد ( دانلود آموزشها تا انتهای فصل دستورات ترسیمی رایگان است ) و هدف این کورس آموزشی آموزش اصولی و گام به گام اتوکد هست آموزش ها به گونه ای طراحی شده که شما بصورت کامل با اتوکد و دستورات و تکنیک های آن آشنا شوید.

فیلم آموزش اتوکد 2015

این دوره آموزش اتوکد با فرض اینکه مخاطب این دوره هیچ آشنایی با این نرم افزار ندارد آغاز میشود و هدف آن این است که در انتهای  دوره همین مخاطب بتواند یکی از کاربران حرفه ای اتوکد باشد و بگونه ای طراحی شده است که  بتوانید در جلسات پایانی در سریعترین زمان ممکن و به اصولی ترین شکل ممکن با توجه به تکنیک های آموزش داده شده به ترسیم نقشه های اتوکد بپردازد .این آموزشها کاملا رایگان است و….. همانطور که میبینید هر جلسه از آن بصورت مفصل و بدون مختصر گویی تهیه شده است و امید است در نهایت بتوانیم گام بسیار جدی در جهت آموزش نرم افزار اتوکد برداشته باشیم و همه مهندسین عزیز بتوانند از این امکان رایگان استفاده کنند

فصل اول
آشنایی با نرم‌افزار اتوکد و فرمان‌های مدیریت فایل‌ها قسمت اول

سرفصل های جلسه اول ( آنچه در فیلم ها خواهید دید)

۱-۱ اجرای نرم‌افزار اتوکد
پس از نصب نرم‌افزار Auto CAD 2015 در صفحه دسک‌تاپ، آیکون اجرایی ظاهر می‌شود.‌ با دو بار کلیک چپ روی آیکون اجرایی، پنجره زیر ظاهر می‌شود…

۱-۲ نوار عنوان (Title Bar)
در بالاترین قسمت نرم‌افزار، میله‌ای افقی به نام نوار عنوان قرار دارد که شامل نام و شماره نرم‌افزار نصبی و نام فایل جاری می‌باشد….

۱-۳ کادر Application menu
با کلیک چپ روی آیکون که درگوشه بالای سمت چپ محیط اصلی نرم‌افزار قرار دارد، کادر زیر ظاهر می‌شود. این کادر شامل فرمان‌های مدیریت فایل، چاپ و تنظیمات می‌باشد….

۱-۴ نوار ابزار دسترسی سریع
این نوار ابزار در حالت پیش‌فرض، روی نوار عنوان و در کنار دکمه Application قرار دارد….

۱-۵ نوار منوهای بازشو (Menu Bar)
در نرم‌افزار اتوکد ۲۰۱۵، نوار منوهای بازشو به صورت پیش‌فرض در صفحه اصلی دیده نمی‌شوند، بسیاری از فرمان‌های در یکی از نوار منوهای بازشو قرار گرفته‌اند….

۱-۶ نوار ‌‌ابزارها (Toolbars)‌
در نرم‌افزار اتوکد ۲۰۱۵، نوار‌‌ ابزارها به صورت پیش‌فرض در صفحه اصلی دیده نمی‌شوند، بسیاری از فرمان‌ها در یکی از نوار ‌ابزارها قرار گرفته‌اند….

۱-۷ آیکون دستگاه مختصات (UCS)
این آیکون به صورت پیش‌فرض در گوشه پایین سمت چپ صفحه اصلی نرم‌افزار قرار دارد. در شکل زیر دستگاه مختصات در حالت دو‌بعدی نمایش داده شده است، جهت مثبت محور Z، عمود بر صفحه XY می‌باشد و دیده نمی‌شود….

۱-۸ خط فرمان (Command Line)
خط فرمان به صورت پیش‌فرض در پایین صفحه اصلی نرم‌افزار به صورت شناور قرار دارد. قبل از تایپ حروف در خط فرمان می‌بایست، در قسمت Language bar نوار وضعیت ویندوز، زبان English انتخاب شده باشد….

۱-۹ زیرمجموعه‌های یک فرمان
پس از اجرای فرمان‌ها، کلمه یا عباراتی داخل علامت کروشه [ ] در اعلان‌ها قرار می‌گیرند.که به آن‌ها زیرمجموعه‌های فرمان گفته می‌شود. در صورتی که زیر‌مجموعه‌های فرمان از یکی بیشتر باشند توسط علامت (/) از هم جدا می‌شوند. جهت درک بیشتر یک فرمان را اجرا می‌کنیم…..

۱-۱۰ نوار وضعیت (Status bar)
این نوار در پایین‌ترین قسمت صفحه اصلی نرم‌افزار در زیر خط فرمان قرار دارد…..

۱-۱۱ صفحات نرم‌افزار اتوکد

۱-۱۲ مکان‌نما (Cursor)
به رابط بین ماوس و صفحه ترسیم، مکان‌نما گفته می‌شود….

۱-۱۳ ماوس
ماوس، وسیله رابط بین کاربر و نرم‌افزار می‌باشد….

۱-۱۴ کلیدهای پرکاربرد نرم‌افزار

۱-۱۵ روش‌های اجرای فرمان‌ها در نرم‌افزار اتوکد
۱-۱۵-۱ روش اول: نوار منوهای بازشو (Menu Bar)
۱-۱۵-۲ روش دوم: نوار ‌ابزارها (Toolbars)
۱-۱۵-۳ روش سوم: زبانه‌های نوار ریبون (Ribbon)
۱-۱۵-۴ روش چهارم: خط فرمان (Command Line)

برای دانلود رایگان این آموزش از لینک موجود در باکس زیر استفاده کنید.پس از طی مراحل توضیح داده شده در صفحه دانلود لینک های دانلود این آموزش رایگان که در ۴ بخش ( فیلم) برای دانلود آماده شده است نمایش داده میشود.

و به یاد داشته باشید که همواره از لینک icivil.ir/cadfree میتوانید به تمام قسمت های منتشر شده این آموزش دسترسی داشته باشید و برای اطلاع سریع از بقیه قسمت ها بهتر است در خبرنامه سایت عضو شوید

لینک های دانلود
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
11 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها