جشنواره کلیدواژه رایگان
کلیدواژه آی سیویل

بودجه بندی آزمون عمران اجرا ۱۰ دوره اخیر تا مهر ۱۴۰۲ | بررسی آماری و روش مطالعه

بودجه بندی آزمون عمران اجرا ۱۰ دوره اخیر (از اردیبهشت ۹۷ تا اسفند ۱۴۰۲)را برای همکارانی که در آزمون نظام مهندسی شرکت کرده اند آماده کردیم.بودجه بندی سوالات آزمون نظام مهندسی کمک بزرگی برای برنامه ریزی جهت مطالعه برای این آزمون در فرصت باقیمانده است و آزمون اجرای عمران هم یکی از مهمترین آزمون هایی است که با برنامه ریزی دقیق و برسی بودجه بندی آن میتوانید براحتی این آزمون را پشت سر بگذارید.(بودجه بندی نظارت عمران را اینجا ببینید)

آپدیت شده در تاریخ ۲۶ اسفند  ۱۴۰۲

بودجه-بندی-عمران-اجرا

در پست مربوط به تحلیل بودجه بندی نظارت عمران بصورت کامل در مورد بودجه بندی و روش مطالعه برای این آزمون صحبت کردیم و نمودار های تحلیلی زیادی هم نشان دادیم . در این پست هم میخواهیم همین روند را برای بررسی بودجه بندی آزمون عمران اجرا طی کنیم و به شما بگوییم طبق آمار باید روی چه مباحثی بیشتر تمرکز کنید و در مجموع چه کارهایی لازم است انجام بدهید تا بهترین نتیجه را در آزمون عمران اجرا بگیرید.

بودجه بتدی آزمون نظام مهندسی عمران و معماری بخش اول : تحلیل کامل بودجه بندی آزمون عمران اجرا (مهر ۹۶ تا مهر ۱۴۰۲)


همانطور که میدانید در آزمون عمران اجرا به نسبت آزمون نظارت ، پراکندگی منابع بسیار زیادتر است (مشاهده منابع آزمون در سایت inbr ) و این خود اولین چالش برای قبولی در این آزمون است و داوطلب آزمون اجرا را در ابتدا با یک سردرگمی روبرو میکند.بنابراین باید برای این آزمون حتما با دقت بیشتری آمار تعداد سوالات را بررسی کنید تا بهترین استراتژی را برای برنامه ریزی و مطالعه انتخاب کنید.

جدول تعداد سوالات آزمون اجرا عمران

ابتدا به سراغ جدول منابع آزمون اجرا عمران میرویم تا با یک نگاه کلی به بودجه بندی آزمون عمران اجرا بتوانیم تحلیل های بیشتری را استخراج کنیم.

2024 03 16 16 09 34 بودجه بندی عمران اجرا از اردیبهشت 97 تا اسفند 1402.xlsx Excel copy ۴ نکته در مورد جدول بودجه بندی آزمون عمران اجرا

۱- پیوست ششم استاندارد ۲۸۰۰ یک کتاب حدود ۷۰ صفحه ای است که تنها چند دوره است به منابع آزمون اجرا اضافه شده است و هر دوره ۲ سوال را به خود اختصاص میدهد

۲- مباحث ۱۳-۱۴-۱۶-۱۷ قبلا با موضوع تاسیسات برقی و مکانیکی در ساختمان در منابع آزمون اجرا عمران مطرح میشد و چون در آزمونهای گذشته از هر ۴ مبحث بصورت همزمان سوال طرح نشده بنابراین ما همچنان این ۴ مبحث را به عنوان یک منبع در آزمون عمران اجرا درنظر گرفتیم.

۳- منابعی که در سایت آزمون به عنوان منابع ستاره دار مشخص شده است ( کتاب مشخصی برای آن معرفی نشده ) در جدول بالا دو دسته ۱-منابع دیگر(هیچ کتاب مشخصی ندارد) و ۲- قوانین ( بیمه -مالیات – کار ) دسته بندی کرده ایم که دسته اول واقعا کتاب مشخصی برای آن معرفی نشده مثل ماشین آلات و کنترل پروژه و دسته دوم شامل قوانین است که درست است که هیچ کتابی برای آن معرفی نشده اما این قوانین متن مشخص و غیر قابل تغییر دارند به همین جهت در کلیدواژه آی سیویل برای این قوانین با توجه به فایلی که در اختیار خریداران قرار میگیرد کلیدواژه آنها موجود میباشد. (مشاهده کلیدواژه آی سیویل)

۴-تحلیل سازه ها از بهمن ۹۷ در منابع این آزمون گنجانده شده و از آن ۱ سوال هم در این آزمون آمده است.

جدول بودجه بندی آزمون عمران اجرا بر اساس اهمیت مباحث

حالا میخواهیم کمی با دقت بیشتری به تعداد سوالات از هرمبحث در این آزمون نگاه کنیم و بررسی دقیق تری طبق آمار ۱۰ دوره گذشته داشته باشیم و نتایج بسیار مهمی را استخراج کنیم تا روش مطالعه و اولویت ها برای برنامه مطالعاتی خودتان برای آزمون نظام مهندسی عمران اجرا را در بخش بعدی بر اساس همین آمار مشخص کنیم.

خوب با یک نگاه گذرا به جدول میتوانیم تقریبا متوجه مباحث پراهمیت و پرسوال در بودجه بندی آزمون عمران اجرا نظام مهندسی بشویم اما برای بررسی دقیق تر این موضوع در شکل زیر تحلیل آماری آزمون های اردیبهشت ۹۷ تا اسفند ۱۴۰۲ را در یک جدول خلاصه کرده ایم و مباحث پر سوال آزمون عمران اجرا را در این بازه زمانی به ترتیب اولویت مشخص شده است .

2024 03 16 16 06 24 بودجه بندی عمران اجرا از اردیبهشت 97 تا اسفند 1402.xlsx Excel copyلازم به ذکر است که بر اساس آمارهای موجود در ستون پیش بینی در جدول بالا تعداد سوال مورد انتظار از هر مبحث را در آزمون عمران اجرا آورده ایم.

نتیجه مهم از آمار بودجه بندی آزمون عمران اجرا نظام مهندسی

همانطور که گفتیم مواد آزمون اجرا نظام مهندسی بسیار زیاد است و برای رشته عمران بیش از ۳۰ منبع برای طرح سوال معرفی شده است . اما با بررسی آمارها نتایج جالبی بدست می آید که برای برنامه ریزی مطالعه شما برای این آزمون بسیار مهم است.

۵۸ درصد بودجه بندی آزمون عمران اجرا فقط از ۷ منبع !!

در بین بیش از ۳۰ عدد از مواد آزمون نظام مهندسی عمران اجرا ، ۷ منبع بیش از نصف سوالات ( حدود ۵۸درصد) را شامل میشوند و از این مقدار حدود ۴۰    درصد سوالات از مباحث نهم و دهم و هفتم طرح میشود و ۲۳درصد هم سهم مباحث پنجم ، هشتم، یازدهم و دوازدهم است.

نکات طلایی زیر را بخاطر بسپارید

جدی نگرفتن این ۷ منبع در آزمون اجرا عمران به منزله از دست دادن قبولی در این آزمون است.

با توجه به اینکه درجه سختی سوالات این آزمون را غالبا سوالات مباحث نهم و دهم و هفتم تعیین میکنند میزان تسلط شما بر پاسخگویی سوالات این مباحث به شدت در نتیجه نهایی شما در آزمون تاثیر گذار است.

در بخش بعدی خواهید دید که باید چگونه مباحث را برای آمادگی آزمون اجرا اولویت بندی کنید

اولویت بندی مباحث آزمون عمران اجرا و استراتژی مطالعه


اگر بخواهیم برنامه ریزی آمادگی این آزمون را انجام بدهیم اولین گام بعد از مشخص شدن آمار بودجه بندی آزمون عمران اجرا ، اولویت بندی کردن منابع آن است تا بتوانیم طبق اولویت مباحث مطالعه آنها را شروع کنیم و بیشترین بازده را داشته باشیم.

اولویت بندی مباحث عمران اجرا

بدون دانستن اهمیت مباحث در بودجه بندی آزمون عمران اجرا از نظر تعداد سوال شروع مطالعه برای این آزمون شلیک کردن کورکورانه به هدف است . بر این اساس و با توجه به نمودار زیر ، مباحث را برای این آزمون به سه دسته یا سه اولویت تقسیم میکنیم:

 

 

برنامه ریزی بر اساس اولویت ها برای مطالعه مباحث و ابزار های لازم

منابع با اولویت زیاد

همانطور که مشخص است منابع دسته اول در آزمون عمران اجرا حدود ۵۸ درصد سوالات را تشکیل میدهند و مباحث ۹-۱۰-۷ در این دسته اهمیت بسیار زیادی دارند بنابراین باید مطالعه این مباحث را جدی بگیرید و مباحث ۵-۸-۱۱-و۱۲ نیز در این دسته خودنمایی میکنند که سوالات ساده تری دارند.

به غیر از کلیدواژه که قطعا باید برای آزمون همراه داشته باشید (لینک خرید کلیدواژه آی سیویل) و ابزار اصلی برای تست زنی است دیگر ابزار هایی که در آزمون عمران اجرا برای این مباحث میتوانند به شما کمک کنند؛ پکیج ویدئویی آزمون نظارت و اجرا برای یادگیری سوالات حل کردنی و مفهومی است. (مشاهده سرفصل ها و توضیحات کامل پکیج آموزشی آمادگی آزمون نظارت و اجرا عمران)

 

 پکیج آزمون نظارت

شما باید به گونه ای خود را برای پاسخدهی به سوالات این دسته اول آماده کنید که از کل سوالات این منابع حداقل ۵۰درصد آن را به درستی پاسخ بدهید. و دقت داشته باشید که مطالعه این مباحث را باید جدی تر و عمقی تر دنبال کنید.

منابع با اولویت متوسط

۲۶ درصد سوالات را این دسته از منابع آزمون اجرای عمران نظام مهندسی به خود اختصاص میدهند. این منابع پراکندگی بسیار زیادی ندارند و اولویت کمتری دارند اما به بدان معنی نیست که کم اهمیت باشند اتفاقا برعکس با توجه به سوالات ساده تری که از این دسته از مباحث طرح میشود باید برنامه ریزی شما بصورتی باشد که اکثر سوالات این دسته را پاسخ بدهید

انتظار میرود بتوانید حدود ۷۰درصد سوالات طرح شده اولویت دوم را در آزمون عمران اجرا پاسخ بدهید

پکیج تست های تالیفی تست و تمرین برای مرور و مطالعه مباحث با استفاده از تست های تالیفی و آزمون آزمایشی و همچنین خود کلیدواژه برای آماده شدن برای این اولویت بسیار کارساز است.(توضیحات کامل پکیج تست و تمرین آزمون نظام مهندسی)

#

منابع با اولویت کم

پراکندگی مباحث این دسته زیاد است ولی خبر خوب این است که سطح سوالات این مباحث بسیار ساده است

سعی کنید با تست زنی و تمرین زیاد توانایی خود را برای پاسخ دادن به حدود ۸۰درصد سوالات این مباحث با ابزاری مثل کلیدواژه بالا ببرید.

 کلیدواژه آزمون  نظام مهندسی

به نکاتی در مورد مباحث موجود در اولویت سوم توجه کنید:

۱- مباحث ۱۳-۱۴-۱۶-۱۷ با موضوع تاسیسات برقی و مکانیکی در ساختمان را واقعا لازم نیست با دقت مطالعه کنید و باید سعی کنید فقط سوالات سالهای قبل را با کلیدواژه پاسخ بدهید و تمرین کنید ، که در اسلاید های حل تشریحی موجود در پکیج کلیدواژه های آی سیویل که به خریداران داده میشود منتخبی از سوالات این مباحث موجود است.

۲- به اصلاحیه های قانون نظام مهندسی توجه داشته باشید این کتاب پر از اصلاحیه است همچنین تصویب نامه هیئت وزیران و اخلاق حرفه ای را هم فراموش نکنید.

۳- سوالات مباحث دیگری که در این دسته قرار میگیرند را هم میتوانید با استفاده از تست زنی و تمرین زیاد براحتی پاسخ بدهید.

جمع بندی کلی در مورد  بودجه بندی آزمون عمران اجرا و مطالعه صحیح

۱- برای اولویت های دوم و سوم سعی نکنید که کتابها را باز کنید و روخوانی کنید که این کار به جز وقت تلف کردن پیامد دیگری برای شما نخواهد داشت بلکه باید برای این دسته از مباحث فقط تست بزنید و توانایی پاسخ دهی به سوالات را با استفاده از پکیج تست و تمرین و کلیدواژه بالا ببرید.

۲- سوالات مفهمومی و سخت در آزمون عمران اجرا از مباحث موجود در دسته اول طرح میشود که از این حیث ، مباحث ۱۰-۹-۷ و اخیرا مبحث ۸ بسیار پر اهمیت است و درجه سختی سوالات این آزمون را تعیین میکنند بنابراین این مباحث را باید عمقی تر مطالعه کنید.

۳- استفاده از کلیدواژه را قبل از آزمون اصلی برای تست زنی تمرین کنید تا تسلط کافی برای استفاده از آن در آزمون عمران اجرا داشته باشید و در انتخاب مجموعه کلیدواژه مناسب برای آزمون بسیار دقت کنید تا آزمون را از دست ندهید. ( نکات انتخاب کلیدواژه مناسب برای آزمون )

۴- بهترین روش برای مرور و مطالعه مباحث مخصوصا مباحثی که حل کردنی نیستند فقط روش تست زنی است که در این زمینه حتما پیشنهاد میکنم سوالات تالیفی ما را ببینید که برای برخی از مباحث مهم این آزمون علاوه بر تست های تالیفی فیلم های مشاوره ای و آزمون آزمایشی و پاسخ تشریحی سوالات سال های گذشته را هم قرار داده ایم (پکیج تست و تمرین آمادگی آزمون نظام مهندسی)

پیشنهادات ویژه : به این موارد نیاز خواهید داشت

پکیج ویدئویی آمادگی آزمون نظارت و اجرا
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها