• صفحه اصلی
  • متفرقه
  • معرفی کتاب: آموزش گام به گام نرم افزار آباکوس همراه با مثالهای کاربردی+نمونه کتاب
جشنواره کلیدواژه رایگان
آموزش های درسی رشته عمران

معرفی کتاب: آموزش گام به گام نرم افزار آباکوس همراه با مثالهای کاربردی+نمونه کتاب

به نقل از نویسنده کتاب :

یکی از روش های کاربردی در تحلیل سازه ها، به ویژه در رشته های مهندسی عمران و مکانیک، استفاده از روش تحلیل اجزاء محدود است که امروزه به عنوان یکی از دروس اصلی در دانشگاه های داخل و خارج از کشور تدریس می شود.

در روش اجزاء محدود، دسته ای از المان ها به عنوان زیر مجموعه هایی برای کمک به تحلیل سازه اصلی ایجاد می شوند و مورد بررسی قرار می گیرند. یکی از بهترین نرم افزارها در این مسیر، نرم افزار ABAQUS می باشد که کاربرد گسترده ای دارد.

هدف از این کتاب، ارائه روشی گام به گام برای آشنایی دانشجویان با مسائل قابل حل با نرم افزار آباکوس در تحلیل سازه هاست و سعی بر آن بوده است که در هر فصل، گوشه های جدیدی از نرم افزار به خواننده پیشکش شود. هر مرحله از روند کار به حالت تصویری و نیز با قرار دادن آدرس دستیابی به دستور آورده شده است تا کار آموزش آسان تر گردد. چینش فصول این کتاب در دو بخش کلی موضوعات مقدماتی (شامل بررسی المان های خرپایی، المان های تیر، المان های تنش مسطح، المان های دارای تقارن محوری و المان های پوسته ای) و موضوعات پیشرفته( شامل تحلیل غیر خطی ماده، تحلیل غیرخطی هندسه و تحلیل کمنشی غیرخطی و تحلیل پاسخ دینامیکی) بوده است.

aba

لازم به یادآوری است که متن اصلی کتاب، شامل مسائلی است که در حال حاضر در دانشگاه های ایالات متحده (و به طور خاص در دانشگاه Portland ) توسط استاد گرامی، جناب آقای دکتر زارع در حال تدریس است…..

در پایان، امیدوراریم که مجموعه حاضر بتواند افقی جدید در علم اجزای محدود برای دانشجویان گشوده و یاری گر آنان در رسیدن به قله های علم و دانش باشد.

فصل ۱ – المان های خرپایی
فصل ۲ – المان های تیر
فصل ۳ – المان های تنش مسطح
فصل ۴ – المان های دارای تقارن محوری
فصل ۵ – المان های پوسته ای
فصل ۶ – تحلیل غیرخطی (پلاستیک) ماده
فصل ۷ – تحلیل غیرخطی هندسی (تغییر شکل های بزرگ)
فصل ۸ – تحلیل کمانشی غیر خطی (تحلیل خطر پذیری)
فصل ۹ – تحلیل پاسخ دینامیکی (تحلیل ارتعاش تحمیلی)

نشانی مرکز پخش: کرج-میدان امام حسین کوچه شهید احمد خراسانی روبروی درب جنوبی دانشکده کشاورزی پلاک ۴۴ انتشارات مدیر فلاح

لینک های دانلود
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها