جشنواره کلیدواژه رایگان
آموزش های درسی رشته عمران

دانلود نرم افزار ابزارهای مهندسین عمران ورژن ۰.۵

نرم افزار ابزارهای مهندسین عمران ورژن ۰.۵ که توسط آقای مهندس ابراهیم رعیت در حال توسعه میباشد اکنون برای آی سیویل ارسال شده تا در اختیار شما عزیزان قرار بگیرد .در ادامه ویژگی های نسخه جدید را مشاهده بفرمایید و این نرم افزار را دانلود کنید

نرم افزار ابزارهای مهندسین عمران

  1.  نرم افزار محاسبه ضریب زلزله تغییری نکرده است.
  2.  همونطور که گفتم در نرم افزار محاسبه مشخصات مقاطع معادل، قابلیت تبدیل ابعاد مقطع برای استفاده مستقیم در etabs رو غیرفعال کردم که البته این کار با غیرفعال کردن یک خط از برنامه قابل انجام بود.
  3.  دو ستون به نامهای V2 coef., V3 coef. به جدول مشخصات مقاطع اضافه کردم. این ضرایب همان ضرایبی است که جناب آقای مهندس نایینی در گزارشهای خود اشاره نموده اند و من نیز در این پست به آن اشاره نموده ام. در حقیقت این ضرایب بعد از تحلیل و طراحی سازه باید در مقادیر تنش برشی مجاز مقطع ضرب گردند.  خودم تست کردم و درست جواب داد. چنانچه شما هم تست کردید و نظری در این قسمت داشتید خوشحال میشوم همین جا بیان کنید.  در مورد نحوه ذخیره این ضریب هم در آینده باید فکری بکنم که دیگه نیاز نباشه که حتما از نرم افزار خونده بشه و احتمالا داخل فایل xml قرار بگیره. در حال حاضر همین به نظرم میرسه، اگر دوستان هم نظری داشته باشند، ممنون میشوم. (این قابلیت هم چندان زمانبر نبود و با ۷-۸ خط و حدود ۵ دقیقه انجام شد)

G2IPE22

M2IPE22

GV2IPE22

MV2IPE22

همونطور که ملاحظه میشه نسبت های تنش برشی بعد از وارد کردن مقادیر اصلاحی که نرم افزار محاسبه کرده (برای راحتی کار)، نسبت تنشها در حالت مقطع جنرال و مقطع معادل یکسان شده است.

۴. قابلیت ترسیم شکل به طور واقعی: همزمان با تغییر ابعاد مقطع توسط کاربر و همچنین کاربری و میزان شکل پذیری مقطع، ترسیم شکل مقطع به صورت خودکار انجام میشه. همچنین مقطع معادل نیز در سمت راست مقطع اصلی ترسیم شده و ابعاد و اندازه ها روی شکل قابل رویت هستند. البته احتمالا در ورژن بعد محدودیتهایی روی ابعاد ورودی خواهم گذاشت که ورقها با یکدیگر تداخل نداشته باشند و اجرایی هم باشد، یعنی جای جوشکاری هم داشته باشد. این قابلیت البته زمانبر بود، ولی سعی کردم که به نحو احسن انجام بشه.
۵. در مورد ضریب j هنوز به نتیجه ای نرسیدم و این ضریب توسط etabs به طور خودکار محاسبه میشه و اشتباه است. اگر دوستان در این زمینه هم نظری داشته باشند حتما استقبال میشه.
۶. برای مقاطع دوبل تست کردم و جواب تا بدینجا درست بوده، ولی برای مقاطع تک تست نکردم، با توجه به روند برنامه نویسی جوابها باید درست باشند. اگر تست کردید حتما نظر بدین. ممنون.

لینک های دانلود
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها