teleg
منو
اینستاگرام | کانال تلگرام | خبرنامه
آموزش توتال آموزش etabs
پیشنهادی

آموزش تحلیل دینامیکی تاریخچه زمانی خطی و غیر خطی در نرم افزار SAP و ETABS(محصول دانلودی)

کتاب آموزش متره و برآورد بصورت کاربردی – مترور ۲

۳۰ ساعت فیلم آموزشی آزمون محاسبات نظام مهندسی (مبحث نهم )

فیلم آموزشی طراحی سوله (طراحی دستی و نرم افزاری)

۱۰ ساعت فیلم آموزشی طراحی و محاسبات ساختمان فولادی با Etabs و Safe به روش LRFD

آکادمی عمران
آموزش Etabs
آموزش TEKLA
فیلم آموزش درس سازه های بتن آرمه ۱

با فیلم آموزش بتن ۱ که شامل ۶ ساعت فیلم آموزشی همراه با مثال های حل شده است در خدمت شما هستیم.در ادامه  شما توضیحات و سرفصل های کامل این آموزش و نمونه های رایگان فیلم آموزش بتن ۱ را خواهید دید پس در ادامه با ما همراه باشید…

برای دانلود نمونه و دیدن سرفصل ها کلیک کنید

 

فیلم آموزش درس بتن 1

قطاری که بدون توقف مسافران را سوار و پیاده می‌کند! (+عکس و فیلم)

بازدید : 1,791

 

این قطار که قرار است در مسیر راه آهن دو هزار کیلومتری پکن- گوانژو وارد خدمت شود می تواند در ۳۰ ایستگاه بدون توقف مسافران را پیاده و سوار کند و به این ترتیب از اتلاف زمانی معادل دو ساعت و نیم جلوگیری کند…
چینی ها قصد دارند قطار پر سرعت ویژه ای را بسازند که هرگز توقف نمی‌کند اما قادر است مسافران را در تمام ایستگاهها سوار و پیاده کند…….


جزوه زلزله

براساس گزارش لارپوبلیکا، زمانی که مسافران قصد پیاده شدن دارند، قبل از رسیدن قطار به ایستگاه مقصد، مجددا داخل اتاقک روی سقف میشوند و این اتاقک در ایستگاه متوقف شده و قطار بدون توقف به حرکت خود ادامه می‌دهد درحالی که اتاقک جدید را از ایستگاه دریافت کرده است.
بنابراین همیشه یک اتاقک متحرک بر روی سقف قطار آماده ارائه خدمات به مسافران است.
این قطار بدون توقف هنوز در فاز طراحی است و اگر بتواند به واقعیت تبدیل شود می‌تواند تحولی در سیستم حمل و نقل زمینی و کاهش زمان سفر ایجاد کند.

دانلود یک فیلم کوچک از این ایده ناب در اینجا  : http://forum.icivil.ir/thread-216.html

دانلود


http://s1.icivil.ir/dlserver/civil92/fileonline-thb.gif
راهنمای دانلود از سایت
اگر نمی دانید چطور باید دانلود کنید
گروه تلگرام مهندسی عمران

مطالب مرتبط

۱۳ دیدگاه

  1. مهرداد | 23 شهریور 1389 | شماره دیدگاه : 10574

    بسیار جالب بود اگر اطلاعات بیشتری داشتید حتمآ در اختیار بزارید

  2. mahab | 30 مهر 1389 | شماره دیدگاه : 10575

    به منصه ظهور رساندن ” وقت طلا است. ” را چینیها در عمل دارن به واقعیت تبدیل میکنند.البته با آن جمعیت موجود در حال افزایش باید طرحهای فراتر از اینها را نیز از آنها انتشار داشت.بهر حال تکنولوژی خوبی خواهدبود و ما ایرانیها باید دست از فرصت سوزیها بر داریم.حاشیه ها را کم کرده، متواضع باشیم و به هر آنچه که برای توسعه و پیشرفت لازم است به سرعت و بدون فوت وقت عمل نمائیم.

  3. adel mahmudi | 5 آبان 1389 | شماره دیدگاه : 10576

    اطلاعات خوبی در سایت است خدا اجرتان بدهد

  4. pardis | 10 آبان 1389 | شماره دیدگاه : 10577

    kheily aali bood, man kekheily estefade kardam. age mishe bazam az in etela’ate khub bezarin. mamnooooooooooooooon

  5. milad | 11 بهمن 1389 | شماره دیدگاه : 10578

    kheili,kheili jaleb bod.baz ham az in mataleb bezarid.babaate matalebe khobeton mamnonam.

  6. علی | 18 اسفند 1389 | شماره دیدگاه : 10579

    دمتون گرم برارا و خواخورها

  7. Anonymous | 11 خرداد 1390 | شماره دیدگاه : 10580

    very good

  8. روح اله جباری | 29 تیر 1390 | شماره دیدگاه : 10581

    سلام خیلی خیلی ممنون از زحمات بی پایان بانیان وب سایت بزرگ عمران ارزوی موفقیت و تندرستی را داریم.التماس دعا

  9. TOBA | 26 مهر 1390 | شماره دیدگاه : 10582

    سلام من تازه اومدم تو سایتتون ولی خییلی سایت خوبییه !

  10. امير | 1 آذر 1390 | شماره دیدگاه : 10583

    از سایت بسیار خوبتون ممنونم اگر ممکنه اطلاعاتی در مورد این موضوع تو سایت قرار بدید یابه میلم بفرستید.تشکر

  11. محبوبه | 11 دی 1390 | شماره دیدگاه : 10584

    خیلی جالب بود .. ممنون از اطلاع رسانیتون … باعث افتخار که جامعه ی عمران اینقدر پیشرفت کرده .. به امید روزی که ما پیشگامان تکنولوژی روز دنیا باشیم !!

  12. معصومه | 9 اردیبهشت 1392 | شماره دیدگاه : 10585

    جمعه ۱۴ بهمن ۱۳۹۰
    ۰۹:۵۱ ب.ظ
    .نویسنده: محمد سعادتی
    .به گزارش خبرگزاری مهر،این قطار که قرار است در مسیر راه آهن دو هزار کیلومتری پکن ـ گوانتشو وارد خدمت شود می‌تواند در ۳۰ ایستگاه بدون توقف مسافران را پیاده و سوار کند و به این ترتیب از اتلاف زمانی معادل دو ساعت و نیم جلوگیری کند.
    جالب است بدانید که این ایده توسط یک ایرانی(دکترمحمدصادق شریعتی) ارائه شده ودارای مدال جهانی شده و توسط چینی ها دزدیده شده است.

  13. فرشید | 21 اردیبهشت 1394 | شماره دیدگاه : 13295

    فت و گو با دکتر محمد صادق شریعتی، مخترع ؛

    هنوز فقط نگاهمان به چاه نفت است

    عباسعلی سپاهی یونسی: قدس ویژه خراسان – در این سالهایی که کار خبری کرده ام، بارها با نخبگانی روبرو شده ام که با تلاش و نبوغ خودشان، اختراعی را به ثبت رسانده اند، …

    اما متأسفانه کمتر دیده ام که این اختراعات به بازار بیاید و به تولید انبوه برسد و بارها مخترعان از بی مهری مسؤولان برایم گفته اند و فکر کرده ام در این سرزمین از چه اتفاق خوبی حمایت می شود؟

    وقتی یک مخترع را جدی نمی گیریم، چگونه انتظار داریم که اوضاع و احوال اقتصادی و فرهنگی و … سرزمینمان خوب باشد.

    دکتر محمد صادق شریعتی، یکی از همین مخترعان است که به گفته خودش ۱۴ اختراع ثبت شده دارد. او چیزهای مختلفی اختراع کرده است و من برای صحبت درباره مهمترین اختراعش به دیدن او رفتم که عبارت از ایده تخلیه مسافر بدون توقف قطار پر سرعت است.

    گفت و گویم را با این پزشک و مخترع که افتخار آزادگی را نیز در کارنامه خود دارد بخوانید.

    * برای شروع از خودتان بگویید؟

    ** بنده متولد ۱۳۳۴ در مشهد هستم. همزمان با اخذ دیپلم، در حوزه علمیه نیز مشغول تحصیل شدم و درسهای حوزوی را تا سطح چهار و سطوح عالی ادامه دادم. سال۶۶ به جبهه رفتم و به اسارت درآمدم. در دوران اسارت به افتخار جانبازی نایل آمدم. سال ۶۸ آزاد شدم و بعدها در کنکور شرکت کردم و با رتبه ۵۰۰ در رشته پزشکی پذیرفته شدم. سال ۱۳۷۷ با نمره ۲۰ از تزم دفاع کرده و دانش آموخته شدم.

    در سالهای اخیر درمانگاهی را راه اندازی کردم و در کنار کار طبابت، کار تحقیقی و پژوهشی انجام می دهم و عضو کانون مخترعان ایران هستم و اختراعاتی در زمینه های پزشکی، ارتباطات، حمل و نقل و …به ثبت رسانده ام.

    * از اختراعتان، یعنی ترن بدون توقف بگویید.

    ** طرح ترن سریع السیر و بدون توقف را در سال ۱۳۸۶ ثبت کردم و در مالزی برایش مدال آوردم. این کار را در سال ۱۳۶۲ طراحی کرده بودم. وقتی در سال ۸۶ در مالزی به دلیل اینکه طرح، سرمایه ملی بود، تمام آن را کامل توضیح ندادم، مدال طلایم را به من ندادند و مدال برنز دادند.

    * چرا در آن جشنواره توضیحات کاملی درباره اختراعتان نداده بودید؟

    ** چون اختراعات ما ثبت بین‌المللی نمی‌شود، نمی‌توانیم در برخی جشنواره ها خیلی آن را باز کنیم و با کد و رمز درباره اختراعمان حرف می زنیم که سرقت نشود، اما باز هم سرقت می‌شود و البته باید بدانیم وقتی نتوانی از اختراعی که انجام داده ای، بهره برداری کنی، دیگرانی هستند که آن اختراع را به نام خودشان تمام کنند، کاری که درباره این اختراع هم رخ داد.

    * توضیح بیشتری می دهید؟

    ** الان کشور چین در حال عملیاتی کردن این ایده به نام خودش است، آن طور که مطلع شده‌ام این قطار قرار است در مسیر راه آهن دو هزار کیلومتری پکن ـ گوانتشو به کار گرفته شود خب پرسش من اینجاست، چرا خودمان نتوانیم از این ایده استفاده کنیم. حتماً باید دیگر کشورها ایده های مخترعان ایرانی را عملیاتی کنند و بعد ما آنها را از این کشورها بخریم؟

    * ممکن است درباره نحوه کار قطار یا ترن بدون توقف توضیحی بدهید؟

    ** در این سیستم ما با قطاری روبرو هستیم که حداقل ۴۰۰ کیلومتر می تواند سرعت داشته باشد و در سرعت ۲۰۰ کیلومتر می تواند بدون توقف، مسافران خودش را پیاده کند و یا مسافر سوار کند. در این طرح اتاقکی در قسمت فوقانی قطار قرار می گیرد. این اتاقک که حمل کننده مسافر است، قابل جابه جا شدن است و این جابه جایی به کمک سیستم لغزنده ای که در قسمت سقف قطار تعبیه شده است، انجام می شود.

    یعنی این حامل با استفاده از سیستمهای طراحی شده در ایستگاه، روی قطار قرار می گیرد و یا از قطار جدا می شود، همزمان که گروهی از مسافران در ایستگاه پیاده می شوند،مسافران دیگری که از قبل در ایستگاه سوار اتاقک دیگری شده اند، اتاقکشان به وسیله هوش مصنوعی در چند ثانیه به بخش فوقانی قطار وصل می شود.”

    * شما اختراعتان را در ایران هم ثبت کرده اید؟

    ** بله، این اختراع در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی ایران به ثبت رسیده و در نمایشگاه بین المللی اختراعات در مالزی هم به ثبت رسیده است.

    * به نظرتان این اختراع و ایده می تواند در ایران اجرا شود؟

    ** به قول معروف کار نشد ندارد، اگر همت و برنامه ریزی باشد، همه چیز شدنی است. چرا باید چین بتواند این ایده را اجرا کند، اما ما نتوانیم؟ اگر مسؤولان ما همت داشته باشند و مخترعان کشورمان را در عمل و نه تنها در حرف، جدی بگیرند، این کار هم شدنی است.

    * چه درخواستی از مسؤولان دارید؟

    ** این حرفها را قبلاً هم گفته ام، اما باید بارها تکرار شود تا کسی به آن توجه کند و آن این است که کشورهای پیشرفته چاه جدیدی به نام پژوهش پیدا کردند، اما ما متأسفانه هنوز چشممان به چاه نفت و تغییر قیمت آن و معدن طلا و معادن دیگری است که متعلق به نسلهای بعد از ما نیز هست.

    وقتی من به عنوان مخترع، اختراعی را با هزار زحمت ساخته و ثبت کرده‌ام، هیچ کس هم نمی پرسد دارم چه کار می کنم، شما بفرمایید مقصر کیست؟ وظیفه من به عنوان محقق و مخترع این است که تلاش کنم و اختراع کنم، ولی مسؤولان هم وظیفه ای دارند که نباید از آن غفلت کنند، بخصوص وقتی حرف از اختراعاتی است که می تواند در زندگی همه مردم دنیا تأثیر داشته باشد و صحبت ایران هم هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *