جشنواره کلیدواژه رایگان

لایحه ضرر و زیان چیست و دانلود یک نمونه لایحه

لایحه ضرر و زیان که در ادامه با ان آشنا خواهید شد و نمونه از آن را دانلود خواهید نمود کاری است از جناب مهندس ارسلان عطایی که این مورد یکی از تخصص های ایشان است.

از موضوعاتی که حتی نسبت به صورت وضعیت پیمانکاران اهمیت بیشتری دارد لایحه ضرر و زیان ارایه شده توسط پیمانکار پروژه می باشد.عموما پیمانکاران به ارائه صورت وضعیت و تعدیل قناعت کرده و به علت بی اطلاعی نسبت به درخواست ضرر و زیان اقدامی نمی نمایند.

آیا صورت وضعیت و تعدیل جوابگوی هزینه های پروژه ها می باشد.؟ افرادی که سابقه اجرایی دارند یا خودشان پیمانکار می باشند به ندرت به سوال فوق جواب مثبت خواهند داد.زیرا مثلا اگرچه تعدیل آرماتوربندی دوسال است سیر نزولی دارد لیکن حقوق آرماتوربندها سالیانه حداقل ۲۰ درصد افزایش می یابد.پس چگونه می توان این ضررها را جبران نمود؟.

https://icivil.ir/omran///wp-content/uploads/2014/12/3918571.jpg

لایحه ضرر و زیان بر این مبناست که ردیفهای عمده و سنگین هر صورت وضعیت را رصد می نماییم.(مثل ردیف بتن ریزی).سپس هزینه اجرای آنها را بر اساس نرخ روز حساب می کنیم.آنگاه کل مبلغ دریافتی از آن ردیف را از کارفرما (از بابت صورت وضعیت و تعدیل ها) با هزینه های اجرای پروژه مقایسه کرده و اختلاف هزینه همان ضرر و زیان می شود.

فایل پیوست نمونه لایحه ضرر و زیان می باشد که برای پیمانکاری تهیه شده و به کارفرما ارسال شده است.مجوز قانونی درخواست ضرر و زیان توسط پیمانکار ،تبصره ۸۰ قانون بودجه سال ۵۶ و تاییدیه آن در سال ۵۸ می باشد.همینطور بند ب و ج ماده ۵۳ شرایط عمومی پیمان.امیدواریم فایل فوق که حاصل هفته هاا کار کارشناسی می باشد برای دوستان مفید واقع شود

لینک های دانلود
مطالب مرتبط
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها