teleg
منو
اینستاگرام | کانال تلگرام | خبرنامه
آموزش توتال آموزش etabs
پیشنهادی

۱۰ ساعت فیلم آموزشی طراحی و محاسبات ساختمان فولادی با Etabs و Safe به روش LRFD

آموزش طراحی سقف های یوبوت و کوبیاکس ( دال های مجوف ) با Safe 2016

آموزش ویدئویی استاتیک و مقاومت مصالح (محصول جدید +۲۰درصد تخفیف )

۲۵ ساعت فیلم آموزش Tekla Structures به زبان فارسی (مبتدی تا پیشرفته )

کتاب آموزش محاسبات سازه های فولادی و بتنی بصورت گام به گام و حل مثال

آکادمی عمران
آموزش Etabs
آموزش TEKLA
محصولات آنلاین: آموزش محاسبات سازه های فولادی و بتنی بصورت گام به گام

روش حل و طراحی دستی و آموزش محاسبات سازه یکی از ضروریاتی که یک مهندس یا دانشجوی مهندسی عمران برای طراحی و محاسبات ساختمان باید بداند در دانشگاه شما در دروس فولاد و بتن این موارد را فرا خواهید گرفت و بعد از گذراندن دوران دانشگاه هم اگر بخواهید به عنوان مهندس عمران محاسبات ساختمان را انجام دهید باید به مفاهیم طراحی دستی محاسبات تسلط کافی داشته باشید تا بتوانید درک خوبی از طراحی در نرم افزار های تخصصی مهندسی عمران برای این کار را داشته باشید.در این راستا جناب آقای مهندس امین خاتمی کتابی را به نگارش درآورده اند که در ادامه در جریان توضیحات بیشتر و دانلود نمونه آن قرار خواهید گرفت

محاسبات سازه

و اما این جزوه برای چه کسانی مناسب است و قرار است چه کاری برای ما انجام دهد؟

جزییات بیشتر و ۵۰ صفحه از جزوه در این لینک ..

گزارشی از یک پروژه تونل‌سازی در نوع خود بی‌نظیر · پروژه تونل SMART

بازدید : 2,273

گزارشی از یک پروژه تونل‌سازی در نوع
خود بی‌نظیر


· پروژه تونل

SMART



(Stormwater
Management and Road Tunnel
)    


SMART


درخشش مهندسی


در اعماق زمین

تونل SMART
اولین تونل دو منظوره جهان است که در شهر کوالالامپور پایتخت کشور
مالزی ساخته شده است. ساخت این تونل از سال ۲۰۰۳ شروع و در ژوئن ۲۰۰۷ بهره‌برداری
از آن آغاز شده است. این تونل ابتدا به‌عنوان مسیری برای انحراف آب‌های خروشان و
سیلاب‌های رودخانه‌ای که از به‌هم پیوستن دو رودخانه بزرگ در مرکز شهر حاصل شده
است، در نظر گرفته شده بود. ولی سپس با یک ایده جالب و خلاق و با در نظرگرفتن قطر
داخلی ۸/۱۱ متر، تونل به گونه‌ای طراحی شد که بتواند در زمان‌های غیراضطراری که
جریان آب چندان قوی نیست به‌عنوان تونلی رفت و آمدی (در دو طبقه) برای وسایل نقلیه
جهت کم‌کردن بار ترافیکی یکی از شاهراه‌های مهم و شلوغ شهر مورد استفاده قرار
بگیرد.


 

بهره‌برداری از این تونل در سه حالت
می‌تواند انجام بگیرد:

حالت اول (حالت عادی یا نرمال):
زمانی است که جریان آب رودخانه به قدری کم است که اساساً نیازی به انحراف توسط تونل
ندارد.

حالت دوم: زمانی است که طوفان‌های
کوچک یا متوسط رخ می‌دهد ولی فشار جریان آب زیاد نیست. در چنین حالتی جریان آب به
داخل تونل منحرف شده و از طریق مسیر فرعی به پایین‌ترین قسمت تونل هدایت می‌شود. در
این حالت دو مسیر عبور و مرور بالایی تونل همچنان بر روی وسایل نقلیه باز است.

حالت سوم: حالتی است که در زمان
طوفان‌های سهمگین رخ می‌دهد. در چنین حالتی کل تونل بر روی وسایل نقلیه بسته می‌شود
و پس از اطمینان از خارج‌شدن کلیه ماشین‌ها (به‌وسیله تعداد زیادی ایستگا‌ه‌های
رفتارسنجی تا زمانی که یک وسیله نقلیه در داخل تونل باشد درهای ورودی آب باز
نمی‌گردد) جریان سیلاب به‌طور خودکار به داخل تونل هدایت می‌شود. ظرفیت آب در تونل
در چنین حالتی به سه میلیون مترمکعب می‌رسد.

ساعت زمان لازم است تا پس از
پاک‌سازی تونل درهای آن بر روی وسایل نقلیه باز گردد.. این حالت یک یا دو بار در
سال رخ می‌دهد.

 

· روش ساخت تونل

شهر کوالالامپور از نظر زمین‌شناسی
بر بستری از آهک قرار گرفته است. ضمناً این شهر از سطح دریا نیز بالاتر است. از
مشخصه‌های اصلی این لایه‌های آهکی وجود تخته‌سنگ‌ها، گودال‌ها و باتلاق‌های متفاوت
است. با توجه به طبیعت زمین‌شناسی شهر بیشتر ایده‌های طراحی و اجرا به سمت و سویی
میل کرده است که کمترین اثر منفی را بر روی شرایط محیطی و زمین‌شناسی شهر وارد
نماید.







لذا برای این پروژه از ماشین
TBM مدل Slurry
Shield
استفاده شده است که به هنگام کار در برخورد با
بسترهای آهکی و مواجهه با آب‌های زیرزمینی و صخره‌های سخت مقاومت خوبی از خود نشان
می‌دهد. وجود یک سپر مقاوم که با فشار هوا کار می‌کند امکان آن را فراهم می‌سازد که
ماشین در مواجهه با آب‌های زیرزمینی و خاک‌های سست تعادل خود را کاملاً حفظ نماید.




· ایمنی تونل

از نظر استادارد های امنیتی و ایمنی
نیز اسمارت از وضعیت خیلی خوبی برخوردار است. خروجی‌های اضطراری فراوان‌، سازه ضد
زلزله، صدها دوربین و وجود مرکز کنترل که شبانه‌روز تردد خودروها و عبور جریان آب
را زیر نظر دارند اسمارت را در این

زمینه نیز بی
همتا کرده است
.

تونل SMART
برای دستگاه‌های تهویه ویژه‌ای است که در هر کیلومتر از تونل تعبیه
شده است. این دستگاه‌های قوی تهویه به‌طور دائم هوای ‌آلوده تونل را خارج می‌نماید.


 

دانلود


http://s1.icivil.ir/dlserver/civil92/fileonline-thb.gif
راهنمای دانلود از سایت
اگر نمی دانید چطور باید دانلود کنید
گروه تلگرام مهندسی عمران

مطالب مرتبط

۱۸ دیدگاه

  1. MILAD | 26 دی 1387 | شماره دیدگاه : 7204

    در باره کاردانی به کارشناسی جزوه دارید
    ************************************
    متاسفانه خیر

  2. mohamad | 29 دی 1387 | شماره دیدگاه : 7205

    خیلی جالب بود

  3. behnam | 27 اردیبهشت 1388 | شماره دیدگاه : 7206

    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaliiiiiiiiii tnx.
    bazam az in mataleb bezarin

  4. kh | 4 خرداد 1388 | شماره دیدگاه : 7207

    سلام آقا واقعاتکید . من از مطالب شما استفاده میکنم و خیلی هم خوب جواب داده . ممنون از مطالب مفیدتون
    **************************************
    خوشحالم که مفید واقع شده
    امیدوارم بازهم استفاده مفید داشته باشد
    ممنون از شما

  5. sara | 17 تیر 1388 | شماره دیدگاه : 7208

    خیلی عالی بود.ممنون از مطالب خوبتون. امیدوارم بازم از این دست مطالب بذارید

  6. Anonymous | 18 تیر 1388 | شماره دیدگاه : 7209

    chera nemishe downloudesh kard aziz?!!!

  7. hosna | 6 مهر 1388 | شماره دیدگاه : 7210

    salam.merci.daste goletun dard nakone

  8. محمد | 30 مهر 1388 | شماره دیدگاه : 7211

    سایت خیلی خیلی خوبی هست

  9. Anonymous | 10 آبان 1388 | شماره دیدگاه : 7212

    ۴۸ ساعت زمان لازم است تا پس از پاک‌سازی تونل درهای آن بر روی وسایل نقلیه باز گردد. این حالت یک یا دو بار در سال رخ می‌دهد.

  10. Anonymous | 6 اسفند 1388 | شماره دیدگاه : 7213

    واییییییییییییییییییییییییییییییییییی

  11. Anonymous | 11 تیر 1389 | شماره دیدگاه : 7214

    mer30,az matlabi ke gozashti vali matlabet kheyli koli bod

  12. Anonymous | 16 مرداد 1389 | شماره دیدگاه : 7215

    واییییییییییییییییییییییییییییی مرسی خیلی هیجان زده ام نمی تونم از سایت دل بکنم

  13. zahra | 12 آذر 1389 | شماره دیدگاه : 7216

    kheili jaleb bood, mitonid raje be mayabe tole tohid ha matlabi bezarid?

  14. مهرناز | 19 اسفند 1389 | شماره دیدگاه : 7217

    سلام
    واقعا سایتتون عالیه
    فقط میشه ازتون خواهش کنم تعداد گزارش کار آزمایشگاهارو زیاد کنید؟
    یه درخواست دیگه هم دارم.میشه در رابطه با نرم افزارهای طراحی تصفیه خونه آب وفاضلاب مطالب بیشتری بذارید؟مثل watercad-waterGems-severCad

  15. محمدرضا جلالی | 23 اسفند 1389 | شماره دیدگاه : 7218

    سلام خیلی خسته نباشید خیلی ممنون بابت زحمتاتون سایت بسیار پر محتوایی دارید

  16. محمد استادی | 25 خرداد 1390 | شماره دیدگاه : 7219

    سلام و درود بی پایان بر شما و تمام کسانی که با علاقه و بی منت اطلاعات مفیدی را در اختیار همه قرار میدهند.
    سرفراز و پیروز باشید.
    ایام به کامتان.

  17. سجاد | 8 مرداد 1390 | شماره دیدگاه : 7220

    سلام.خدا قوت.موفق باشید

  18. محمد علی | 27 اردیبهشت 1391 | شماره دیدگاه : 7221

    ایکاش تصاویری از عملیات اجرائی نیز ارائه میشد . با این وجود سپاسگزاریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *