جشنواره کلیدواژه رایگان
آموزش های درسی رشته عمران

پل اکسترادوز ارزیابی آسیب لرز های با استفاده از شتاب زمین و جابه جایی آن

این مطلب توسط آقای مهندس محمد صادق امیرخانی  نرجمه و برای آی سیویل ارسال شده است توضیحات ارسالی از مترجم به شرح زیر است:

باتوجه به افزایش روز افزون ساخت پل های کابلی، و ساخت اولین پل اکسترادوز در مسیر تهران کرج، اینجانب اقدام به ترجمه این مقاله کردم، که در فصلنامه عمران رهاب نیز به چاپ رسیده. امیدوارم دیگران هم استفاده کنند.

پل اکسترادوز


چکیده:
ارتعاش اجباری سازه برای شتاب اوج زلزله بر پایه شتاب اوج در نظر گرفته می شود. برای پل های کابلی همچون پل اکسترادوز تخمین زدن عکس العمل دینامیکی با استفاده از روش های معمول که روی دیگر پل ها صورت می پذیرد مثل تحلیل طیف پاسخ و تحلیل های دقیق همچون تحلیل تاریخچه زمانی نیاز به زمان زیاد و هزینه بالا دارد. تحلیل غیرخطی فقط در تحلیل تاریخچه زمان در نظر گرفته که می توان برای تحلیل دینامیکی )EDR( و نسبت تغییر شکل زلزله )PGA( می شود. این روش مربوط است به شتاب اوج زمین ساده مورداستفاده قرار گیرد. در مراحل اولیه طراحی روش ذکرشده برای به دست آوردن روابط بهر هبرداری بدون نیاز به تحلیل پیچیده روش مناسبی است. این نسبت را می توان برای به دست آوردن شاخص خرابی زلزله به کار برد. در این تحقیق این روش برای پل های اکسترادوز پیشنهاد شده است.

لینک های دانلود
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست