جشنواره کلیدواژه رایگان
پکیج ویدئویی آمادگی آزمون نظارت و اجرا

نمودارهای کاربردی آزمون نظام مهندسی ساختمان

دانلود رایگان نمودارهای کاربردی آزمون نظام مهندسی ساختمان (از سری مکمل های واژه های کلیدی آزمون نظام مهندسی) ویژه آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲.

با همکاری مهندس سید جمال پورصالحان و آی سیویل

نمودارهای کاربردی

نمودارهای کاربردی (به عنوان یکی از سری مکمل های واژه های کلیدی آزمون نظام مهندسی) شامل چند رابطه از مباحث ششم (۱۳۹۸)، دوازدهم (۱۳۹۲) و آیین نامه زلزله ۲۸۰۰ (ویرایش چهارم) و جدول مساحت میلگردها است.

حتما قبل از آزمون نمودارها را بررسی کرده و نحوه استفاده از آنها را فرا بگیرید. این کار ضمن ارزیابی صحت نمودارها و محدودیت های آنها به شما کمک می کند تا خطای استفاده از نمودارها را شناخته و با انجام تمرین حذف نمایید.

استفاده از نمودار ضمن صرفه جویی در وقت باعث حذف خطای فرمول نویسی در ماشین حساب می شود.

برای هر نمودار شماره ای تعیین کنید و در کنار منبع نمودار در کتاب مورد نظر یادداشت نمایید.

در کثیف کردن نمودار خسیس نباشید! منظور اینه که وقتی عدد مورد نظر رو روی محور (مثلا عمودی) پیدا کردید با قلمی که در دست دارید از آن نقطه با استفاده از خطوط راهنما خطی تا نمودار بکشید و سپس از نمودار تا محور افقی ادامه بدید تا خطای چشم در استفاده از نمودار به حداقل برسد.

در استفاده از نمودارهایی که مقادیر افقی و عمودی آنها تقریبا شبیه به هم با توجه به داده های سوال در انتخاب محورها دقت نمایید.

در استفاده از نمودارهای مربوط به محاسبه ضریب بازتاب (B) دقت نمایید که نمودار مربوط به خطر نسبی زلزله مورد نظر سوال را استفاده کنید. در انتخاب نوع زمین نیز دقت نمایید.

در نمودارهایی که با عنوان کمکی اشاره شده (نمودار کاهش در بارهای زنده و ضریب بادگیری) دقت کنید که نمودار برای محاسبه بخشی از رابطه مورد نظر است و توضیحات راهنما را در نظر بگیرید.

به تذکراتی که در برخی از نمودارها داده شده حتما توجه کنید و محدودیتهای اشاره شده را در نظر بگیرید.

به همکارانی که ترجیح میدهند به جای استفاده از نمودارها از ماشین حساب استفاده نمایند اکیدا پیشنهاد میشود صحت محاسبات خود را با استفاده از نمودار ها کنترل نمایند.

لطفا هرگونه نظر، انتقاد و پیشنهاد جهت بهبود واژه های کلیدی و نمودارهای کاربردی را با ما در میان گذارید.

بزرگ 2
لینک های دانلود
پکیج ویدئویی آمادگی آزمون نظارت و اجرا
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها